آخرین خبر

عراق به جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر نرسید

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش «بازدید از گلوذا» به کارگردانی ابراهیم هنون که قرار بود روز سه‌شنبه ۳ بهمن در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود، به دلیل مشکلات بروکراتیک کشور عراق از حضور در جشنواره بازماند.

به همین دلیل، با تصمیم ستاد جشنواره تئاتر فجر، نمایش «هملت» به کارگردانی هایک اسرافیلیان از کشور ارمنستان، روز سه‌شنبه سوم بهمن در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، اجرای دوباره خواهد داشت.

کارگردان نمایش «بازدید از گلوذا» از کشور عراق، با ارسال نامه‌ای که ترجمه آن در زیر می‌آید، دلیل نیامدن به ایران را توضیح داده و از مدیریت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پوزش خواسته است.

در این توضیح آمده است:

«دلیل محرومیت حضور نمایش عراق از حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سال‌هاست که ما هنرمندان عرب احساس می‌کنیم که در مشارکت‌های بین‌المللی نقشی نداریم … تئاتر عراق با مشارکت‌های متعدد خود جوایز مهم و پیشرفته‌ای را کسب کرده است … خیلی امیدوار بودیم که نمایش (C۴ Galwatha) در جشنواره جهانی تئاتر فجر که از بیست و یکم تا سی و یکم ژانویه در تهران برگزار می‌شود شرکت کند. اجازه دهید تأکید کنیم که عراق جایزه اول بهترین اجرای تئاتر یکپارچه را در سال قبل با نمایش (امل) و جوایز دیگر دریافت کرد. اما بوروکراسی اداری و وزارتی در پاسخ به این دعوت که در تاریخ ۲۰۲۳/۱۲/۵ دریافت کردیم …

ما همچنان در این ماراتن بروکراتیک هستیم تا اینکه دیروز اواخر شب که مدیرکل با من تماس گرفت و گفت که فردا یکشنبه بلیت تهیه می‌کنم علیرغم اینکه دستور وزیری در خصوص زمان‌بندی تا دوشنبه که امروز است صادر نشده است و امروز افتتاحیه جشنواره است … که این باعث سردرگمی در تعهدات کادر فنی شد … و دلخوری مدیریت جشنواره جهانی فجر به دلیل عدم حرفه‌ای بودن ما در پاسخ به دعوت‌نامه یا عذرخواهی رسمی آن‌گونه که به‌صورت دیپلماتیک انجام می‌شود …

در شرایطی که از مدیریت جشنواره بین‌المللی فجر به خاطر اشتباهی که شخصاً مرتکب نشدم عذرخواهی می‌کنم و همچنین از طرف تمام عواملی که در این نمایشنامه همکاری می‌کنند.

درعین‌حال از عدم حضور نمایش کشور عراق در این مشارکت مهم به دلیل اهمال مدیریت و وزارتخانه در تکمیل مشارکت بین‌المللی ما عذرخواهی می‌کنم که اولین حضور تئاتر عراق در سطح بین‌المللی برای سال ۲۰۲۴ بود …

من نمی‌خواهم در مورد این محرومیت که به نظر من عمدی است، محافظه‌کارانه‌تر عمل کنم اما امیدوارم با دیگر این موضوع برای نمایش‌های عراقی تکرار نشود.

ابراهیم هنون کارگردان و علی محمود السودانی.»

نمایش «سایلنت هملت سایلنت» در روز یکشنبه ۸ بهمن فقط ساعت ۱۷ روی صحنه خواهد رفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عراق به جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر نرسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید