آخرین خبر

روایت «دا» خلق متفاوتی از کنشگری دختران ایرانی است

به گزارش آوای ایرانیان آئین اختتامیه دومین رویداد ملی ارزش آفرین دختران ایران عصر امروز ۱۸ تیر ماه با حضور ” محمد مهدی اسماعیلی”، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عاطفه خادمی، مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس، حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

این رویداد با تمرکز به حل مسائل جامعه دختران با استفاده از ابزار هنر، ویژه هنرآموزان هنرستان‌های هنر زیبایی سراسر کشور از ۱۵ تا ۱۸ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این مراسم “عاطفه خادمی”، مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری دومین رویداد ملی ارزش آفرین دختران ایران گفت: تجربه دا اول را که سال گذشته در مشهد برگزار کردیم به ” دا ۲” در تهران اوردیم؛ ” دا ۲” را با روایت هنر در تهران برگزار کردیم؛ در برگزاری این رویداد انچه به آن باور داشتیم ظرفیت و استعداد دختران ایران زمین بود که می‌تواند در هنر خود را نشان دهد.

وی افزود: دومین رویداد ملی ارزش آفرین دختران ایران با مشارکت دختران ایران زمین به مدت سه روز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد؛ باید به این نکته اشاره کنم که هنرجویان دختران هنرستان‌های ایران زمین دارای ویژگی‌های بی نظیری چون استعداد، اخلاق، ادب و احترام هستند. روایت دا خلق متفاوتی از کنشگری دختران ایرانی است که سعی کردیم با استفاده از ظرفیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را محقق کنیم.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما به وظیفه خود در راستای دیدن استعدادها و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای دختران جامه عمل پوشاندیم در همین راستا از وزیر قول گرفتیم به سمت طراحی زیر ساخت در قالب یک پلتفرم رفته تا در یکسال فضای تمرینی برای هنرجویان داشته باشیم.

همچنین فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری دومین رویداد ملی ارزش آفرین دختران ایران گفت: از برگزاری این رویداد که در سال دوم خود است خوشحالم؛ رویکردی که در کنار این اتفاق آن را متمایز کرده استفاده از ظرفیت و پتانسیل دختران است که فقدان آن امروزه بسیار احساس می‌شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: امروز تغییر نگاه جدی صورت گرفته است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشگام آن است؛ امروز زنان و دختران مسئله نیستند بلکه فرصتی برای حل مسائل کشور شناخته می‌شوند؛ امروز کنار هم قرار گرفتیم تا مسائل را شناسایی و حل کنیم و این اتفاق بزرگی است.

قاسم پور با اشاره به اینکه خود نیز از فعالیت‌های کنشگری خود را از دوران دانش آموزی آغاز کرده است، گفت: دومین رویداد ملی ارزش آفرین دختران ایران اتفاق بزرگی است و دختران حاضر در این رویداد باید قدر نگاه کنشگری خود را بدانند، زمانی که نیروی نوجوان و جوان برای حل مسائل به صحنه بیاید قطعاً شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت «دا» خلق متفاوتی از کنشگری دختران ایرانی است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید