آخرین خبر

درخواست کمیسیون فرهنگی برای بازبینی فیلم اجرای اپرای عاشورا

آوای ایرانیان: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی حواشی مطروحه پیرامون اپرای عاشورا در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت که قرار است مجریان این اپرا فیلم‌های اجرا از جلسات اول را در اختیار این کمیسیون قرار دهند.

به گزارش آوای ایرانیان، سیدعلی طاهری اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی و در بخش بررسی اخبار فرهنگی و هنری حواشی مطرح شده پیرامون اپرای عاشورا مطرح و تاکید شد که وزارت ارشاد باید نظارت لازم را داشته باشد تا ارزش‌ها کمرنگ نشود و غرور متدینین جریحه دار نشود.

وی افزود: قرار شد در اولین فرصت کمیسیون از معاونت های مربوطه هنری و سینمایی ارشاد دعوت کند تا پیرامون ملاحظات صحبت کنیم و در آینده شاهد برنامه‌ریزی‌های درستی در این زمینه باشیم.

طاهری ادامه داد: با توجه به اینکه برخی می گفتند تک‌خوانی زن در جلسات اول و دوم اپرای اجرای عاشورا وجود داشته و پس از اعتراض متدینین از اجرا حذف شده ما از برگزار کنندگان این اپرا تقاضا کردیم سی دی اجرا را از جلسه اول در اختیار ما قراردهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از حضور مختارپور دبیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و افزود: در این جلسه چالش ها و نارسایی‌های این بخش مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در آستانه بودجه ۹۵ با رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اعتبارات،‌ ردیف‌ها و احکام برای رفع مشکلات تلاش شود.

طاهری با بیان اینکه فیلم های سینمایی و صدا و سیما فرهنگ کتابخوانی را ترویج نمی‌کنند بر ضرورت استفاده از شیوه های مستقیم و غیر مستقیم از جاذبه‌های هنری برای ترویج فرهنگ کتاب و همچنین نقش فعال وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تاکید کرد.
منبع:ایسنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درخواست کمیسیون فرهنگی برای بازبینی فیلم اجرای اپرای عاشورا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید