آخرین خبر

تسلیت هایی برای درگذشت مهرجویی

به گزارش آوای ایرانیان در پی درگذشت کارگردان سینمای ایران داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، مراکز، نهادها و مدیران مختلف این حادثه را تسلیت گفتند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

در متن پیام تسلیت مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«همه به سوی او بازمی‌گردیم

ضایعه فقدان کارگردان برجسته و هنرمند شاخص سینمای ایران، استاد مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان موجب تأثر و تالم خاطر عمیق شد. این حادثه و ضایعه تلخ را به جامعه شریف سینمای ایران و همچنین تمامی علاقه‌مندان سینمای جریان‌ساز مرحوم مهرجویی تسلیت می‌گویم.

آثار این هنرمند با دانش و سینماگر خلاق در بیش از شش دهه فعالیت هنری به یادگار مانده است.

از پروردگار مهربان برای زندگی ابدی او و همسر مرحومه‌اش مغفرت و رحمت واسعه و برای فرزندان دلبندش صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در پیامی نوشته است:

«به خاطره‌هایمان زخمه زده شد

نوشتن پیام تسلیت برای داریوش مهرجویی که چندین نسل با او خاطره دارند، کار سختی است؛ برای او که با فیلم‌هایش برای سینماگران جوان ایران معلمی می‌کرد و برای جامعه ایران راهنما بود.

این ضایعه را که به خاطره‌هایمان زخمه زده است و جامعه سینمایی ایران را اندوهگین کرده است به همه سینماگران ایران تسلیت می‌گویم.

امیدوارم روح داریوش مهرجویی و همسر فقیدشان در آرامش قرار گیرد.»

مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر

در‬ پیام‬ نازنین‬ پیرکاری‬ مدیرعامل‬ موسسه‬ تصویر‬ شهر‬ آمده‬ است:

«انسانی عمیق، مردی بزرگ و هنرمندی مردمی جهان را به سوی ابدیت ترک کرد.

داریوش مهرجویی هنرمند ارزشمندی که با آثارش در ذهن و زمانه ما ماندگار شد و نام او همیشه در فرهنگ و هنر ایرانیان زنده و جاویدان است.

درگذشت ناباورانه و دردناک این هنرمند و همچنین همسر ایشان وحیده محمدی‌فر را به خانواده گرامی شأن و جامعه سینمایی تسلیت می‌گویم.

روحشان شاد.»

مدیرعامل صندوق اعتباری

سیدمجید پوراحمد مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هم در پیامی گفته است:

«یا من هو الباقی

خبر تلخ فقدان تأسف بار داریوش مهرجویی، هنرمند نامدار و محبوب سینمای ایران، باعث تأسف و تأثر شدید جامعه فرهنگی و دوستداران سینما شد.

بی گمان او از پیشگامان موج نوی سینمای ایران و یکی از هنرمندان تأثیرگذار در دوران معاصر محسوب می‌شود که فقدان وی ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

استاد داریوش مهرجویی از اعضای فرهیخته و نامدار صندوق اعتباری هنر و دارنده نشان درجه یک هنری و طرح تکریم بودند و این صندوق وظیفه خود می‌داند ضمن پیگیری این فاجعه غمبار در کنار خانواده داغدار این هنرمند عزیز کشور باشد.

اینجانب درگذشت این هنرمند گرانقدر و همسر گرامی‌اش را به جامعه فرهنگی و هنری و سینمایی کشور، دوستداران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی برای آنها مسئلت می‌نمایم.»

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

در پیام تسلیت مجتبی امینی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آمده است: «خبر فقدان دردناک هنرمند بزرگ سینمای ایران، استاد داریوش مهرجویی و همسرشان باعث تأثر عمیق شد.‌

بی شک داریوش مهرجویی از مفاخر و بزرگان جریان ساز سینمای ایران و از افراد مؤثر در ادامه حیات سینما در بعد از انقلاب اسلامی بودند که در طول چندین دهه فعالیت خود، آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشتند.

کلامی برای این حادثه تلخ و دردناک نمی‌توان گفت و امیدوارم عاملان آن هرچه سریع‌تر توسط نهادهای ذیربط شناسایی و به اشد مجازات برسند.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ سینما فقدان ایشان و سرکار خانم وحیده محمدی‌فر را به بازماندگان، جامعه هنری کشور و عموم علاقه‌مندانشان تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت و رضوان الهی را برای آنها مسئلت می‌نمایم.»

معاون سیما

در متن تسلیت محسن برمهانی معاون سیما آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه دلخراش و غم‌انگیز درگذشت داریوش مهرجویی را به جامعه هنری کشور و همه ایرانیان هنردوست تسلیت عرض می‌کنم. او تولید آثار مختلفی را در کارنامه‌اش دارد که ویژگی مشترک همه آنها دغدغه‌مندی و عشق به ایران است.

داریوش مهرجویی همکاری‌هایی هم با سازمان صداوسیما داشت که نتیجه‌اش خلق آثار تحسین‌برانگیزی چون «مهمان مامان» است. همچنین نگاه وسیع و سطح بالای اطلاعات این کارگردان بزرگ باعث شد تا فیلم‌های او دایره وسیعی از مخاطبان را در بربگیرد و هر یک، با سلیقه و ذائقه قشری از جامعه تناسب دارد.

مرحوم مهرجویی قبل از انقلاب اسلامی نیز با آثار خودش از جمله فیلم‌های «گاو» و «دایره مینا» مخالفتش با رژیم ستمگر پهلوی را ابراز کرده بود.

این فیلمساز طی سال‌های پس از انقلاب همواره در همه فراز و نشیب‌ها همراه مردم بود و هیچ گاه روی خوشی به دشمنان نشان نداد.

بار دیگر درگذشت دردناک داریوش مهرجویی و همسر ایشان را به همه هموطنان و هنرمندان و به ویژه دختر ارجمند و سایر بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای ایشان رحمت و آرامش را خواهانم.»

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی

در پیام این مرکز آمده است:

«امروز برای سینمای ایران و دوستدارانش، روزی دردناک است. نام داریوش مهرجویی با تاریخ سینما گره خورده، نه تنها با موج نو و خونی تازه که در رگ‌های سینمای رخوت زده آن سال‌ها جاری کرد؛ با شور و عشق و زندگی که در همه آثارش جاری بود.

با فیلم مهم «گاو» فصلی تازه در سینمای ایران گشود و با «هامون»، «لیلا»، «اجاره‌نشین‌ها»، «پری» و «مهمان مامان»، تاریخ این سرزمین و زنان و مردانش را در قالب تصویر به یادگار گذاشت.

درگذشت او، اینچنین تکان‌دهنده و اندوه‌ساز، پایانی شایسته برای هنرمند بزرگی نیست که بیش از هر چیز «زندگی» را ستایش می‌کرد. افسوس و صد دریغ که با قلبی شکسته و چشمانی اشکبار، خاطرات او را در ذهنمان مرور خواهیم کرد.»

خانه مستند

خانه مستند در این پیام نوشته است:

«خانه مستند واقعه درگذشت تلخ و دردناک استاد داریوش مهرجویی خالق آثار بسیار مهمی در تاریخ سینمای ایران و همسرش را به اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می‌گوید.

بی شک این واقعه نیازمند بررسی دقیق، فوری و همچنین اعلام سریع نتایج آن به اهالی هنر و مردم است.»

سازمان هنری رسانه‌ای اوج

این سازمان در پیامی آورده است:

«درگذشت ناباورانه و تاثربرانگیز داریوش مهرجویی کارگردان و نویسنده نامدار سینمای ایران و همسرشان را به جامعه فرهنگی و هنری ایران تسلیت عرض نموده و برای ایشان غفران الهی را مسئلت می‌نماید.»

انجمن صنفی بازیگران سینمای ایران

در پیام این انجمن آمده است:

«خبر تلخ، هولناک و غم‌انگیز به قتل رسیدن جناب داریوش مهرجویی و همسرشان خانم وحیده محمدی فر، سینما و فرهنگ و هنر کشورمان را سهمگینانه غافلگیر و داغدار کرد.

فقدان از دست دادن یکی از ارکان و تاثیرگذاران سینمای نوین ایران بسیار سخت و ناباورانه است.

انجمن صنفی بازیگران سینما ضمن تقاضای رسیدگی سریع به این جنایت، دستگیری و مجازات عاملین آن، این فاجعه‌ی دردناک و سوگ بزرگ را به خانواده محترم ایشان، سینماگران و هموطنان گرامی تسلیت عرض می‌کند.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تسلیت هایی برای درگذشت مهرجویی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید