آخرین خبر

دوقلوی آواز ایران برنامه اجرا کردند

آوای ایرانیان: ششمین ویژه برنامه آواز ایرانی با اجرای چند برنامه موسیقایی مختلف با همکاری مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش آوای ایرانیان، دور تازه ویژه برنامه آواز ایرانی مرکز موسیقی حوزه هنری شنبه ۳۰ آبان ماه با حضور تعدادی از مدیران حوزه و هنرمندان در تالار سوره تهران برگزار شد. در این برنامه که با اجرای سعید بیابانکی برگزار شد، فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی و معاون هنری حوزه هنری، عباس محمدی معاون اجرایی مرکز موسیقی، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری و جمعی از دوستداران موسیقی نیز حضور داشتند.

اجرای سیاوش شکوریان با نوازندگی نی عرفان شهرآبادی، آوازخوانی بهروز افشار و تارنوازی ساسان بازگیر، پخش نماهنگ موسیقی «خونین دلان» که از مجموعه نوحه‌‌نواهای حسین بابای‌مشگین است، آوازخوانی مهدی نظری در کنار تارنوازی صابر نظرگاهی از بخش‌های دیگر این نشست ماهانه بود که باز هم با استقبال مخاطبان مواجه شد.

علی و محمد سعیدی هنرمندان دو قلوی موسیقی کشورمان نیز با همراهی علی نعمت‌اللهی  نوازنده تار برنامه ای را اجرا کردند این در حالی است که حسین دی‌پیر، مترجم و پژوهشگر موسیقی نیز پیرامون «نگاهی به هم‌سرایی مردمی در ایران» سخنرانی کرد.

در ادامه با حضور فاضل نظری، داوود ورزیده، حسین دی‌پیر و حسن منصوری آلبوم موسیقی «از نیستان» رونمایی شد. این آلبوم از تولیدات عاشورایی مرکز موسیقی، شامل نوحه‌های شناخته شده کهن ایرانی است که داوود ورزیده آن‌ها را به شکل بی‌کلام برای هم‌نوازی نی و سازهای کوبه‌ای تنظیم کرده است. ضمن اینکه در بخش پایانی برنامه هم به آوازخوانی سیدرضا طباطبایی، نی‌نوازی استاد حسن منصوری و تارنوازی استاد سعید مزدک اختصاص داشت.

نشست ماهانه شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه آخر هر ماه در تالار سوره برگزار می‌شود.

منبع: آوای ایرانیان

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دوقلوی آواز ایران برنامه اجرا کردند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید