آخرین خبر

ارکستر سمفونیک «علمدار» و «شهرزاد»‌ را همزمان اجرا می‌کند

آوای ایرانیان: ارکستر سمفونیک تهران در روزهای پایانی هفته جاری قطعه «علمدار» ساخته «پوریا خادم» و قطعه «شهرزاد» اثر «نیکلای ریمسکی کورساکف»را اجرا می‌کند.
خبرگزاری فارس: ارکستر سمفونیک «علمدار» و «شهرزاد»‌ را همزمان اجرا می‌کند

به گزارش آوای ایرانیان، ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری علی رهبری در روزهای ۵ و ۶ آذر ماه به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان قطعه «علمدار» ساخته پوریا خادم فرزند رسول خادم را روی صحنه می‌برد.
این اجرا که در دو بخش برنامه ریزی شده در ابتدا قطعه «شهرزاد»  اثر «نیکلای ریمسکی کورساکف» و در ادامه قطعه «علمدار» را اجرا خواهد کرد.
پوریا خادم آهنگساز قطعه «علمدار» این اثر را با توجه به علاقه جامعه ورزشکاران کشور به مشاعر دینی ساخته است.  قطعه «علمدار» درباره حماسه حضرت عباس (ع) در کربلا است.
این قطعه مهر ماه ۹۴ به مدیریت ارکستر سمفونیک آذربایجان به رهبری «رئوف عبدالله اف» در سالن کنسرت ارکستر سمفونیک باکو روی صحنه رفته است.
«شهرزاد» یکی از محبوب ترین قطعات کورساکف است. این اثر ارکسترال نمونه بارز در آمیزش سازبندی خیال پردازانه و رنگارنگ با ملودی های پرزرق و برق است. «شهرزاد» براساس داستان های هزارویک شب ساخته شده و در ۴ موومان با نام های «دریا و کشتی سندباد»، «شاهزاده کلندر»، «شاهزاده و شاهدخت جوان» و «جشنواره بغداد» اجرا می‌شود.
بر اساس این گزاش، ارکستر سمفونیک تهران در روزهای ۵ و ۶ آذر ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ارکستر سمفونیک «علمدار» و «شهرزاد»‌ را همزمان اجرا می‌کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید