آخرین خبر

روایت دستاوردهای موسیقی معاصر ایران در تالار وحدت

آوای ایرانیان: ارکستر موسیقی معاصر «پارس» در تالار وحدت تهران گزیده‌ای از مهم‌ترین دستاوردهای موسیقی معاصر ایران را همراه با اجرای جدیدی از شعر نو تحت عنوان «هشتگاه» روایت می‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان ، در این اجرا قطعاتی از «علی رادمان» که با رویکرد موسیقی معاصر و ملهم از موسیقی ایرانی نوشته و تنظیم شده است، اجرا می‌شود. این اجرا با نام «هشتگاه» شامل پنج قطعه موسیقی معاصر است. نام این اجرا هم‌نام با یکی از قطعات این کنسرت است که هشت بخش دارد و با تغییر روایت و اجرای شعر نو در مقام‌های موسیقی ایرانی معرفی شده است.

این برنامه شامل چهار قطعه ارکسترال همراه با خواننده و بخش الکترونیک و همچنین یک قطعه، با مضمون روایی برای پنج ساز است.

در این برنامه که به رهبری علی رادمان اجرا خواهد شد، امیر زارع ( آواز) و روزبه رحیمی (تک‌نواز سنتور و سه‌تار) همکاری خواهند داشت.

ارکستر معاصر پارس همچنین پس از اجرا در تالار وحدت تهران، هشتگاه را در تالار احسان شیراز اجرا خواهد کرد.

ارکستر معاصر پارس روز سه شنبه ۲۴ آذرماه ساعت ۲۱٫۳۰ در تالار وحدت و سپس و در روز جمعه ۴ دیماه در تالار احسان شیراز به روی صحنه خواهد رفت.

علی رادمان به‌عنوان آهنگساز و رهبر این قطعات، عضو هیئت علمی و مدیر دپارتمان موسیقی دانشگاه آزاد شیراز و دارای درجه یک هنری است.

ارکستر معاصر پارس سال ۱۳۹۰ توسط رادمان تأسیس شد و تا کنون اجراهای متعددی داشته است. لوح تصویری «کنسرت حکایت تندیس» که از آخرین اجراهای این ارکستر به‌شمار می‌آید به‌زودی منتشر خواهد شد.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت دستاوردهای موسیقی معاصر ایران در تالار وحدت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید