آخرین خبر

بدرقه شیدا جاهد در سکوتی معنا دار

آوای ایرانیان: آیین تشییع پیکر شیدا جاهد، خواننده موسیقی سنتی کشورمان امروز از مقابل بیمارستان لاله برگزار شد. این تشییع جنازه در بی صدایی صورت گرفت و بار دیگر با سکوتش اعلام کرد؛ سکوت فریاد معرفت است.

به گزارش آوای ایرانیان،  پیکر شیدا جاهد، خواننده موسیقی سنتی ایران، صبح امروز، بی آنکه کم ترین صدایی برخیزد از اندک افرادی که خود را برای تشییع، جلو بیمارستان لاله رسانده بودند، راهی تطهیرگاه بهشت زهرا (س) شد تا آماده شود برای رفتن به سرای ابدی.

آنچه جلو بیمارستان لاله رقم خورد، قرار بود «آیین تشییع»ِ پیکر شیدا جاهد باشد و حاضرانی که شمارِ آن ها دست بالا ۶۰، ۷۰ نفر می شد نیز آمده بودند برای «تشییع»؛ اما پس از گذشتِ لحظه هایی انتظار، آمبولانسی که جسم بی جان خواننده «در فکر تو بودم» را در بر گرفته بود، آرام و بی هیاهو از محوطهٔ بیمارستان خارج شد و رفت به سوی بهشت زهرا (س)، بی آنکه کسی دستی به وداع برای بانوی رفته تکان دهد.

پیکر شیدا جاهد در حالی روی دست آهنین آمبولانس تشییع شد که نه از کسی صدایی برآمد به گفتن «لااله الّا الله» و نه بانگی شنیده شد به نشانهٔ تشییع و نه حتی زمزمهٔ فاتحه یی به گوش رسید از لب و دهانی؛ و آنچه گاه، یکنواختیِ این غوغای سکوت را می شکست، شیونِ بانویی سالخورده بود و اشکِ بی صدای تنی چند از بستگانِ خوانندهٔ درگذشته.

اما مهم ترین تصویر این بدرقه خاموش و شتابان را، تسلیت گویی ها و تعزیت گفتن های شماری از حاضرانِ سرشناس و ناشناس به مسعود جاهد، رقم زد؛ مرد موی و محاسن سفید کرده یی که چندین سال پا به پای دردِ سرطان کشیدن های همسرش، رنج کشید و پیر شد.

حاضرانی که گوشه گوشه هایی دور هم ایستاده بودند، به محض دیدن مسعود جاهد، همسر شیدا جاهد، به سوی او آمدند و دورش را گرفتند و همراه با روبوسی، وی را در این مصیبت تسلیت می گفتند و به شکیبایی می خواندند، تا شاید بتوانند دلِ بی قرار وی را آرام سازند؛ دلِ غمگینی که به یقین، در آن لحظه های تسلیت و تعزیت گویی، در آمبولانسِ سرد و خاموش، همنشین و همدم بانوی آرام خفته بود.

به جز بستگان شیدا و مسعود جاهد، افراد دیگری نیز در آیین تشییع گونه پیکر خواننده «خسته ام از این کویر» حضور داشتند؛ سرپرست دفتر موسیقی، مدیرعامل خانهٔ موسیقی، محمد سری، پری ملکی، علی عزیزی (مدیر شرکت موسیقایی آواز بیستون)، هنگامه اخوان (خواننده)، ژیوار شیخ الاسلام(خواننده)، نازنین پدرثانی (نوازنده تنبک)، سامان احتشامی (نوازندهٔ پیانو) و سهیلا پورگرامی (خواننده) از جملهٔ معروفانِ حاضر در این مراسم بودند.

پیش از این قرار بود آیین تشییع پیکر شیدا جاهد در تالار وحدت برگزار شود، که به دلیل هایی نامعلوم این اتفاق نیافتاد و دیروز اعلام شد که تشییع از رو به روی بیمارستان لاله، جایی که شیدا جاهد آخرین دم حیات خود را در آن سپری کرد، برگزار خواهد شد؛ تشییعی که امروز در میان غوغای سکوت برگزار شد.

شبدا جاهد، خواننده موسیقی سنتی و همسر مسعود جاهد (نوازنده نی)، پس از مدت ها تحمل رنج بیماری سرطان، دو روز پیش در بیمارستان لالهٔ تهران درگذشت.

سمت هنر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

یک دیدگاه در “بدرقه شیدا جاهد در سکوتی معنا دار”

  1. Cheap Gucci گفت:

    Zero leader ever previously has become consult to release ten years regarding back again fees. Anyone Leftist idol Buffett and Obama’s mate even now is in debt for june 2006 back again fees. Where’s often the fury from your eventually left. nIf Romney’s previous fees ended up drastically wrong he would have been absorbed in long ago. My a few Results salary not too long ago Uncle Sam hit me on the practically nothing bucks 111. 19. nWhen you participate in from the foes policies. You can find zero Guidelines. nSo many of us set the rules 1st and last. nQuote micron Saul Alinsky

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید