آخرین خبر

آلبوم محلیِ «چِم» با صدای زنده یاد ابوالحسن خوشرو منتشر شد

آلبوم مازندرانی «چِم» اثر سیاوش طالبی، با آواز زنده یاد ابوالحسن خوشرو توسط سوی مؤسسه فرهنگی و هنری گلبانگ شوردشتِ شمال منتشر شد.

به گزارش آوای ایرانیان، آلبوم فولکلورِ «چِم» مجموعه زیبایی به آهنگسازی سیاوش طالبی و آواز زنده یاد استاد ابوالحسن خوشرو است که در قالب ۷ قطعه به عناوین «صبح روجا»، «چشم انتظاری»، «چِم»، «برو ببهار»، «بی تِه»، «بیقِراری» و «صِواحی سو» اجرا و تولید شده است.

این اثر با هنرنمایی گروه امیر پازواری به سرپرستی و دوتارنوازی رجب رمضانی و نوازندگی عبدالله خوشرو (کمانچه)، بابک خوشرو (تار)، یحیی قدیری و محمد قدیر (لَله وا)، رضا ابراهیمی (کمانچه)، سعدی صادقی (کمانچه، لله وا)، نغمه رمضانی (سنتور)، مرتضی تقوی آلاشتی (سنتور)، سرمه طالبی (تار)، عرفان عزیزی (بم تار)، صبا رمضانی (سازهای کوبه ای)، سیاوش طالبی (نی، بم تار، دوتار، سُرنا)، پویان خلیلی، هامان خلیلی، رضا ابراهیمی و سیاوش طالبی (سه تار نوازان) و گلاره کریمی، نغمه رمضانی، سرمه طالبی و عرفان عزیزی (همخوانان) اجرا و سروده هایی از شعبان نادر رجه و کامبیز اکبری هولاری با آوازِ خوشِ خوشروی مازندران، آن را زیباییِ مضاعف بخشیده است.

در بروشورِ اثر یادداشتی با این مضمون آمده: «در پهنه یِ گویِشورانِ زبانِ تبری، واژه چِم در موقعیت های گوناگون و متفاوت اما با مفهومی یکسان کاربرد دارد. چه آنجا که روزگار رویِ سختش را بنمایاند و آدمی در تنگنا قرار گیرد، به چِم می افتد و چه آنجا که راهواری در میانِ مِه خود به دام افتاده در انبوه جنگل و کوه، راه گم کند؛ و چه آنجا که صید از بدِ تقدیر در دامِ صیاد گرفتار آید، به چِم می افتد. آری چِم رازآلودیست که گویی از آغازِ آدم بوده و تا پایان نیز خواهد بود.»

شایان ذکر است که آلبوم موسیقی مازندرانی «چِم» به آهنگسازی سیاوش طالبی و آواز زنده یاد ابوالحسن خوشرو، توسط نشر گلبانگ شوردشت شمال راهی بازار موسیقی شد و علاقمندان می توانند نسخه دیجیتال آن را از رسانه های مجاز، یا بصورت فیزیکی و اورجینال از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی خریداری کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم محلیِ «چِم» با صدای زنده یاد ابوالحسن خوشرو منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید