آخرین خبر

برپایی مراسم باشکوه بزرگداشت خلبان شهید جاوید الاثر

آوای ایرانیان: مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر سید علی اقبالی دوگاهه، خلبان و رئیس اطلاعات و عملیات فرماندهی گردان ۲۳ شکاری نهاجا در دوران دفاع مقدس با تجلیل از خانواده این شهید در سرای محله اوین تهران برگزار شد.

خلبان

 به گزارش آوای ایرانیان، در مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر سید علی اقبالی دوگاهه،  صدف درخشان، شاعر در این مراسم ضمن قرائت شعرش در وصف شهید اقبالی دوگاهه گفت: این شعر از زمانی نشات میگیرد که بنده دو سال پیش زندگینامه شهید اقبالی دوگاهه را مطالعه کردم و به شدت شیفته و  تحت تاثیر شخصیت این شهید بزرگوار قرار گرفتم و این شعر را سرودم و در نهایت این شعر را در کتاب “چهل سال زن” به چاپ رساندم.

وی افزود: پس از چاپ این کتاب، تصمیم گرفتم تحت هر شرایطی که شده با پیدا کردن خانواده شهید، کتاب خود را تقدیم آنها کنم که خوشبختانه با کمک همسر شهید اخباری و یکی از دوستان توانستم همسر شهید اقبالی را پیدا کرده و کتاب را به ایشان اهدا و در نهایت موفق به برپایی این مراسم شدم.

در ادامه فریده هاشمی، همسر شهید اقبالی در سخنانی گفت: وقتی که در این مراسم همرزمان همسرم را مشاهده کردم ناخودآگاه ابن نکته به ذهنم رسید که همسرم هم در این مراسم حضور دارد و شاهد برپایی این مراسم بزرگداشت است.

خلبانای

وی ادامه داد: وقتی سخن از شهید اقبالی به میان می آید همه از درایت این شهید صحبت میکنند و همانطور که می دانید این شهید در عملیات های خود بیشتر تلمبه‌خانه‌ها و نیروگاه‌های برق عراق را از کار انداخته بود و طرح‌های عملیاتی وی موجب شده بود تا صادرات ۳۵۰ میلیون تنی نفت عراق به صفر برسد. به همین منظور صدام جنایتکار به خون  شهید تشنه بود و پس از به اسارت درآمدن شهید دستور داد بدنش را دو نیمه کردند و نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی دیگر در موصل عراق مدفون شده است.

وی افزود: اینکه از خانواده شهدای شاخص تجلیل به عمل می آید به واقع کار شایسته ای است اما معتقدم نباید خانواده های شهدایی که به لحاظ رسانه ای از رسم و رسم کمتر برخوردارند را فراموش کرد.

سرتیپ دوم خلبان محمود ضرابی از خلبانان دوران دفاع مقدس در این مراسم گفت: به نظرم شهدای نیروی هوایی  مظلوم واقع شده اند و باید با برپایی چنین مراسم هایی شرایط آشنایی بیشتر نسل جوان با شخصیت های برجسته ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس فراهم کنیم.

وی در ادامه به اثر مستندی  که در خصوص همسر شهید اقبالی ساخته شده، اشاره کرد و گفت: تولید چنین آثاری امری شایسته است و بنده اطمینان دارم در صورتی که یک اثر سینمایی حرفه ای با همین موضوع ساخته شود یکی از آثار پرفروش سینمای ایران میشود.

سرتیپ دوم خلبان فرج الله برات پور، همرزم شهید اقبالی در این مراسم درخصوص آشنایی خود با شهید اقبالی خاطرنشان کرد:  بنده سال ۱۳۵۰ با شهید آشنا شدم و در همان اولین برخورد متوجه شدم که شهید اقبالی چقدر انسان والامقامی بود که علی رغم داشتن دانش بالای تخصصی در حوزه هوایی کشور از متانت طبع بالایی برخوردار بودند.

سرتیپ دوم خلبان اسماعیل پیروان در این مراسم گفت: بزرگانی چون شهید اقبالی از برترین اساتید خلبانان ایرانی بودند و و این شهید به خوبی درس شهادت را به سایرین نشان داد و به همرزم بودن با شهید اقبالی افتخار میکنم.

سرتیپ دوم خلبان شفیع حسین پور در این مراسم که چاپ چهارم کتاب شعر “ریل ها دوربرگردان ندارند” به قلم صدف درخشان رونمایی شد، گفت: این شاعر موجب شده که اقشار مختلف جامعه با افکار و منش شهید اقبالی دوگاهه به عنوان یکی از افتخارات ارتش به شکل نزدیکی آشنا شوند و رونمایی از چاپ چهارم این کتاب در محفلی با حضور خانواده شهدا، اجر کار متولیان مراسم را دوچندان کرده است.

در این مراسم دکتر اعرابی، رئیس هیات امنای محله اوین در سخنانی کوتاه گفت: محله اوین دارای ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس است و خدمت به این عزیزان برای ما افتخاری محسوب میشود و به کمک امثال شهید اقبالی بود که در دوران دفع مقدس حتی یک ذره از خاک ایران اسلامی در دست ناپاک دشمن نیفتاد.

گفتنی است در این مراسم غزل تاجبخش، بنیانگذار انجمن غزل ایران، خلبان صمدی همرزم شهید اقبالی، همسر شهید خلبان اخباری، امیر چیت فروش، احمد فکری، مدیر سرای محله اوین و سایر چهره های لشکری و کشوری حضور داشتند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برپایی مراسم باشکوه بزرگداشت خلبان شهید جاوید الاثر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید