آخرین خبر

ضبط اثر مشترک پورناظری و آنتونیو ری در اسپانیا

آوای ایرانیان: اثر مشترک سهراب پورناظری و آنتونیو ری، شامل بداهه‌نوازی براساس موسیقی فلامنکو، در اسپانیا ضبط می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، «سهراب پورناظری» – آهنگساز و نوازندهٔ تنبور و کمانچه- برای ضبط اثری همراه با «آنتونیو ری» به اسپانیا سفر خواهد کرد. بخشی از این اثر، بداهه‌نوازی این دو هنرمند است و در بخش دیگر قطعاتی بر اساس موسیقی فلامنکو و موسیقی ایرانی اجرا خواهد شد. پورناظری و ری، پیش از این در سی‌ویکمین جشنوارهٔ موسیقی فجر به اجرای برنامه‌ای پرداخته بودند که در دو بخش اجرا شد. در بخش اول، موسیقی ایرانی اجرا شد و در بخش دوم موسیقی ایرانی و فلامنکو. «آنتونیو ری» هم‌اکنون اکنون یکی از چهره‌های شناخته شده موسیقی فلامنکو است و نوازندگی‌اش از تکنیکی بالایی برخوردار است.

پورناظری پیش از سفر به اسپانیا پروژهٔ «نیشتیمان ۲» را در تئا‌تر شهر «سنت مالو» و فستیوال موزیک اگونای شهر «پو»ی کشور فرانسه به اجرا در می‌آورد و این در حالی است که بعد از آن، برای ضبطِ اثری همراه با «آنتونیو ری» – چهرهٔ سر‌شناس موسیقی فلامنکو- به اسپانیا خواهد رفت تا بعد از آن تور کنسرت‌های مشترکشان را در اروپا و ایران اجرا کنند.

«نیشتمان ۲» مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که «سهراب پورناظری» بخشی از آن‌ها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است. این اثر سالِ گذشته در ایران و اروپا ضبط شد و حالا «فرانسه» اولین کشوری است که میزبانِ تور کنسرت‌های جهانی این پروژه است. در این کنسرت‌ها «سهراب پورناظری»  نوازندگی تنبور و کمانچه را برعهده دارد و علاوه بر او مهیار طریحی (سنتور و سنتورباس)، آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای) و حسین ذهاوی (پرکاشن) می‌نوازند. این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکورد کرایسز» پیش از این نیز در سراسر اروپا منتشر و با واکنش‌های مثبتی همراه شده بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ضبط اثر مشترک پورناظری و آنتونیو ری در اسپانیا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید