آخرین خبر

«نگهبان شب» رضا میرکریمی کنار رفت/ انیمیشن ایرانی در فهرست

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، ۱۰ بخش از اسکار نود و ششم نامزدهای اولیه خود را شناخت که شامل مستند بلند، مستند کوتاه، فیلم بلند بین‌المللی، گریم و آرایش مو، صدا، موسیقی متن، ترانه، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و جلوه‌های ویژه می‌شود.

در میان ۱۵ فیلمی که در رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ باقی ماندند «آمریکاتسی» از ارمنستان، «راهب و اسلحه» از بوتان، «سرزمین‌ موعود» از دانمارک، «برگ‌های افتاده» از فنلاند، «طعم چیزها» از فرانسه، «تالار معلمان» از آلمان، «سرزمین خدا» از ایسلند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «روزهای عالی» از ژاپن، «توتم» از مکزیک، «مادر همه دروغ‌ها» از مراکش، «جامعه برف» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس، «۲۰ روز در ماریوپل» از اوکراین و «منطقه مورد علاقه» از انگلستان فیلم‌هایی هستند که در رقابت بخش بین‌المللی باقی مانده‌اند.

به این ترتیب «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی که نماینده ایران در این بخش بود از ادامه مسیر بازماند.

آکادمی اسکار همچنین فهرست اولیه جایزه اسکار مستند بلند را هم معرفی کرد. در این بخش «سمفونی آمریکایی»، «آپولونیا، آپولونیا»، «ورای آرمان شهر»، «بوبی واین: رییس جمهور مردم»، «ارواح بی‌طاقت، شهر سیاه و افسانه کابوی نیمه شب»، «خاطره ابدی»، «چهار دختر»، «رفتن به مریخ: برنامه نیکی جیووانی»، «پنجره عقبی»، «از ابتدا مهردار»، «هنوز: فیلمی از مایکل جی فاکس»، «صدای آرام کم»، «۳۲ صدا»، «کشتن ببر» و «۲۰ روز در ماریوپل» جای گرفته‌اند.

در شاخه انیمیشن کوتاه نیز فیلم «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم محصول ایران به فهرست اولیه جایزه این بخش راه پیدا کرد تا در ادامه مسیر با انیمیشن‌هایی چون «بوم»، «ایوا»، «هومو»، «من هیپ هستم»، «نوعی عهدنامه»، «کورکورتر «سگ آپارتمان)»، «نامه ای به خوک»، «حواس نود و پنج»، ««روزی روزگاری استودیو»، «پاکیدرم»، «پیت»، «۲۷»، «جنگ تمام شد! با الهام از موسیقی جان و یوکو» و «احضار وحشی» رقابت کند.

در دیگر بخش‌هایی که معرفی شده‌اند گرتا گرویگ با «باربی» پیشتاز بوده و در ۵ شاخه از جمله صدا، آهنگ اصلی برای سه ترانه‌ بیلی آیلیش وارد رقابت شده است.

در بخش موسیقی، ساخته‌های دانیل پمبرتون برای «مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی»، لودویگ گورانسون برای «اوپنهایمر» و رابی رابرتسون فقید برای «قاتلان ماه کامل» و نیز توماس نیومن برای «بنیادین» و جان ویلیامز برای «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» از جمله رقابت‌کنندگان هستند.

«اوپنهایمر» هم در بخش گریم و صدا و موسیقی حضور دارد و «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی در مجموع در ۴ بخش در رقابت‌ها جای دارد.

نامزدهای اسکار در تمامی بخش‌ها ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند تا از میان آنها در مراسم اهدای جوایز که ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برگزار می‌شود، برندگان انتخاب شوند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«نگهبان شب» رضا میرکریمی کنار رفت/ انیمیشن ایرانی در فهرست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید