آخرین خبر

تلاش ۳۱۰ شبکه ماهواره‌ای علیه بنیان خانواده ایرانی

استاد علوم ارتباطات و رسانه با تأکید بر اینکه انسان‌ها در هزاره سوم چه بخواهند و چه نخواهند اسیر رسانه‌ها هستند، گفت: ۳۱۰ شبکه ماهواره‌ای آمریکایی، صهیونیستی و غربی علیه بنیان خانواده ایرانی تلاش می‌کنند.

به گزارش آوای ایرانیان، فرشته شیداصفت عصر امروز در همایش سواد رسانه‌ای جنوب استان گیلان در این شهرستان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، آموزش، آگاه‌سازی، مطالبه‌گری گسترش مشارکت عمومی و تسهیل در روند پیشرفت پایدار از مهم‌ترین کارکرد‌ها در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه انعکاس خواست‌ها و مشکلات جامعه و تأثیرگذاری بر برنامه تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان از دیگر کارکرد‌های رسانه و مطبوعات است، افزود: نظارت، همبستگی اجتماعی و انتقال میراث اجتماعی از کارکرد‌های رسانه در هزاره سوم است.

 

قائم‌مقام انجمن بانوان روزنامه‌نگار استان گیلان با تأکید بر فعالیت پویا و فعال رسانه‌های مجازی گفت: در شرایط کنونی حوزه پخش اخبار از محلی، استانی و ملی به بین‌المللی گسترش‌یافته و مرز‌های حوزه انتشار خبر، پراکندگی و برد رسانه به لحاظ جغرافیای کاملاً تغییر کرده است.

 

شیداصفت با اره به اینکه رسانه‌ها سبب شکل‌گیری افکار عمومی بوده و نیاز به تحرک جغرافیایی را در جامعه کاهش داده است، بیان کرد: احترام به حیثیت فردی و زندگی خصوصی، بیان حقیقت و آگاهی‌دهی عمومی جزو وظایف حرفه‌ای اصحاب رسانه است.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها، جامعه را در کسب و رشد اصالت، فضیلت‌های اجتماعی و جذب عناصر نوین فرهنگی کمک می‌کنند، گفت: آثار وسایل ارتباط‌جمعی بر شناخت و ادراک، تغییر عقیده و ارزش‌ها و تغییر رفتار انکارناپذیر است.

 

استاد علوم ارتباطات و رسانه با تأکید بر اینکه انسان‌ها در هزاره سوم چه بخواهند و چه نخواهند اسیر رسانه‌ها هستند، افزود: رسانه‌ها به دلیل فراگیری در ذهن، شخصیت، عقیده و تفکر مخاطب اثر گذاشته و آن را شکل داده و جهت می‌دهند.

 

وی با اشاره به فعالیت ۳۱۰ شبکه ماهواره‌ای علیه نظام و بنیان خانواده گفت: این شبکه‌ها مأموریت دارند تا با ابزار رسانه ناهنجاری‌های اجتماعی در ایران را به هنجار تبدیل کنند که راه مقابله با این نقشه شوم ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه است.

 

به گفته شیداصفت، روشنگری و ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه از بالاترین وظایف رسانه‌ها در ایران اسلامی است و بیش از ۲۰ هزار خبرنگار حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای که در کشور فعال هستند باید به این مسئله توجه کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تلاش ۳۱۰ شبکه ماهواره‌ای علیه بنیان خانواده ایرانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید