آخرین خبر

درس‌گفتارهای عطارنیشابوری با حضوردکتر قربان ولیئی در حوزه هنری

به گزارش  آوای ایرانیان نخستین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای عطارنیشابوری با رویکرد بازخوانی مثنوی‌های فریدالدین عطار نیشابوری، به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با حضور و ارائه دکتر قربان ولیئی، استاد زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگر ادبی و شاعر، یکشنبه‌ ۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت ۱۷ تا ۱۹ به صورت برخط و همچنین حضوری درفضای کلاس و پخش از طریق مونیتور برگزار می‌شود.

 دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، دکتر قربان ولیئی در باره آنچه در این جلسه‌ها ارائه خواهد شد گفت: دراین سلسله جلسه‌ها قراراست مثنوی‌‎های عطارنیشابوری شرح داده شود. خوانش دقیق متن و شرح اشارات اخلاقی و عرفانی عطار، مبنای این نشست‌هاست. ولیئی اضافه کرد: از آنجا که «منطق الطیر» گل سرسبد مثنوی‌های عطاراست، ابتدا به این شاهکار بی نظیر پرداخته می‌شود.

قابل توجه است، این سلسله درس گفتارها هر یکشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به صورت یاد شده برگزار می شود. ثبت نام در این کلاس آزاد است و محدودیتی ندارد اما علاقه‌مندان برای حضور در آن، باید نام و نام خانوادگی خود را به شماره‌ ۰۹۱۲۵۲۲۰۱۵۰ پیامک کنند. در ضمن، با توجه به برخط بودن جلسه، دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، برای آن دسته از علاقه‌مندان که تمایل دارند این جلسه را به صورت حضوری و جمعی شرکت کنند، کلاسی به صورت پخش از طریق مونیتور تدارک دیده و علاقه‌مندان برای حضور در آن می‌توانند در حوزه هنری واقع در: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبه‌روی پورموسی، طبقه دوم حوزه هنری، کلاس شماره یک حضور یابند.

قربان ولیئی، زاده ۱۳۴۹ صحنۀ کرمانشاه و فارغ‌التحصیل دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. این شاعر و پژوهشگر، در حال حاضر استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان است. ولیئی موفق به دریافت کتاب فصل شده و از جمله دفتر شعرهای او می‌توان به کتاب‌های: ضربان ذات، فقط تویی که منم، لحظه جهان، ترنم داودی سکوت، با دو چشم دچار یکتایی، زیارتنامۀ روح و جوان‌شدن جاودانگی اشاره کرد. کتاب‌های: درنگی در سکوت عرفانی(پژوهش) و درخت در خودش راه می رود(مجموعه نثرادبی) از دیگر آثار او است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درس‌گفتارهای عطارنیشابوری با حضوردکتر قربان ولیئی در حوزه هنری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید