به گزاش آوای ایرانیان، با گذشت چند روز از ماه‌ مبارک رمضان، سرانجام پازل تیتراژخوان‌های ویژه‌برنامه‌های تلویزیون تکمیل شد تا به مدت یک ماه صدای خواننده‌های مطرح موسیقی پاپ از تلویزیون شنیده شود.

از آنجا که رمضان امسال کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته سپری می‌شود و بحران کرونا تا حدودی ویژه‌ برنامه‌های تلویزیون در این ماه را دستخوش تغییر کرده است، دیگر دیگر خبری از پخش ویژه‌برنامه‌هایی مثل “عصر جدید” و “خنداونه” نیست. از طرفی مراقبت‌های پزشکی و قرنطینه خانگی نیز سبب شده تا این روزها مردم همه چشم و امیدشان به سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی باشد.

سال‌های سال است که برنامه‌های ماه رمضان جزو پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیون شناخته می‌شوند و عوامل سریال‌ها و ویژه‌ برنامه‌های تلویزیون سعی می‌کنند در این ماه صداهای خوانندگان مطرح را به خانه‌های مردم بیاورند و به نوعی برنامه‌های خود را نیز پربیننده کنند.

آهنگ تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی همیشه به واسطه مخاطبان بی‌شماری که دارند تأثیرگذاری زیادی در آینده حرفه‌ای خوانندگان جوان دارد و شرایطی را فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند مسیر معروف شدن را سریع‌تر از حد معمول طی کنند. معمولاً سال‌های گذشته در کنار خوانندگان مطرحی که آهنگ تیتراژ می‌خواندند، برخی برنامه‌ها به سراغ خواننده‌های جوان و ناشناس هم می‌رفتند ولی امسال اغلب برنامه‌های تلویزیونی ترجیح داده‌اند که ریسک نکنند و به همین خاطر از صداهای آشنا استفاده کرده‌اند.

در ادامه این گزارش به معرفی برخی آهنگ‌هایی می‌پردازیم که در تیتراژهای برنامه‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان به کار رفته‌اند.

رضا صادقی – دعوت

رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ کشورمان که تجربه خواندن چند آهنگ خوب ویژه ماه رمضان را را در کارنامه خود دارد، امسال آهنگ تیتراژ ابتدایی ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیما به نام “دعوت” را خوانده است. این قطعه با ترانه‌ای از پیام ربیعی، آهنگسازی و تنظیم مهدی ابراهیمی‌نژاد و صدای رضا صادقی به عنوان آهنگ تیتراژ ابتدایی ویژه‌برنامه دعوت در نظر گرفته شده است که هم‌زمان با پخش اولین قسمت از برنامه پخش شد.

برنامه دعوت به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز و حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی به عنوان مجری کارشناس از ابتدای ماه مبارک رمضان ساعت ۱۹:۲۰ روی آنتن شبکه یک سیما رفته است.