آخرین خبر

فشار «شلاق‌زن‌های» سینما به وزیر ارشاد

آوای ایرانیان: رادیکا‌ل‌ها وزیر ارشاد را تنها زینت‌المجالس می‌دانند و با نفوذ در شوراهای مختلف عنان کار را به دست گرفته و حالا که وزیر از مجموعه خودش می‌خواهد با دقت بیشتری فیلم‌ها بازبینی شوند این جماعت برآشفته می‌شوند که چرا در کار ما و دوستان‌ما و آنها که ما در رسانه‌های زنجیره‌ای حمایتشان می‌کنیم دخالت می‌کنی!

این روزها و پس از آنکه قوه قضائیه مجبور شد به‌خاطر کم‌کاری برخی نهادهای مسئول در موضوع آگهی‌های ماهواره‌ای فیلم‌های سینمایی وارد ماجرا شود و برای تخلف پیش‌آمده، ابتدا تذکر و در صورت لزوم اقدام قانونی انجام دهد و بعد از آنکه وزیر ارشاد، دیر هنگام اما شجاعانه، از بابت اکران چند فیلم به خاطر محتوای نامناسب و تضعیف باورها و ریشه اعتقادی مردم اظهار شرمندگی کرد، حالا در فاصله چند روز از این اتفاقات شلاق‌زن‌های سینما به جان وزیر افتاده‌اند و گفته‌اند که جنتی با تبر در حال قطع ریشه‌های سینماست.

واقعیت آن است که امروز رادیکال‌هایی که در این سال‌ها سینما را از آن خود می دانستند حالا با رسیدن به سال‌ آخر دولت هر چه در توان دارند در جهت امتیازگیری از ارشاد گذاشته‌اند و بی دلیل و با دلیل بر ارشاد می‌تازد تا آخرین خون رگ‌های سینما را بدین واسطه بمکند و اگر دولت بعدی مطابق میلشان نبود برای مدتی از غنایم بدست آمده سیراب باشند.

جنتی اگرچه بواسطه وزارتش در دولت فعلی باید به اهداف دولت پایبند باشد اما پیش از آن او به قانون اساسی کشور اعتقاد دارد و باید حافظ اموری باشد که قوانین کشور بر دوش وی گذاشته است. اینکه وزیر دستور بازبینی دوباره تمام فیلم‌ها را داده است (اگر بنا را بر درست بودن خبر بگذاریم) تخلف نیست بلکه نظارت بر مجموعه تحت امر است. تندروهای سینما هنوز قبول ندارند که علی جنتی وزیر ارشاد است و حق دارد بر امور معاونت‌ها و بخشهای زیر مجموعه خود نظارت داشته باشد، رادیکال‌ها وزیر ارشاد را تنها زینت المجالس می‌دانند و با نفوذ در شوراهای مختلف عنان کار را به دست گرفته و حالا که وزیر از مجموعه خودش می‌خواهد با دقت بیشتری فیلم‌ها بازبینی شوند این جماعت برآشفته می‌شوند که چرا در کار ما و دوستان‌ما و آنها که ما در رسانه‌های زنجیره ای حمایتشان می‌کنیم دخالت می‌کنی!

این جماعت که خود را دلسوز سینما می‌نامند تلویزیون را کم مخاطب می‌دانند اما از طرف دیگر برای حضور در چند دقیقه آنتن سر و دست می‌شکنند حال می‌خواهد شبکه خبری باشد و یا شبکه تخصصی ادب و فرهنگ و در همین حال با اعتماد بنفسی مثال زدنی در توجیه خطای غیرقابل اغماض سینماگران ‌می‌گویند چون تلویزیون کم مخاطب ما تیزر فیلم آنها را پخش نمی‌کند اهالی سینما مجبور به سپردن آگهی فیلم های خود به شبکه‌های معاند و دشمن نظام و انقلاب هستند.

در مظلومیت قوه قضائیه همین‌ بس که اگر به سینماگران تذکر می دهد در پازل رسانه‌ای دشمنان قسم خورده انقلاب بازی نکنید از طرف مافیای سینما متهم به خشکاندن ریشه های سینما می‌شود.

حقیقتا حال این ‌روزهای سینما بد است اما دلیل آن تبر به دست شدن وزیر نیست بلکه بخاطر اهمال کاری مدیران و مسئولان سازمان سینمایی است که به جای دقت در امور و ماموریت‌های خود و عمل به قوانین به کدخدامنشی رو آورده‌اند و در مجالس به جای تبین اهداف، اشعار حافظ و مولوی می‌خوانند و جماعتی بر ساده لوحی‌شان کف می‌زنند و کار را به جایی رسانده‌اند که عبارت «ولنگار فرهنگی» زیبنده آنهاست.

حال سینما بد است چون چند نفر کار چاق‌کن و در بهترین حالت روابط عمومی‌چی  فیلم‌ها و جشنواره‌ها هستند برای رسیدن به اهداف خود می‌توانند با نادیده گرفتن فرهنگ یک ملت اینگونه به وزیر ارشاد حمله کنند.

منبع: فارس

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فشار «شلاق‌زن‌های» سینما به وزیر ارشاد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید