آخرین خبر

اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا ۴۵ هزار نفر را بیکار کرد

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از هالیوود ریپورتر، بخش سینما و تلویزیون آمریکا ۱۷ هزار شغل در ماه آگوست و ۷ هزار شغل دیگر در ماه سپتامبر از دست داد، اما آیا پس از پایان اعتصاب‌ها، این مشاغل به صنعت باز می‌گردند؟

در حالی که اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا به پایان رسیده و به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی در مذاکره بین انجمن بازیگران و اتحاد تهیه‌کنندگان ایجاد شده است، اما تاثیر اعتصاب‌ها بر تجارت سرگرمی هنوز احساس می‌شود.

آمار اداره کار آمریکا در ماه سپتامبر نشان دهنده از بین رفتن شغل زیاد و تاثیر مستمر اعتصاب‌ها بر صنعت سرگرمی است.

طبق این گزارش بخش فیلم و تلویزیون پس از آنکه ۱۷ هزار شغل در ماه آگوست از دست داد، ۷ هزار شغل دیگر هم در سپتامبر از دست داد. در این بخش از ماه می که آغاز اعتصاب‌ها بود در مجموع ۴۵ هزار نفر بیکار شده‌اند.

انجمن نویسندگان اعتصاب خود را از ۲ ماه می آغاز کرد و انجمن بازیگران هم از ۱۴ جولای به آنها پیوست.

به عبارت دیگر، با متوقف شدن بخش بزرگی از صنعت سرگرمی در میان اعتصاب‌های نویسندگان و بازیگران، این صنعت تقریباً به اندازه یک استادیوم بی‌کار ایجاد کرده است.

با پایان اعتصاب انجمن نویسندگان، بخش تولید به آرامی در حال بازگشت به کار است و برنامه‌های زنده آخر شب از اوایل همین ماه به آنتن بازگشتند. انتظار می‌رود با پایان اعتصاب انجمن بازیگران، تولید برنامه‌ها به سرعت از سر گرفته شود.

در این میان بزرگترین سوال این است که آیا آشفتگی صنعت فیلم و تلویزیون در تابستان، منجر به از دست دادن همیشگی این شغل‌ها می‌شود یا اینکه با از سرگیری تولید، همه این شغل‌ها دوباره احیا خواهند شد؟ جواب این سوال هنوز روشن نیست.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا ۴۵ هزار نفر را بیکار کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید