آخرین خبر

روایت خرید حق پخش «فروشنده» اصفر فرهادی توسط تهیه کننده شهرزاد

آوای ایرانیان: «قرار بود حق پخش فیلم آخر آقای فرهادی را دریافت کنیم و اتفاقا به تفاهم هم رسیده بودیم، اما به دلیل این‌که مجوز شرکت پخشی که در حال ثبت آن هستیم صادر نشد، این همکاری میان ما و سازندگان «فروشنده» شکل نگرفت.»

در جریان دریافت پروانه نمایش فیلم «فروشنده»، خبری درباره خرید حق پخش ۴ میلیاردی این فیلم از سوی محمد امامی تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» منتشر شد، اما طولی نکشید که فیلمیران به عنوان پخش‌کننده آخرین فیلم فرهادی اعلام شد و حاشیه‌ها دراین‌باره پایان یافت. امامی که تاکنون درباره این شایعه سکوت کرده بود، توضیحات جالبی در این‌باره می‌دهد.

قرار بود حق پخش «فروشنده» را بخریم، اما نه 4 میلیارد تومان

در مدت حضور عوامل فیلم «فروشنده» در کن، محمد امامی نیز با گروه فرهادی همراه بود و ویدیوهایی که او از حال و هوای جشنواره ارسال می‌کرد، از جمله تصاویری بود که در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی میان مردم دست به دست می‌شد. به همین دلیل بود که پس از بازگشت عوامل این فیلم به ایران، خبر خرید حق پخش «فروشنده» از سوی امامی متعجب‌کننده به نظر نمی‌رسید. اما رقم ۴ میلیارد تومانی که در این‌باره شایعه شده بود عدد غیرمتعارفی برای حق پخش فیلم در ایران بود. البته طولی نکشید که پرونده این حاشیه با اعلام حضور فیلمیران به عنوان پخش‌کننده فیلم فرهادی بسته شد.

اما جالب است که بر اساس گفته‌های امامی، اصل این خبر درست بوده اما جزئیات آن ساخته و پرداخته کسانی که دست به انتشار این خبر در فضای مجازی زده بودند. او در این‌باره به  می‌گوید: «قرار بود حق پخش فیلم آخر آقای فرهادی را دریافت کنیم و اتفاقا به تفاهم هم رسیده بودیم، اما به دلیل این‌که مجوز شرکت پخشی که در حال ثبت آن هستیم صادر نشد، این همکاری میان ما و سازندگان «فروشنده» شکل نگرفت.»

او توضیحاتش درباره این شرکت پخش را این‌طور ادامه می‌دهد: «ما قرار است شرکت پخشی با عنوان پارسی‌نما، تاسیس کنیم که اتفاقا قول‌هایی هم درباره زمان صدور مجوز آن داده شده بود. اما به هر ترتیب زمان گرفتن مجوز این شرکت، به فیلم «فروشنده» نرسید و این اتفاق نیافتاد. در حال حاضر هم شرکت فیلمیران پخش این فیلم را بر عهده گرفته که شرکت بزرگ و موفقی است و کارش را بلد است، «فروشنده» هم فیلمی است که می‌تواند جایگاه خود را در میان مردم باز کند.»

امامی همچنین درباره رقم ۴ میلیاردی که در فضای مجازی مطرح و در برخی رسانه‌ها نیز تکرار شده بود، می‌گوید: «یکی از مسائلی که باعث می‌شود من از گفت‌وگو با رسانه‌ها گریزان باشم همین مسائل و حاشیه‌هاست. البته این‌روزها کانال‌های تلگرامی نیز قابل پیگری نیستند و این اخبار به سرعت دست به دست می‌شود. بدون اطلاع خبری منتشر می‌کنند و اعداد و ارقامی را اعلام می‌کنند که حقیقی نیست و همه ما را در تصمیم‌گیری دچار مشکل می‌کنند، درواقع چنین برخوردهایی فضای تصمیم‌ها را می‌سازند و به نوعی تصمیم‌گیری‌های فرامتنی را شکل می‌دهند.»

از سوی دیگر، امامی که این‌روزها درگیر پیش‌تولید فصل دوم سریال «شهرزاد» نیز هست، درباره شایعاتی که از حضور نداشتن هادی رضوی یکی از سرمایه‌گذاران این سریال در فصل دوم آن مطرح شده، می‌گوید: «فکر نمی‌کنم در هیچ پروژه‌ای سرمایه‌گذار محل بحث باشد. در تولید فیلم و سریال، این کارگردان، تهیه‌کننده و عوامل اصلی هستند که مهمند. آقای رضوی هم الان درگیر پروژه جدیدشان هستند و ممکن است حضور داشته باشند یا نداشته باشند.»

تهیه‌کننده «شهرزاد» با بیان این‌که رضوی و او در سرمایه‌گذاری این پروژه شریک بوده‌اند، ادامه می‌دهد: «ممکن است در میزان سهم و شراکت تغییراتی ایجاد شود. اما پروژه در همان چارچوب پیش خواهد رفت و هیچ‌کدام از عوامل هم نمی‌پرسند که سرمایه‌گذار کیست. چون این موضوع اصلا محل چالش نیست و من هم نمی‌خواهم باعث ایجاد حساسیت بشود. چون این حساسیت‌ها به کار آسیب می‌زند و «شهرزاد» نیز هیچ مشکلی در سرمایه‌گذاری ندارد. در نهایت مهم نیست سرمایه‌گذار این سریال من باشم یا آقای رضوی یا مثلا یک بانک.»

امامی همچنین درباره گمانه‌زنی‌هایی که برای حضور بازیگران جدید شده بود و مهم‌ترین آن‌ها به حضور فاطمه‌ معتمدآریا اشاره داشت نیز این‌طور توضیح می‌دهد: «هنوز حتی یک قرارداد مربوط به حضور بازیگران جدید در این پروژه، بسته نشده است. اما گزینه‌های مختلفی در این‌باره داریم که بسته به نظر آقای فتحی در کار حضور پیدا خواهند کرد و واقعا هم برای دیده شدن این مجموعه به دنبال ایجاد هیجان و حاشیه‌های بی‌جا نیستیم.»

همچنین امامی به تازگی به عنوان تهیه‌کننده فیلم جدید بهمن فرمان‌آرا یعنی «صحبتی با جنون»، به شورای پروانه ساخت معرفی شده که فیلم‌نامه این فیلم فعلا منتظر نظر شوراست و چیزی در این‌باره قطعی نشده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت خرید حق پخش «فروشنده» اصفر فرهادی توسط تهیه کننده شهرزاد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید