آخرین خبر

سینما باید صدای غزه و فلسطین باشد/ ادای احترام و همدردی میهمانان بین‌المللی جشنواره با مردم غزه

به گزارش آوای ایرانیان  محمد خزاعی در ضیافت با توضیح اینکه سینما باید در خدمت حق و حقیقت باشد،گفت: سینما هنوز دینش را به مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین ادا نکرده است. در جایی که بخشی از دستگاه سلطه در دهه های گذشته با استفاده از جادو و جذابیت های سینما سعی کرده حقایق درباره تاریخ مردم فلسطین را وارونه نشان دهد و آن را در منظر مردم جهان بگذارد، باید گفت وظیفه فیلمسازان حق جو و مطالبه گر در سراسر جهان در این مورد بسیار سخت شده است چون قرار است در میان هجمه ای که به راه افتاده از مردم مظلوم و بی پناه دفاع کنند و حقایق گفته نشده در این حوزه را به زبان سینما بیان کنند.

خزاعی در ادامه تصریح کرد: مساله فلسطین، مساله امروز جهان است. سطح جنایتی که از سوی رژیم اشغالگر قدس در فلسطین روی می دهد ، حقیقتا در تاریخ کم سابقه است. سینما به عنوان ابزاری که روایتگر احساسات، غمها ، شادیها و .. است باید در این زمینه به گونه ای عمل کند که جهان را متوجه عمق جنایاتی را که به مردم فلسطین می شود ، بکند. سینما هنوز به وظیفه ذاتی خود در این زمینه عمل نکرده است و جا دارد که هنرمندان آزاده جهان در این حوزه به طور جدی شوند .

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: همه ما خانواده‌ای بزرگ هستیم و پیرامون یک چیز یعنی سینما دور هم جمع شده‌ایم؛ همانطور که سینما می تواند ملت ها را به هم نزدیک کند، باید صدای مظلومان جهان نیز باشد.

به گفته وی، رسالت هنر و سینما در عصر امروز آگاهی بخشی، عدالت خواهی و بیان حقیقت است. امروز یک جنایت بشری در غزه درحال وقوع است و همه هنرمندان و سینماگران باید روایتگر و بازتاب دهنده صدای مظلومیت ملت فلسطین باشند.

رییس سازمان سینمایی در ادامه جشنواره بین المللی فیلم فجررا یکی از مردمی ترین‌ جشنواره های جهان نامید و گفت: پشتوانه برگزاری این جشنواره مردم هستند و در داخل ایران هم، سی و دو استان کشور به صورت همزمان این جشنواره را برگزار می‌کنند. این جشنواره به واسطه بیش از چهار دهه فعالیت چشمگیر در نزد مردم ، هنرمندان و مسوولان نظام دارای کارنامه بسیار درخشانی است.

وی در ادامه با اشاره به استقبال بسیار خوب از فیلم های چهل و دوم جشنواره فیلم فجر گفت : تا روز گذشته بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در سراسر کشور از فیلم های جشنواره فجر بازدید کردند، این افتخاری است برای نظام اسلامی ایران که حرکت های فرهنگی با حمایت مردم برگزار می‌شود.

گفتنی است، مهمانان حاضر در این مراسم به درخواست رئیس سازمان سینمایی ایران به نشان همدردی و همصدایی با مردم بی پناه غزه و فلسطین یک دقیقه به پا ایستاده و سکوت کردند

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سینما باید صدای غزه و فلسطین باشد/ ادای احترام و همدردی میهمانان بین‌المللی جشنواره با مردم غزه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید