آخرین خبر

«شکارچی گوزن» درگذشت+ عکس

آوای ایرانیان: مایکل چیمینو کارگردان مشهور فیلم‌هایی چون «شکارچی گوزن» و «دروازه بهشت» از دنیا رفت.

مایکل چیمینو سازنده «شکارچی گوزن» درگذشت

 

 

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، مایکل چیمینو کارگردان منزوی و برنده اسکار که ساخت‌ فیلم تحسین‌شده «شکارچی گوزن» را در کارنامه داشت و از تهیه‌کنندگان فیلم نیز بود، در ۷۷ سالگی درگذشت.

تی‌یری فرمو مدیر جشنواره کن با اعلام خبر درگذشت این کارگردان نوشت: او در آرامش و در کنار عزیزانش درگذشت. ما هم او را دوست داشتیم.

چیمینو که ایتالیایی تبار و زاده نیویورک بود، ساخت هفت فیلم را در کارنامه‌اش ثبت کرده است. او در رشته نقاشی فارغ‌التحصیل شد و بعد به بازیگری روی آورد. وی سال ۱۹۷۱ به لس‌انجلس رفت و به عنوان فیمنامه‌نویس در شماری از پروژه‌ها مشارکت کرد و نخستین فیلمش را با عنوان « تاندربولت و لایت‌فوت» سال ۱۹۷۴ با بازی کلینت ایستوود و جف بریجز ساخت. این فیلم با اقبال زیادی در گیشه روبه رو شد و فیلمی موفق بود.

«شکارچی گوزن» دومین فیلم او در سال ۱۹۷۸، با بازی رابرت دنیرو، موضوع جنگ ویتنام را در نقطه تمرکز خود قرار داد و برنده پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. این فیلم درباره سه کارگر شهری صنعتی و کوچک است که برای سربازی به ویتنام فرستاده می‌شوند. کریستوفر واکن، جان سویج، جان کازال و مریل استریپ دیگر بازیگران این فیلم بودند.

«دروازه بهشت» در سال ۱۹۸۰ فیلمی پرهزینه بود که ساخته شدن آن ۱۱ ماه طول کشید و  با شکست تجاری بزرگ روبه رو شد و موقعیت چیمینو را متزلزل ساخت. او پس از این فیلم «سال اژدها»، «سیسیلی»، «ساعات ناامیدی» و «به دنبال آفتاب» را ساخت.

این کارگردان سال ۲۰۱۲ جایزه افتخاری جشنواره فیلم را دریافت کرد و سال پیش جایزه یک عمر دستاورد جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو به وی اهدا شد.

او سال ۲۰۰۱ رمانی با عنوان «جین بزرگ» نوشت و دو سال بعد در همکاری با فرانچسکا پولاک کتابی با عنوان «مکالمات با آینه» را به بازار فرستاد.

از این کارگردان خانواده‌ای به جای نمانده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«شکارچی گوزن» درگذشت+ عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید