آخرین خبر

فیلم محبوب ریچارد لینک‌لیتر در هزاره سوم کدام است؟

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از فارآوت، دهه ۱۹۹۰ دهه‌ای بود که سینمای مستقل رونق گرفت و کوئنتین تارانتینو با فیلم‌های انقلابی مانند «سگ‌های انباری» و «داستان عامه پسند» به میدان آمد. در برابر او ریچارد لینک‌لیتر زیبایی‌شناسی سست‌تر دوران را با ساخت مجموعه‌ای از فیلم‌های مستقل نشان داد که می‌توانست از طریق آنها با جوانان عمیق‌اندیشی که در جستجوی آینه‌ای برای زندگی پیچیده‌ترشان بودند، ارتباط برقرار کند.

لینک‌لیتر با ورود به صنعت سینما، در آغاز دهه، فیلم «طفره‌رو» را در سال ۱۹۹۰ اکران کرد، فیلمی که یک روز از زندگی در آستین، تگزاس را به عنوان بهشتی برای بودن به تصویر کشید و طردشدگان اجتماعی و شخصیت‌های عجیب و غریب را سوژه خود قرار داد. او قدرت خود در سینما را با ۲ فیلم کلاسیک درباره بلوغ یعنی «مات و مبهوت» و «پیش از طلوع آفتاب» که ماهیت زودگذر جوانی را به تصویر می‌کشیدند، به رخ کشید.

لینک‌لیتر این حساسیت را به هزاره جدید نیز آورد و ۲ انیمیشن روتوسکوپی (انیمیشن ۲ بعدی که فریم به فریم از فیلم زنده ساخته می‌شود) در قالب «زندگی بیداری» در سال ۲۰۰۱ و «یک پوینده تاریک» در ۲۰۰۶ و همچنین پروژه ۱۲ ساله «پسربچگی» را خلق کرد. وی هنوز یکی از همه کاره‌ترین فیلمسازانی است که قادر به ساخت پروژه‌های مستقل منحصر به فرد و نیز فیلم‌های با بودجه بیشتر است.

به همین دلیل لینک‌لیتر به عنوان یکی از بزرگترین کارگردان‌های سینمای معاصر از این جایگاه برخوردار است که بتواند بهترین فیلم قرن حاضر را قضاوت کند.

لینک‌لیتر به عنوان برترین فیلم هزاره سوم از شاهکار ترنس مالیک در سال ۲۰۱۱ با عنوان «درخت زندگی» نام می‌برد، فیلمی که از آن به عنوان یکی از تماشایی‌ترین فیلم‌های سینمای مدرن یاد می‌شود.

او می‌گوید: این فیلم می‌تواند هم یک خاطره صمیمی باشد و هم مفهوم همه هستی را به خود می‌گیرد، و من عاشق روشی هستم که ادراک را به هم می‌ریزد و به چالش می‌کشد.

«درخت زندگی» که برد پیت و جسیکا چستین بازیگرانش هستند، یک اودیسه حماسی است که داستان پسر خانواده‌ای در تگزاس دهه ۱۹۵۰ را تصویر می‌کند که در نتیجه روابط متضاد والدینش تغییر می‌کند. در ادامه، مالیک با کل جدول زمانی تاریخ بشر بازی می‌کند و در یک سکانس همه چیز را به سپیده‌دم جهان می‌برد.

مالیک که به ندرت فیلم می‌سازد، سال ۲۰۱۹ با فیلم فوق‌العاده «زندگی پنهان» بازگشتی موفق به دنیای سینما داشت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فیلم محبوب ریچارد لینک‌لیتر در هزاره سوم کدام است؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید