آخرین خبر

توضیحات خانم بازیگر از ممنوعیت ورودش به سازمان صداوسیما

آوای ایرانیان: بازیگر سینما و تلویزیون که آثاری از جمله «پلیس جوان» و «سرزمین کهن» را در کارنامه تلویزیونی خود دارد این روزها بیشتر وقتش را معطوف به محیط زیست و حقوق حیوانات کرده است. به همین دلیل بسیاری از پیشنهادهایش را رد کرده تا با تمرکز بیشتر به این کار بپردازد.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از صبا، میترا حجار خیلی کنجکاو بودم که بدانم چرا؟ گفتند که باید به حراست سازمان بروم ولی حراست داخل خود سازمان است و نمی شود وارد سازمان شد، به نظر می رسد آنها با این کارشان به نوعی انسان را سنگ قلاب می کنند و برای من خیلی دردناک است که تلویزیون چنین دیدگاه و موانعی برای هنرمندان دارد. ضمن این که من هیچ کاری نکرده بودم ؛ نه مهمانی نرفته ام و نه دست از پا خطا کرده‌ام. به همین خاطر من هم دو سه سالی ست که تلویزیون نمی بینم و با ممنوع الورود کردن تلوزیون به خانه ام این رابطه را دو طرفه کرده ام.

وی ادامه داد: صدا و سیما خیلی سیستم غلطی دارد و نتیجه آن را هم می بینیم که دیگر مثل سابق مخاطب ندارد حتی کسانی که اخبار را دنبال می کنند آن را از شبکه های دیگر می بینند. البته تک برنامه هایی مثل «ماه عسل» یا «خندوانه» هستند که مردم آن ها رامی بینند اما با این حال مخاطب امروز تلویزیون اصلا قابل قیاس با مخاطب شبکه‌های خارجی نیست، این واقعیت است و باید این را بپذیریم.

میترا حجار درباره فعالیت‌هایی که این روزها پیرامون محیط زیست دارد به «صبا» گفت: امسال تمام پیشنهاداتم را رد کردم زیرا درگیر مسائل محیط زیستی بودم و تصمیم داشتم این کار را به سرانجام برسانم. یکی مسائلی که درگیر آن بودم پیگیری قانون حیوانات از حمایت بود ، در کنار آن فعالیت‌های جانبی دیگری در زمینه محیط زیست انجام می دهم. اولین چیزی که ما درگیر آن هستیم این است که هیچ قانونی در ایران برای منع حیوان آزاری وجود ندارد و متاسفانه هر روزه شاهد ویدئویی از حیوان آزاری هستیم که انتشار آن نه تنها باعث متشنج شدن فضای روحی جامعه می‌شود بلکه شبکه های بیگانه را خوشحال می‌کند چون آنها همیشه در صدد این هستند که نشان بدهند که در ایران هرج و مرج و بی قانونی وجود دارد.

حجار ادامه داد: این مساله‌ای است که طی سه چهار ماه گذشته به همراه سازمان محیط زیست روی آن کار کردیم و ده روز پیش به صورت یک پیش‌نویس لایحه به هئیت دولت تحویل داده شد. اما در نهایت حقوقدانی که درسازمان محیط زیست حضور داشتند در این لایحه اضافه کردند که این لایحه در زمینه حیات وحش معتبر نیست. این مساله مرا به شدت ناراحت کرد زیرا ما در زمینه حیات وحش هم شاهد حیوان آزاری هستیم. حیوانی که شکار می شود به غیر از اینکه کشته می شود به شدت آزار می بیند. به عنوان مثال وقتی پرندگان شکاری مثل قرقی را شکار می کنند چشمانشان را می دوزند این آزار دهنده نیست؟ آیا سازمان در این زمینه قانونی دارد؟ دومین مشکلی که مطرح است این است که پناهگاه‌های متعددی برای نگهداری سگ‌ها وجود دارد که شرایط بسیار بدی دارد بسیاری ازین پناهگاهها که توسط پیمانکاران شهرداری ها درست شده حیوانات را گرسنه و در شرایط بهداشتی بسیار بدی نگهداری می کنند به دلیل این که هیچ نظارت و قانونی دراین زمینه وجود ندارد و یک سری افراد سود جو هم از این طریق پول در می آورند.

این بازیگر با اشاره به فعالیت دیرینه اش در زمینه محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانان عنوان کرد: من سال‌هاست که در این زمینه کار می‌کنم،اما به صورت رسمی در چند ماه گذشته و برای قانون با سازمان محیط زیست همکاری کردم. اما پیش از این با انجمن های دیگری در این زمینه همکاری کرده ام. ضمن این که به نظر من بازیگری یک بخش کار است و یک بخش عمده آن که خیلی از ما می توانیم در آن موثر باشیم؛ فعالیت‌های اجتماعی و مدنی است. خوشبختانه دراین سال‌ها شاهد این بوده ایم که بازیگران بسیاری درگیر این مسائل شدند. سال‌ها پیش وقتی ما به خیریه ای می رفتیم به ما گفته می شد که می خواهیم ادای آنجلینا جولی را در بیاوریم اما الان این طور نیست. در همین رمضانی که گذشت هر شب یک خیریه ما را برای افطاری دعوت می کرد و این یعنی حرکت ما روند مثبتی داشته است.

وی با بیان اعتماد مردم به قشر هنرمند و پذیرفتن فعالیت‌های آنان در این حوزه‌ها گفت: مردم به هنرمندان اعتماد دارند زیرا می‌دانند که زندگی‌شان را وقف خدمت به آنان کرده اند. در ایران در قیاس با اروپا هنرمندان بیمه درست و حسابی ندارند، از سوی دولت حمایت نمی شوند اکثریت هنرمندان به خصوص هنرمندان رشته های تجسمی در سنین پیری وضعیت خوبی ندارند. هنرمندان بر آمده از مردم هستند و مردم شرایطشان را می دانند در صورتی که در کشورهای دیگر اینطور نیست.

و خیلی از دانشگاه های بزرگ جهان هنرمندان را به عنوان مشاور به کار می گیرند و از او حمایت می کنند همان طور که امروز دانشگاه استنفورد از آقای بیضایی برای تدریس دعوت می کنند زیرا می دانند این‌ افراد دراین سنین و با این معلومات نباید نگران مخارج پیش پا افتاده زندگی شان باشند در صورتی که در ایران اینطور نیست. من فکر می کنم به جای چیزهایی که از دست داده ایم یک سری چیزها را به دست آورده ایم و آن هم این است که مردم خیلی به ما اعتماد دارند. خیلی ها به من اعتراض می کنند که مگر مشکل بشریت حل شده است که دنبال مشکل حیوانات هستی؟ من فکر می کنم اول باید مشکل حیوانات حل شود تا بعد به بشریت برسیم.

بازیگر سریال «سرزمین کهن» درباره تجربه کارگردانی و فیلم سینمایی خود که با فیلمنامه علی میرمیرانی قرار است به زودی ساخته شود گفت: من به خاطر شرایطم نمی توانم با هر کسی کار کنم، زیرا یک دیدگاه خاص دارم و می خواهم با کسانی کار کنم که آنها هم همان دیدگاه را داشته باشند. فعلا با یک تهیه کننده صحبت کرده ایم و اگر جواب مثبت بدهد کار را شروع می کنیم. در حال حاضر هم فیلم‌نامه و هم بازیگران ما آماده هستند و حتی برآورد بودجه هم کرده ایم و فقط منتظر جواب تهیه کننده هستیم.

حجار با ابراز تاسف از فوت عباس کیارستمی، بهمن زرین پور و ملیحه نیکجومند گفت: خبر فوت عباس کیارستمی خیلی خبر دردناکی بود چون سینما نه فقط یک فیلمساز بلکه یک فیلسوف را از دست داد. در کنار عباس کیارستمی فوت بهمن زرین پور را هم تسلیت می گویم چون بسیار مهجور ماند، همچنین فوت ملیحه نیکجومند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون را. هفته گذشته هفته بسیار دردناکی برای اهالی سینما بود. کاش قدر هنرمندانمان را در زمان حیات شان بدانیم.

کتابی در زمینه روان شناسی ترجمه کردم

میترا حجار در پایان گفت: من یک کتاب در زمینه روانشناسی ترجمه کرده ام و احتمالا امسال منتشر خواهد شد. موضوع این کتاب که توسط یکی از دوستان من در آمریکا نوشته شده است درباره تبهکاران و مجرمان است. در این کتاب آمده اکثر افرادی که بزهکار می شوند به دلیل آن که از تحصیلات بالا برخوردار نیستند در مقطعی از زندگی‌شان یک تصمیم اشتباه گرفتند. این کتاب دوازده قدم است که به افراد کمک می کند تا در زندگی تصمیمات درست بگیرند

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “توضیحات خانم بازیگر از ممنوعیت ورودش به سازمان صداوسیما”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید