آخرین خبر

اسپانیایی‌ها به «لوپتو» جایزه دادند/ سفر «گیج‌گاه» به رم

به گزارش آوای ایرانیان انیمیشن بلند «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری از تولیدات مرکز انیمیشن سوره در سی و پنجمین دوره جشنواره خیرونا اسپانیا به نمایش درآمد و دیپلم افتخار این جشنواره را از آن خود کرد.

امسال سی و پنجمین دوره این جشنواره از روز ۶ تا ۱۲ نوامبر برابر با ۱۵ تا ۲۱ آبان سال جاری در شهر خیرونا اسپانیا برگزار شد.

جشنواره خیرونا به استعدادهای نوظهور در سراسر دنیا اختصاص دارد و شامل فیلم کوتاه، فیلم بلند، مستند، فیلم‌های کودک و نوجوان، انیمیشن، ویدیو کلیپ و فیلم‌های تجربی است. همچنین جوایزی خاص برای هنرمندان معلول در این جشنواره در نظر گرفته شد.

پخش بین‌الملل این انیمیشن سینمایی که با اکران موفقی در سینماهای کشور ایران روبه‌رو شد، بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است.

«شهرک» بهترین فیلم فستیوال «ویتره» فرانسه شد

فیلم سینمایی «شهرک» به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی در دومین حضور بین‌المللی خود توانست جایزه بهترین فیلم فستیوال فیلم‌های ایرانی «ویتره» در کشور فرانسه را از آن خود کرد.

این فیلم در رقابت با فیلم‌های «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، «مامان» به کارگردانی آرش انیسی، «برندگان» به کارگردانی حسن ناظر و «خورشید آن ماه» به کارگردانی ستاره اسکندری توانست جایزه بهترین فیلم را دریافت کند.

همچنین فیلم «برندگان» جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان و فیلم سینمایی «مامان» جایزه ویژه داوران جشنواره «ویتره» را از آن خود کردند.

فستیوال «ویتره» به ابتکار مرکز ایران و فرانسه به عنوان یک سازمان مردم نهاد فرانسوی با همکاری انجمن فرهنگی «گارو مدیا» و شهرداری ویتره در حمایت معنوی وزارت فرهنگ فرانسه، استان بروتاین و خانه فرهنگ‌های جهان برگزار شده است.

نکته حایز اهمیت این فستیوال حضور چهره‌های سرشناس در هیات داوران بود که از میان آنها می‌توان به مهرداد اسکویی از ایران و همچنین آلن دوپاردیو اشاره کرد.

پخش بین‌الملل فیلم سینمایی «شهرک» به عهده کمپانی DreamLab Films به مدیریت نسرین میرشب است.

در فیلم سینمایی «شهرک» که پیش از این توانسته بود جایزه ویژه هیات داوران دهمین دوره جشنواره «تریپولی» لبنان را دریافت کند، ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاویدنیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«شهرک» فضایی متفاوت، عاشقانه، رازآلود و معمایی را مدنظر قرار داده است و داستان نوید فلاحتی، جوان علاقمند به بازیگری را روایت می‌کند که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی دیرینه خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد.

«مرزها نمی‌میرند» در اسلوونی

فیلم کوتاه «مرزها نمی‌میرند» به کارگردانی حمیدرضا ارجمندی به بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم LUKSUZ در کشور اسلوونی راه یافت.

جشنواره بین‌المللی فیلم اسلوونی «LUKSUZ»، باهدف حمایت از نسل جدید فیلم‌سازان تاسیس شد و بستری تحقیقاتی برای اکران عمومی گسترده فیلم‌های کوتاه و کم‌هزینه و همچنین فضایی امن برای گفت‌وگو، تبادل ایده‌ها و تجربیات بین فیلم‌سازان مهمان را فراهم می‌کند.

بیست و یکمین دوره این جشنواره، ۲۴ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳ (۳ تا ۴ آذر ۱۴۰۲) در شهر کرسکو اسلوونی برگزار خواهد شد.

«مرزها نمی‌میرند» راوی داستان خانواده‌ای است که به دلیل جنگ در سرزمینشان، تصمیم به عبور از مرز گرفته‌اند.

بختیار پنجه‌ای، سونیا سنجری و تیام فتح الهی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته و پخش جهانی اثر را کمپانی سینما کلوزآپ، بر عهده دارد.

عوامل فیلم کوتاه «مرزها نمی‌میرند» عبارتند از کارگردان: حمیدرضا ارجمندی، نویسندگان: سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی، تهیه‌کننده: حمیدرضا ارجمندی و انجمن سینمای جوانان ایلام، مجری طرح و مدیر تولید: محمد اردان، مدیر اجرایی و جانشین تهیه‌کننده: حسین آشنا، مدیر فیلم‌برداری: نوید زارع، صدابردار: ایرج نوروزی، تدوین: توفیق امانی، صداگذاری: محمدمهدی جواهری‌زاده، موسیقی: محمد باسره، طراح صحنه و گریم: ایوب شیخ‌احمدی، طراح لباس: شاهده کریمی، اصلاح رنگ و نور: محمد احمدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: صباح گویلی، گروه کارگردانی: حسین آشنا و یاشار یحیایی، گرافیست: اشکان ساعدپناه و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

راه‌یابی «قطره‌ها جان می‌بخشند» به جشنواره‌ای در قرقیزستان

مستند «قطره‌ها جان می‌بخشند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرشید آذری به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند حقوق بشر در قرقیزستان راه یافت.

جشنواره BDK با شعار «کرامت، آزادی و عدالت برای همه»، بستری گسترده برای بحث درباره حقیقت مستند در حوزه حقوق بشر، جذب مستندسازان و کارشناسان، اعم از جوامع محلی و بین‌المللی را با قالب نوآورانه «حقوق بشر از طریق هنر» فراهم می‌کند.

هفدهمین جشنواره فیلم مستند حقوق بشر از ۲۷ نوامبر تا اول دسامبر ۲۰۲۳ (۶ تا ۱۰ آذر ۱۴۰۲) در قرقیزستان برگزار خواهد شد.

«لوتریا» نامزد بهترین فیلم جشنواره آتلانتا شد

«لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی منیری، مهدی منصوری، رعنا نبوی، حامد فیضی دیزجی، صدرا درودیان همایونی، کسری درودیان همایونی که سال گذشته در کشور مکزیک ساخته شد، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره آتلانتا Atlanta Movie Awards شد.

فیلمنامه «لوتریا» بر اساس یک داستان واقعی و نوشته علی عطشانی و محمودرضا ثانی است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از نویسندگان فیلمنامه: علی عطشانی و محمودرضا ثانی، تهیه‌کنندگان: مهدی منیری، مهدی منصوری، رعنا نبوی، حامد فیضی دیزجی، صدرا و کسری درودیان همایونی، دستیار اول کارگردان: هومن سپنتامهر، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، فیلمبردار: میگل سالیناس، صدابردار: آلن کابالرو، دستیار صدابردار: امانول جارامیو، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت، دستیار چهره‌پرداز: آنا کارن آلوارز، دیوید چاوز، گریس سالیناس، گروه کارگردانی: اوریل لاگونا، حمیدرضا میمندی، علی محمودی، تهیه کننده ایران: احسان ولی پورزند، پریسا زهتابیان، تولید ایران: سعید دلاوری، طراح لباس: بیتا عطشانی، دستیار طراح لباس: الناز باقری، ملیکا سادات اسماعیلی، موسیقی: پوریا حیدری، صداگذاری و میکس: نادر بادامچی، بخش فنی: آلبرتو پالاسیوس، کریستوفرلوپز، کریستوفر سالیناس، جاناتان لوی، عکاس: آلکس گنزالس، منشی صحنه: فریدا آیالا، مدیر تولید: موریسیو مورالس، امور بین‌الملل و زیرنویس: امیدعلی چوگانی، طراح هنری: مجری طرح: بیتافیلم تهران، سیدعلی اسماعیلی، حسین بلاش، تهیه شده در: امریکن برایت لایت فیلم پروداکشنز، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم تهران: مریم قربانی‌نیا.

سفر «گیج‌گاه» به رم

فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حنیف سروری و میرولی‌اله مدنی در نهمین حضور جهانی به جشنواره بین‌المللی کولوسئوم در رم راه پیدا کرد.

اسم این رویداد سینمایی از بزرگترین آمفی تئاتر ایستاده در جهان واقع در شهر رم برگرفته شده است همچنین با توجه به گزارش رسمی این جشنواره ۱۷۱۶ اثر از سراسر جهان و ۲۰۸ فیلم از ایران (بیشترین تعداد فیلم) برای سومین دوره این رویداد ارسال شده که «گیج‌گاه» به‌عنوان تنها نماینده سینمایی ایران، به این جشنواره راه یافت.

«گیج‌گاه» به زودی با حضور بازیگران و عوامل در چهل و سومین جشنواره فیلم‌های ورزشی پالرمو با نامزدی در سه رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه به نمایش در خواهد آمد. کمپانی ماداکتو پیکچرز با مدیریت محمد توریوریان عرضه و توزیع بین‌المللی فیلم سینمایی «گیج‌گاه» را برعهده دارد.

حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، علی راد، مریم همتیان، محمد الهی، علی باغفر، ایمان اسماعیل پور، داوود ونداده، حامد شیخی، وحید رحمتی، فرهاد آییش جمشید آریا (هاشم پور)، خاطره‌سازان: رضا صفایی پور، حسن رضایی نقش آفرینان این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم با سرمایه‌گذاری مشترک محمد حسینخانی و حنیف سروری تولید شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اسپانیایی‌ها به «لوپتو» جایزه دادند/ سفر «گیج‌گاه» به رم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید