آخرین خبر

ادامه درمان محمدرضا شجریان را به ایران نیاورید!

آوای ایرانیان: با توجه به فضای حساسیت و درگیری شدیدی که میان جامعه پزشکی و جامعه هنری به وجود آمده است، بازگشت استاد شجریان به ایران برای ادامه درمان به صلاح هیچ کس نیست.

به گزارش آوای ایرانیان، روز گذشته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اجرای ارکستر سمفونیک «ارمیا» درباره استاد محمدرضا شجریان گفت که امیدوار است به این که استاد آواز ایران هرچه زودتر به ایران برگردد. جناب وزیر پیش از این نیز خواسته بود که ادامه درمان استاد شجریان در ایران صورت گیرد اما بنا به دلایلی که در ادامه ذکر خواهد شد، بازگشت محمدرضا شجریان به ایران برای ادامه درمان به هیچ وجه نه به صلاح جامعه پزشکی کشور است، نه به صلاح هنرمندان و نه البته به صلاح خود استاد شجریان و خانواده ایشان.

مطمح نظر آن نیست که پزشکان ایرانی خدای نکرده در کارشان نقصانی هست که در همه جای دنیا پزشک حاذق و پزشک غیر حاذق وجود دارد و قوت و ضعف در این زمینه در ایران هم هست و چه بسا پزشکان بسیار خوبی هم در ایران داشته باشیم اما در شرایط حاضر نخست اینکه فضای نامطلوبی میان هنرمندان و پزشکان ایجاد شده است که کنش و واکنش‌های نه چندان مسالمت‌آمیزی را در پی داشته است که نه شایسته جامعه پزشکی بوده و نه به هیچ وجه شایسته جامعه هنرمندان.

پزشکی که به خود اجازه می‌دهد در مقابل یکی از بهترین کارگردانان سینمای ایران که از مفاخر فرهنگی ماست از بدترین الفاظ استفاده کند، نبردی را دامن زده است که تهش خدا می‌داند چگونه پایان پذیرد. اگرچه جامعه هنری هم در این میان چندان شایسته رفتار نکرده است و عکس‌العمل‌های احساسی و نه چندان مصلحت‌آمیز داشته است.

اما بازگشت استاد شجریان برای ادامه درمان به ایران آنچنان برای دوست‌داران و علاقه‌مندان به استاد، حساسیت ایجاد خواهد کرد که نه پزشکان بتوانند در فضایی سالم و آرام طبابتشان را بکنند و نه خانواده و شخص استاد شجریان می‌توانند در آرامش دوره درمان را طی کنند و از سوی دیگر فضای مجازی هم به شایعه‌سازی‌های خود همچنان ادامه خواهد داد.

در این حال و اوضاع همان بهتر که استاد شجریان از مزایای پزشکان ایرانی کمتر بهره‌مند باشند اما در آرامش و دور از فضای تنش خبری و شایعات به سر ببرند و هر از گاهی ما دورادور از حال ایشان از طریق فرزندشان همایون و از طریق اینستاگرام ایشان مطلع شویم و شایعات از همین طریق محو شوند.

بنا بر همه اینها بازگشت استاد در شرایط حاضر، به ایران به سود هیچ کس نیست و هیچ کس از آن منتفع نخواهد شد پس به رغم میل باطنیمان، درخواست می‌کنیم که ادامه درمان استاد شجریان را به ایران منتقل نکنید تا فضا آرام شود و همه به روال کاری سابق خود بازگردند.

منبع: دیباچه

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ادامه درمان محمدرضا شجریان را به ایران نیاورید!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید