آخرین خبر

اصرار ایالات آمریکا بر بازگشایی زودهنگام سینماها

بسیاری از صنایع در آمریکا بازگشایی شده اما سالن های سینما همچنان تا ماه جولای بسته خواهد ماند اما یک نفر تصمیم گرفته سینمای اوکلاهوما را به هرقیمت بازگشایی کند.

به گزارش آوای ایرانیان سالن های سینمایی اوکلاهومای آمریکا قرار است ظرف چند روز آینده با ارائه ماسک و پلاستیک های عایق (پلکسی گلَس) بازگشایی شوند.

بسیاری از صنایع در آمریکا بازگشایی شده اما سالن های سینما همچنان تا ماه جولای بسته خواهد ماند اما یک نفر تصمیم گرفته سینمای اوکلاهوما را به هرقیمت بازگشایی کند.

فرماندار کوین استیت که در ماه مارس با انتشار عکسی از خود و بچه هایش در یک رستوران شلوغ جنجال برانگیخت، روز چهارشنبه اعلام کرد که از روز جمعه اول ماه می(۱۲ اردیبهشت)  بسیاری از مشاغل از جمله سالن های سینما مجاز به بازگشایی هستند.

اما برخی با این دستور مخالفند. «کلارک واینز» مالک «سیرکل سینما» در تولسا قصد ندارد به این سرعت درهای سینمایش را به روی مردم باز کند. البته او قصد دارد روزی در ماه مه سینمایش را بازگشایی کند اما برای این کار تغییرات و امکاناتی را لازم می داند. او پرده های پلکسی گلَس نصب کرده و  قصد دارد برای همه کارکنان سالن ماسک و دستکش تهیه کند.

فرماندار کوین استیت که در ماه مارس با انتشار عکسی از خود و بچه هایش در یک رستوران شلوغ جنجال برانگیخت، روز چهارشنبه اعلام کرد که از روز جمعه اول ماه می(۱۲ اردیبهشت)  بسیاری از مشاغل از جمله سالن های سینما مجاز به بازگشایی هستند.

او در مصاحبه ای به ورایتی گفت: تغییرات زیادی ایجاد کرده ایم. ما می خواهیم همه توانائی خود را به کار بگیریم تا نیازی به تماس فیزیکی با هر چیزی در سالن نباشد و سینماروها فقط یک راست بروند و روی صندلی خود بنشینند.

سالن «سیرکل سینما» می تواند به عنوان یک نمونه آزمایشی برای سینماروها در دوره پاندمی کرونا قلمداد شود. البته تاکنون تعدادی از سینماهای سواره(ماشین رو) در سراسر کشور باز بوده و مراجعان با خیال راحت از یک اتومبیل خود فیلم تماشا می کنند. ناگفته نماند تنها مشکل این بخش که هنوز نتوانسته اند چاره ای برای آن بیاندیشند استفاده از سرویس های بهداشتی است.

با این وجود که در ایالت جورجیا «برایان کِمپ» فرماندار دستور بازگشایی سینماها را بدون محدودیت برای همین دوشنبه آتی صادر کرده، به نظر نمی رسد در هیچ کدام از سینماهای سرپوشیده احساس امنیت برای بازگشایی وجود داشته باشد.

رفتن به سینما برخلاف برخی خدمات همچون سالن های اصلاح موی سر، نسبتا غیر ضروری به نظر می رسد.

مطالعه جدید نشان داد که ویروس کرونا از طریق سیستم های تهویه مطبوع قابل انتقال است

یک مطالعه جدید نشان داد که ویروس کرونا از طریق سیستم های تهویه مطبوع قابل انتقال است و این نشان می دهد که رفتن به سالن سینما ممکن است هنوز هم تا حدودی خطرناک باشد.

البته مقامات بهداشتی اوکلاهوما می گویند موارد ابتلا به ویروس کرونا به اندازه ای کاهش یافته که می توان وارد مرحله اول بازگشایی اماکن و کسب و کارها شد. با این حال، در تولسا شرایط چنین نیست. از روز جمعه، ۴۶۷ مورد ابتلا و ۲۷ مرگ و میر ناشی از کرونا در این شهر مشاهده شده و شمار جدید مبتلایان همچنان در حال افزایش است. با این حال، «جی تی باینام» شهردار تولسا در روز جمعه اعلام کرد که این شهر طبق دستور ایالتی  به سوی بازگشایی پیش خواهد رفت.

شهردار تولسا در ادامه و در توجیهی عجیب و غیرمنطقی گفت: با بازگشایی اماکن اطراف شهر و دیگر شهرها، میزان موارد ابتلا و مرگ و میر به شکلی اجتناب ناپذیر بالا خواهد رفت. ازینرو ادامه قرنطینه و در خانه ماندن به صورت نامحدود بیهوده خواهد بود.

شهردار تولسا در ادامه و در توجیهی عجیب و غیرمنطقی گفت: با بازگشایی اماکن اطراف شهر و دیگر شهرها، میزان موارد ابتلا و مرگ و میر به شکلی اجتناب ناپذیر بالا خواهد رفت ازینرو ادامه قرنطینه و در خانه ماندن به صورت نامحدود بیهوده خواهد بود.

او افزود: از جنبه وجدانی کار درستی نیست که برای پیش برد اینچنین هدفی افراد و بخش اقتصادی را قربانی شرایطی کرد که در حال حاضر استدلالی قابل قبول نمی توان برایش ارائه کرد.

آقای واینز مالک سینما گفت پس از اعلامیه آقای شهردار با ۸ نفر از کارکنانم مشورت کرده و جویا شده ام که آیا می توانند راحت سر کارشان برگردند. بعد اعلام کردند اگرچه نگران سلامتی خود بوده اما همه آنها مایل و هیجان زده برای بازگشت به محل کار هستند.

واینز برای حفظ کارکنان خود در این مدت به آن ها وام طرح محافظتی به عنوان حقوق پرداخت کرده است. حالا آنها با اشتیاق بر تنظیم امور و پیش بینی بازگشایی سینما متمرکز شده اند.

او در بخشی از آماده سازی سینما برای بازگشایی، در بخش بوفه قصد تغییر بخش نمک پاش ها به پاکتی و نیز تغییر تجهیزات دستی بخش اغذیه فروشی و ظروف کَره پاش است تا دیگر نیازی نباشد که مشتریان به چیزی دست بزنند.

در ضمن کارکنان بین هر سانس صندلی ها را تمیز کرده و همچنین بخاطر حفظ فاصله اجتماعی تنها پذیرای ۵۰ درصد ظرفیت سالن خواهد بود.

وی گفت: قرار است صندلی ها با فاصله قرار بگیرند، بنابراین هیچ کس به طور مستقیم در مقابل شما یا پشت سر شما نخواهد نشست. همچنین قصد دارد نظرسنجی را به فهرست ایمیل مشتریان ارسال کند و بپرسد که در این شرایط چه رفاهیاتی می خواهند و ایده هایی نیز به آن ها پیشنهاد می کند. برای نمونه ایده استفاده از ماسک های سوغات سینما.

حالا این سوال پیش می آید که این سینمادار چه فیلم هایی را میخواهد برای سینماروهایش نمایش دهد مادامیکه کمپانی های  ، «Searchlight» و «Sony Pictures Classic» که او اکران های خود را از آن ها تغزیه می کند تماما به تعطیلی کشیده شده اند؟

هدف او بازگشایی سینمایش در تاریخی بین ۱۵ ماه می تا یکم ژوئن است.

این مالک سینما در آخر گفت: فکر می کنم اوضاعمان خوب خواهد شد. فقط سؤال بی پاسخ اصلی این است که شما به عنوان یک فرد در این شرایط چه وقت از رفتن به سالن سینما احساس آرامش می کنید؟

در پایان جدول تعطیلی سینماهای زنجیره ای آمریکا به تفکیک و میزان گستردگی، تعداد سالن های سینما و تعداد اکران ها آمده است:


در این جدول از چپ به راست از شروع بحران کرونا و تعطیلی سینماها تا تاریخ بیستم آوریل، به ترتیب، نام سینماهای زنجیره ای، گستردگی سالنها، وضعیت باز و بسته بودن، تعداد سالنها در کشور آمریکا و تعداد اکران ذکر شده است

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اصرار ایالات آمریکا بر بازگشایی زودهنگام سینماها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید