آخرین خبر

سالار عقیلی: توهین های فضای مجازی آزارم میدهد/ یکبار هم “رپ” گوش نداده‌ام

سالار عقیلی در دوباره گوش کن:

تاکنون چند پیشنهاد سینمایی را رد کردم

منظورم از موسیقی جدی موسیقی اصیلی است که ریشه در فرهنگ ما دارد

محمد اصفهانی صدای ششدانگی دارد

حتی یکبار هم موسیقی “رپ” گوش نداده‌ام

توهین ها در فضای مجازی برایم آزاردهنده است

سالار عقیلی در “دوباره گوش کن” گفت: لفظ موسیقی جدی را از اساتید یاد گرفته ام و این لفظ به این معنا نیست که ما موسیقی شوخی هم داریم، بلکه منظور ما از موسیقی جدی موسیقی فاخر و اصیلی است که ریشه در فرهنگ ما دارد .

به گزارش روابط عمومی برنامه “دوباره گوش کن”، ششمین  قسمت برنامه موسیقایی “دوباره گوش کن” شب گذشته با حضور سالار عقیلی، خواننده مطرح موسیقی اصیل ایرانی روی آنتن شبکه نسیم رفت، سالار عقیلی در ابتدای این گفتگو در خصوص علاقه مندی خود به هنر بازیگری گفت: بازیگری علاقه شخصی من بوده و هست که بعد از اتمام هنرستان موسیقی در دانشکده هنر و معماری در رشته تئاتر مشغول به تحصیل شدم زیرا از کودکی علاقه مند به بازیگری بودم و در دوران تحصیل مدارس هم تئاتر بازی کرده‌ام.

وی ادامه داد: تاکنون چند پیشنهاد سینمایی را رد کردم زیرا متن یا سناریویی را ندیدم که به شخصیت و کاراکتر من نزدیک باشد و اگر روزی یک فیلمسازی یک کاراکتری را به من پیشنهاد بدهد که با حال و هوای فعلی زندگی ام در حوزه موسیقی سازگار باشد قبول می‌کنم اما در کل خیلی نمی‌خواهم در عرصه بازیگری وارد شوم زیرا احساس میکنم با این اتفاق به کار تخصصی من که موسیقی است لطمه وارد کند.

عقیلی در ادامه در خصوص لفظ موسیقی جدی که چند بار بکار برده است، گفت: لفظ موسیقی جدی را ما از اساتیدمان یاد گرفته ایم و به این معنا نیست که ما موسیقی شوخی هم داریم، منظور ما از موسیقی جدی موسیقی فاخر است و موسیقی اصیل است که ریشه در فرهنگ ما دارد، البته موسیقی پاپ فاخر هم داریم و موسیقی پاپی هم داریم که آنقدر جدی هم نباشد و منظورمون از موسیقی جدی موسیقی اصیل ایرانی که ریشه در فرهنگ ما دارد، البته موسیقی جدی شاید کلمه چندان درستی نباشد و بهتر باشد همان لفظ موسیقی فاخر به کار رود.

وی در ادامه در خصوص ملاکش برای انتخاب تیتراژهای تلویزیون  گفت: در واقع خودم به مجوعه های تاریخی خیلی علاقه‌مند هستم و دوست دارم در کنار آثار تاریخی در آثاری که در وصف شعرا و عارفان بزرگ ساخته می‌شود نیر سهمی داشته باشم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در موسیقی پاپ چنددرصد خواننده‌ها به لحاظ اصول آوازی، خواننده ای ششدانگ محسوب می‌شوند گفت: البته نمیتوان درصد گفت اما هستند خواننده هایی در عرصه پاپ که این توانایی زا دارد که از این میان می توان به محمد اصفهانی اشاره کرد که صدای ششدانگی دارد و به خوبی از اوج آواز در موسیقی پاپ بهره می‌برد.

وی ادامه داد: کارهای قدیمی پاپ رو معمولا  زیاد گوش می‌کنم و در مجموعه هر موسیقی که خوب باشه و درست معیارهای موسیقایی را رعایت کند به آن علاقه مند هستم.

عقیلی خاطرنشان ساخت: حتی یکبار هم موسیقی “رپ” گوش نکردم، البته نه اینکه دوست نداشته باشم گوش کنم بلکه به واقع شرایطش نبوده که موسیقی رپ گوش کنم.

وی در پایان در خصوص نقش همسر خود در پیشرفت فعالیت موسیقایی خود گفت: چندباری می‌خواستم در سال های اول حضورم در عرصه موسیقی قید فعالیت در این عرصه را بزنم اما همسرم با این کار مقابله کرد زیرا فعالیت موسیقی به شکل اصولی کار سخت و پرمخاطره‌ای است و هنرمند همیشه در معرض خطر است.

وی در پایان گفت: متاسفانه مسئله ای که طی سال های اخیر به موضوعی آزاردهنده برای من تبدیل شده است، موضوع بی احترامی به چهره‌های مطرح در فضای مجازی است و من به عنوان عضو کوچکی از جامعه ایرانی از این عده خاصی و معدودی که با کوچکترین بهانه در فضای مجازی به چهره های  مشهور بی احترامی می‌کنند تقاضا میکنم به احترام حفظ فرهنگ ایرانی از تکرار این اقدام  پرهیز کنند.

لازم به ذکر است، برنامه موسیقایی دوباره گوش کن، ساعت ۲۲ روزهای یکشنبه، سه شنبه و جمعه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
عوامل برنامه موسیقایی “دوباره گوش کن” عبارتند از تهیه‌کننده: محمدرضا ماندگاران و احسان ارغوانی، مجری: علی مرادی، سردبیر: امیر ابیلی، مدیر تولید: سیدمجتبی موسوی، مدیر روابط عمومی: عباس اسماعیل‌ گل، گرافیک: حمید سعادت‌پور.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سالار عقیلی: توهین های فضای مجازی آزارم میدهد/ یکبار هم “رپ” گوش نداده‌ام”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید