آخرین خبر

«آشپزخانه» جشنواره لندن را تمام می‌کند/ کارگردانی بازیگر اسکاری

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، درام ویران‌شهری «آشپزخانه» به کارگردانی کیبوه تاوارس و دنیل کالویا شصت و هفتمین جشنواره فیلم لندن را به پایان می‌برد.

 

این فیلم اولین تجربه کارگردانی بازیگر برنده اسکار کالویا است که خود فیلمنامه آن را با همکاری جو مورتاگ نویسنده «آرام با اسب‌ها» نوشته است. تاوارس هم پیش از این فیلم کوتاه «ربات‌های بریکستون» برنده جشنواره ساندنس را کارگردانی کرده بود.

 

در «آشپزخانه» شکاف بین غنی و فقیر تا آنجا که ممکن است گسترده شده، همه اشکال مسکن اجتماعی ریشه‌کن شده و تنها آشپزخانه باقی مانده است: جامعه‌ای که حاضر نیست از جایی که خانه می‌نامند برود. این فیلم در مورد ایزی با بازی کین رابینسون است که به ناچار در آنجا زندگی می‌کند و به شدت در تلاش برای یافتن راهی برای خروج است و بنجی ۱۲ ساله با بازی جدایا بنرمن که مادرش را از دست داده و به دنبال خانواده‌ای می‌گردد. داستان درباره مبارزه برای ایجاد رابطه در سیستمی است که در برابر آنها قد علم کرده است.

 

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را ۱۵ اکتبر در سالن جشنواره ساوت‌بانک لندن تجربه می‌کند و بعد در سینماها اکران می‌شود و بعد توسط نتفلیکس به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد.

 

همانطور که پیش از این اعلام شده «نمک سود» امرالد فِنِل فیلم افتتاحیه جشنواره امسال خواهد بود.

 

تاوارس و کالویا می‌گویند: ما هر ۲ در لندن بزرگ شدیم و «آشپزخانه» نامه‌ای عاشقانه به شهر ماست، بنابراین مایه افتخار است که آن را اینجا، در زادگاه‌مان، در شب پایانی جشنواره فیلم لندن به نمایش بگذاریم. آنها در در بیانیه خود افزوده‌اند: سفر فیلم از فیلمنامه تا پرده، ادامه همکاری بین ما و جامعه بازیگران و گروهی بود که برای تشکیل «آشپزخانه» ما آمده بودند، از جمله ۲ بازیگر نقش اول شگفت‌انگیز ما. کین رابینسون و جدایا بنرمن، که اجرای آنها قلب داستان ما را ثابت می‌کند. ما با هم قصد ساختن چیزی تازه را داریم که متفکرانه و سینمایی باشد و تمثیل و ادای احترامی به ساکنان «آشپزخانه» در همه شهرهای جهان.

 

کریستی متسون، مدیر جشنواره فیلم لندن هم از فیلم کیبوه تاوارس و دنیل کالویا به عنوان فیلمی یاد کرد که انتظار از بریتانیای معاصر را کاملاً منفجر و دنیایی را پیش چشم مخاطبان می‌گذارد که به سیاست اجتماعی ضروری با انرژی بالا می‌پردازد.

 

جشنواره فیلم لندن( BFI) از ۴ تا ۱۵ اکتبر (۱۲ تا ۲۳ مهر) برگزار می‌شود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«آشپزخانه» جشنواره لندن را تمام می‌کند/ کارگردانی بازیگر اسکاری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید