آخرین خبر

توقیف نشریه توهین کننده به بازیگران

نوش آبادی در پاسخ به سوالی درباره توقیف یکی از نشریه ها که اخیرا به هنرمندان توهین کرده گفت: پرونده این نشریه به دادسرا ارجاع و توقیف شد.

 به گزارش آوای ایرانیان، نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد با حضور صفی پور مدیر بنیاد رودکی و نوش آبادی آغاز شد.

نوش آبادی به توقیف یکی از نشریه هایی که اخیرا به هنرمندان توهین کرده خبر داد و گفت: پرونده این نشریه به دادسرا ارجاع داده شد. ما از رسانه ها خواهش کردیم رسالت مطبوعاتی را در نظر داشته باشند اما این نشریه به دلیل برخی تخلفات و عدول از قانون مطبوعات و در نظر نگرفتن اخلاق حرفه ای به دادسرا ارجاع شده و توقیف شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تئاتر گفت: ما با توجه به نام گذاری سال تئاتر کارهای خوبی در این زمینه انجام دادیم و سیاست توسعه سالن ها همچنان ادامه دارد، اما با توجه به استقبال مردم باز هم تعداد سالن هایمان کم است و باید بیشتر شود؛ همچنین در حوزه مسائل کیفی ما بعد از نگرانی های رهبری در حوزه فرهنگ بیشتر توجه کردیم که بتوانیم این نگرانی ها را کم کنیم و سعی کردیم در برابر بخش هایی که مرتبط با ارشاد است نظارت را چند برابر کنیم و آن بحث ولنگاری فرهنگی را نداشته باشیم.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: اینکه بگویند همه تئاترهای ما مشکل دار است، اصلا درست نیست و اگر یک تئاتر مشکل داشته باشد دلیل نمی شود که همه مشکل دار هستند.

وی در پاسخ به تفیض اختیار ممیزی به ناشران گفت: موضوع ممیزی کتاب از ابتدای دولت مطرح شد و اینکه می شود این مسئله را به ناشران واگذار کرد یا نه؟ اما خود ناشران این موضوع را قبول نکردند. تا امروز هیچ ناشر غیردولتی این موضوع را قبول نکرده است، آنچه که در راستای این طرح مطرح شده، این است که ناشرین دولتی خودشان این کار را با شرایط انجام دهند و شروط هم این است که ناشر دولتی اعضای هیئت علمی داشته باشند و به ارشاد معرفی کنند و دوم اینکه فقط در موضوعات آموزشی باشند و در موضوعات دین، اخلاق و ادبیات وارد نشوند.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در خصوص انتخابات شورای صنفی نمایش گفت: ما دخالتی در برگزاری انتخابات های صنفی نداریم و فقط کمک می کنیم تا روال خودشان را طی کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “توقیف نشریه توهین کننده به بازیگران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید