آخرین خبر

شان پن و آدام درایور در کمرایمیج لهستان/ جشن چهره‌های فیلمبرداری

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، سی و یکمین دوره جشنواره کمرایمیج که از برترین رویدادهای سینمایی اروپا محسوب می‌شود، میزبان مهمانانی چون آدام درایور، شان پن و مدیر عامل آکادمی علوم و هنرهای تصویری، بیل کرامر در شهر تورون لهستان خواهد بود.

درایور و پن برای معرفی جدیدترین فیلم‌های خود در جشنواره حضور خواهند داشت که شامل فیلم زندگی‌نامه‌ای «فراری» و مستند «ابرقدرت» در قالب ارایه پرتره‌ای از ولودیمیر زلنسکی است.

مخاطبان در شب افتتاحیه کمرایمیج که با فیلم «بیچاره‌ها» افسانه فرانکنشتاین‌وار ساخته یورگوس تانتیموس با بازی اما استون شروع می‌شود، می‌توانند از خود فیلمبردار یعنی رابی رایان، سوال کنند که چگونه این فیلم جذاب بصری را ساخته است.

به همین ترتیب مخاطبان روز بعد در نمایش فیلم فانتزی «ال کونده» پابلو لارین که درباره زندگی دیکتاتور شیلی آگوستو پینوشه ساخته است، پای سخنان لارین و اد لاچمن فیلمبردار فیلم که ۲ بار نامزد اسکار شده است، می‌نشینند.

لینوس ساندگرین، فیلمبردار «نمک سوخته» درباره فیلمبرداری این کمدی سیاه به کارگردانی امرالد فنل صحبت خواهد کرد و پدرو لوک فیلمبردار و جی.ای. بایونا کارگردان «جامعه برف» درباره فیلمشان صحبت می‌کنند.

به جز نمایش فیلم و گفت‌وگوهای پس از آن، در کارگاه‌های تخصصی هم به مهم‌ترین دغدغه‌های حرفه فیلمبرداری پرداخته خواهد شد.

کازیک سووالا برگزارکننده جشنواره، می‌گوید: درباره هوش مصنوعی صحبت خواهد شد و البته موضوع‌های مهم‌تری مانند اهمیت مراکز فرهنگ فیلم هم مطرح می‌شود. این موضوع توسط کرامر و با تمرکز بر درس‌هایی که از پروژه عظیم موزه آکادمی- که درهایش را سال ۲۰۲۱ در لس‌آنجلس گشود – به دست آمده است، بررسی می‌شود. کرامر به این موضوع می‌پردازد که مخاطبان هر روز زمان کمتری را صرف فیلم می‌کنند و هنرهای دیگر و استراتژی‌هایی برای ارایه تجربیاتی از مشارکت در یک مکان، می‌تواند به درک آن کمک کند.

ربکا میلر رمان‌نویس، بازیگر و کارگردان فیلم‌های «او پیش من آمد» و «تصنیف جک و رز»، و فلوریا سیگیزموندی کارگردان آثار برجسته، در موزیک ویدیوهایش که در جشنواره تجلیل می‌شوند هم فرصت‌های بیشتری برای الهام بخشیدن به جمعی از فیلمسازان آینده دارند.

در این دوره جف گیبز کارگردان برانگیزاننده‌ای که مستند تغییرات آب و هوایی وی به نام «سیاره انسان‌ها» به تهیه‌کنندگی مایکل مور در سال ۲۰۲۰ سروصدای زیادی کرد نیز در سخنرانی خود از فیلمسازان برای فراتر رفتن از قراردادهای سنتی این ژانر می‌گوید.

گیبز متعهد شده است که فیلمسازان را برای خلق آثاری که «میلیون‌ها نفر ببینند و ممکن است دنیا را تغییر دهند» راهنمایی کند. در همین حال پیتر بیزیو فیلمبردار ۷۹ ساله بریتانیایی که برنده اسکار و بفتا شده و فیلم‌هایی چون «باگزی مالون»، «پینک فلوید – دیوار» و «نمایش ترومن» را در کارنامه دارد از دیدگاهش درباره این حرفه می‌گوید.

چهره‌هایی مانند والتر مورچ، تدوین‌گر «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» و طراح صدای «اینک آخرالزمان» هم از چهره‌هایی است که انتظار می‌رود با حضورش سالن‌ها را پر کند.

شرکت‌های فن‌آوری‌های فیلمبرداری، نورپردازی و فیلمسازی نیز با ارایه دستاوردهای جدیدشان، حرف‌های تازه‌ای برای سینماگران هر ژانری خواهند داشت.

جشنواره فیلم کمرایمیج که کارش را از نوامبر ۱۹۹۳ آغاز کرد، امسال از ۱۱ تا ۱۸ نوامبر (۲۰ تا ۲۷ آبان) برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شان پن و آدام درایور در کمرایمیج لهستان/ جشن چهره‌های فیلمبرداری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید