آخرین خبر

خدا کند GEM مراسم جشن خانه سینما را پخش نکند!

آوای ایرانیان: کمال تبریزی در نشست خبری هجدهمین جشن خانه سینما به اعتراض‌های وارد شده به آیین‌نامه جشن خانه سینما جواب داد و آرزو کرد حواشیِ ناراحت‌کننده پیش‌آمده برای جشن حافظ، بار دیگر گریبان اهالی سینما را نگیرد.

به گزارش آوای ایرانیان، عصر دوشنبه (۱۸ مرداد) اولین نشست مطبوعاتی هجدهمین جشن خانه سینما در سالن سیف‌الله داد واقع در خانه سینما و با حضور کمال تبریزی دبیر این جشن، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) و بیژن میرباقری مدیر اجرایی جشن و خبرنگارهای رسانه‌های مختلف _ خبرنگارهایی که به مناسبت روز خبرنگار مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند _ برگزار شد.

کمال تبریزی (دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران) در این نشست، روبه‌روی خبرنگارها نشست و صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: «مهم‌ترین تغییر در داوری این دوره بر خلاف دوره‌های قبل، نحوه داوری‌هاست. قرار شده است با ۳۰۰ داور آثار را بررسی کنند و در ادامه ۱۷۰ داور به ما اضافه شوند و در مجموع ۴۷۰ داور به بررسی آثار سینمایی ‌ای که در یک‌سال گذشته ساخته شده‌اند می‌‌پرازند.

داوری‌ها در ۱۲ رشته انجام می‌شود که هر رشته ۲۵ داور دارد و قرار است در هر رشته ۵ کاندید را انتخاب شود که این آثار در دور بعد با ۴۷۰ داور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین داوری آثار در این دوره به صورت آکادمی و کاملا ایرانی و بومی انجام می‌شود. هرچند گاهی درباره داوری‌ها به اسکار و بفتا اشاره می‌شود اما باید بگویم که ما به خاطر نوع سینمایی که داریم نباید مانند مراسم‌های خارجی جشن را برگزار کنیم بلکه باید داوری‌ها کاملا ایرانی داشته باشد.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خدا کند GEM مراسم جشن خانه سینما را پخش نکند!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید