آخرین خبر

اگر کنسرت می خواهید مشهدی نباشید، جای دیگر زندگی کنید

امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه امروز اعلام کرد: کسی که در شهر زیارت و امام رضا زندگی می‌کند باید این شرایط را بپذیرد، دیگر ما نباید بر سر لغو کنسرت با مردم و برخی مسئولان به خاطر کوته فکری‌شان چانه‌زنی داشته باشیم، مگر در این مملکت شما شبکه تلویزیونی قرآن ندارید؟ موسیقی حلال، حرام هرچه هست به‌جای خود محفوظ و هرکس پیرو مرجع تقلید خود است.

امام جمعه مشهد افزود: نمی توان کنار گنبد امام رضا کنسرت برگزار کرد زیرا این خلاف حیثیت و هویت این شهر است، اگر کنسرت می‌خواهد، مشهدی نباشد و در یک شهر دیگر زندگی کند، اگر آدمی می‌خواهد در یک شهری زندگی کند و در عیاشی‌ها، عملیات فرهنگی‌ و تفریح و خوش‌گذرانی‌اش آزاد باشد، چرا یک شهر زیارتی را برای زندگی انتخاب کرده است؟

آیت الله علم الهدی با اشاره به راه اندازی کمپین های مختلف در موضوع برگزاری کنسرت در مشهد گفت: این کمپین‌ها و دار و دسته‌ها، اردوکشی بر ضد امام رضا و مقابله با حرم امام هشتم است و بنده فکر کردم برای یک روز در یک جلسه به نام امام هشتم (ع) تکلیف این شهر باید روشن شود.

وی افزود: هویت این شهر مال امام رضا است و هویت آن هم زیارت است، همه مدیران، طراحان و برنامه‌ریزان و همه ساکنان‌ این شهر بدانند که این شهر آن‌قدر عاشق امام رضا دارد که نمی‌گذارند شما در برنامه‌ریزی‌ها و عیاشی‌هایتان آزاد باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همان طراحان توریستی و گردشگری برای این کشور که می‌خواهند توریست خارجی جذب کنند و به فکر این هستند که یک جریان فرهنگی ضد دینی برای توریست خارجی راه بیاندازند، دور این شهر خط قرمز بکشند، اینجا مال امام رضا است و حق تجاوز به حریم امام هشتم (ع) ندارند.

وی ادامه داد: همان کسانی که می‌خواهند بیایند در این شهر از بعضی مزایای اقتصادی‌اش استفاده کنند و چون ایمان ندارند، اینجا را پایگاه لذایذ نفسانی خود و تفریحاتشان قرار بدهند، آنان هم باید بدانند اینجا جای زندگی‌شان نیست زیرا ما شهید دادیم، خون دادیم و انقلاب را سرپا کردیم تا اسلام حاکم شود حالا در خانه امام رضا نتوانیم اسلام را حاکم کنیم و وجود از زن بی‌حجاب رنج ببریم؟ در خانه امام رضا چانه‌بزنیم که آیا کنسرت باشد یا نباشد؟
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: اصطلاح گردشگری بار فرهنگی خودش و اصطلاح زیارت بار فرهنگی خود را دارد، اینجا شهر گردشگری نیست که مرتب مرکز تفریحی و عیاشی درست کنند و مردم از اطراف و اکناف بیایند، نیم ساعت زیارت امام رضا و همه فسق و فجورشان را برای این شهر بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: در این مملکت اگر مسئله توریستی و گردشگری لازم است، شمال با این عظمت، شیراز، اصفهان و دیکر شهرهای بزرگ وجود دارند و می توان گردشگری را آنجا پیاده کرد، چرا هر نوع سلیقه و فکر گردشگری و توریست پروری آن‌ هم توریست عیاش خوش‌گذران فاسق و فاجر در مغز یک آقای مدیر به وجود می‌آید.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه اینجا شهر زیارت است، شهر گردشگری نیست که ما بخواهیم مراکز تفریحی را در اینجا توسعه دهیم، گفت: مدیریت این شهر بایستی روی مدیریت زیارت و شهر زیارتی برنامه‌ریزی کنند نه روی مدیریت گردشگری.

گفتنی ست پیش از این دادستان مشهد نیز با لحنی تند و خارج عرف به وزیر ارشاد در خصوص پیگیری کنسرت ها حمله کرده بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اگر کنسرت می خواهید مشهدی نباشید، جای دیگر زندگی کنید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید