آخرین خبر

ارکستر نوجوانان در ارسباران می‌نوازد

آوای ایرانیان: ارکستر نوجوانان که هدفش پرورش و تربیت نسل جدیدی از نوازندگان است ۲۳ اردیبهشت ماه به رهبری شهرام توکلی در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش آوای ایرانیان، شهرام توکلی رهبر ارکستر درباره این اجرا گفت: در این کنسرت که در خلال پنجمین جشنواره سایتها و وبلاگهای موسیقی برگزار می شود، با توجه به محدودیت زمانى برنامه ۴ قطعه اجرا می کنیم.

وی در مورد رپرتوار اجرایی این برنامه توضیح داد: برنامه را با قطعه  مارش ایرانى اثر یوهان اشتراوس آغاز مى کنیم  و به دنبال آن دو قطعه والس و خاطره (از سوئیت لیریک) از ساخته های علی اکبر قربانی را می نوازیم در پایان اجرا نیز قطعه  ریتموس سیگانوس را با رهبری یکی از نوازندگان ارکستر خواهیم نواخت که در بخشی از قطعه، ارکستر به صورت ایستاده و در بخشی دیگر با حرکت روی سن به نوازندگی خواهند پرداخت که با کارکتر ارکستر نوجوانان  که بایستی شور و هیجان را به مخاطب القا کند هم خوانی دارد.

عضو هیات موسس ارکستر نوجوانان بیان داشت: این قطعات بخشی از رپرتوار اجرایی ارکستر است که قصد داریم در کنسرت تیرماه در تالار رودکى  طی دو شب آن را اجرا کنیم و بر این اساس تمرینات فشرده ای در حال انجام است.

این آهنگساز با بیان اینکه ساختار اصلی ارکستر، سمفونیک است اما با توجه به اجراهای مختلف می توان آثار ملی را هم با این ارکستر نواخت ، اظهار داشت: ترکیب اصلی ارکستر ، سمفونیک بوده اما با توجه به ظرفیتهای موجود در ارکستر ، می توانیم در مناسبتهای زمانی خاص با اضافه شدن نوازندگان سازهای ایرانی ، قطعاتی در ژانر موسیقی ملی را هم بنوازیم.

توکلی در خاتمه گفت: ارکستر نوجوانان سال ۱۳۹۳ با حضور ۶ عضو در قالب هیات موسس(بنده، علی اکبر قربانی، آرمان نوروزی،آرش فلاحى، منصور حقی و پیمان میرآقاسی) با هزینه شخصی و بدون هیچ وابستگی به دولت تشکیل شد و تا به امروز هم اجراهای موفقی را برگزار کرده است که امیدواریم همین روند سالهای سال ادامه یابد که البته در این بین از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در پیشبرد فعالیتهایمان استقبال می کنیم.

آرمان نوروزی دیگر عضو هیات موسس ارکستر نوجوانان درباره جایگاه این ارکستر در شرایط کنونی گفت: با توجه به شرایط نامناسب ارکسترهای دولتی در کشورمان، تصمیم به راه اندازی این ارکستر با حضور نوجوانانی کردیم که بتوانیم نسل جدیدی از نوازندگان را تربیت کنیم.

وی ادامه داد: تجربه راه اندازی چنین ارکسترهایی در دنیا  بسیار موفق بوده چرا که با انرژی خوب نوجوانان اجراهای با کیفیتی ارائه شده و موج مثبتی در روند جریانات موسیقی راه افتاده است.ما نیز به امید اینکه نسل جدیدی را در این زمینه پرورش دهیم یک جریان جدیدی از نظر شیوه مدیریت ارکستر به صورت مشارکتی در نظر گرفتیم بدون هیچ وابستگی مالی به بخش دولتی تا در آینده بتوانیم به شکل فیلارمونیک آن را حمایت و پشتیبانی کنیم.

این آهنگساز افزود: جای خالی چنین ارکستری در کشورمان احساس می شد به همین دلیل بدون در نظر گرفتن منفعت مالی از نظر بخش اجرایی آن را راه اندازی کردیم که امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با پرورش این نوازندگان نوجوان و هدایتشان به مقاطع بالاتر نوازندگی به ارکستر جوانان برسیم .

ارکستر نوجوانان به رهبری شهرام توکلی ۲۳ اردیبشهت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ارکستر نوجوانان در ارسباران می‌نوازد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید