آخرین خبر

“ماسكوت‌های المپيك” در شیراز + عکس

آوای ایرانیان: “ماسکوت در المپیک”،‌  عنوان سیزدهمین جلسه تخصصی کافه تجسمی دانشگاه شیراز بود که در بعدازظهر سه شنبه، ۲۶ مردادماه در سالن شهید چمران مرکز آفرینشهای هنری دانشگاه شیراز برگزار گردید.
سحرناز سپندی فر پس از تعریف ماسکوت ، و اشاره ای به ریشه لغوی این کلمه MASCOT تاریخچه ای از بوجود آمدن این ماسکوتها و کاربرد آن در هنرگرافیک امروز جهان پرداخته و ماسکوتها را در حوزه های مختلف از جمله ورزشی، آموزشی، تجاری و . . .  بررسی نمود.
در ادامه این مدرس دانشگاه ماسکوتهای ورزشی را نمادهایی دانست که مورد استفاده تیم های ورزشی، مسابقات ورزشی بزرگ مانند المپیک ها، پارالمپیک ها، مسابقات جهانی، قاره ای و . . . مورد استفاده قرار می گیرند. ودر تقسیم بندی عناصر مورد استفاده بصری در طراحی این نمادها،  می توان آنها را به ماسکوتهای انسانی، حیوانی، اشیاء و انتزاعی تقسیم بندی نمود .
سپندی فر  بعد سوم در طراحی ماسکوتها را بسیار مهم دانست، چون در نهایت این ماسکوتها تبدیل به احجام و عروسکهای کاربردی و البته تجاری نیز خواهند شد.
مدیرگروه گرافیک موسسه آموزش عالی هنرشیراز، پس از پاسخ به سوالات تعدادی از حضار و دانشجویان،  ماسکوتهای مورد استفاده در المپیک های تابستانی و زمستانی نیمه دوم قرن بیستم تا المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ که در حال برگزاری است را آنالیز و مورد نقد و بررسی قرار داد. سپندی فر، آخرین مبحث مطرح شده در این نشست را به مروری تصویری بر روند تولید ماسکوتهای تبلیغاتی تجربی دانشجویان اختصاص داد.
در ادامه امین غازیانی،‌ عضو شورای مرکزی کافه تجسمی دانشگاه شیراز، ضمن نقد تعدادی از این آثاردانشجویی، اهمیت ارتباط طرح با موضوع در طراحی ماسکوت را بسیار نکته کلیدی دانسته، که معمولا در طراحی ماسکوتهای تجاری مورد غفلت طراحان قرار می گیرد. غازیانی در ادامه توضیحاتی در خصوص پرهیز از تداخل طراحی کاراکتر و طراحی ماسکوت نیز ارائه دادند.
افتتاح نمایشگاه گروهی دانشجویی با عنوان ماسکوتهای تبلیغاتی آخرین برنامه این نشست تخصصی بود که در مرکز آفرینشهای هنری دانشگاه شیراز برگزار گردید.

ملس

 

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در ““ماسکوت‌های المپیک” در شیراز + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید