آخرین خبر

آقای بازیگر: از بازی در «معمای شاه» پشیمانم

آوای ایرانیان: این بازیگرسینما  گفت: از بازی در «معمای شاه» دچار پشیمانی شده ام چرا که در این مجموعه تاریخ تحریف شده است.

آتش تقی پور: از بازی در «معمای شاه» پشیمانم

آتش تقی پور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: آخرین مجموعه تلویزیونی که در آن ایفای نقش کردم مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» بود که از این بابت بسیار دچار پشیمانی شده ام و کاش در این سریال بازی نمی کردم.

تقی پور تصریح کرد: «معمای شاه» تاریخ را تحریف کرده است و وقتی اثری تاریخی از واقعیت دور باشد باعث می شود بازیگر از بازی در آن اثر دچار پشیمانی شود.

این بازیگر در ادامه درباره دلیل حضورش در مجموعه «معمای شاه» گفت و اظهار داشت: پیش از اینکه در این اثر حاضر شوم با این مسئله روبرو بودم که شاید در اثری تاریخی با تحریف روبرو باشم و پس از اینکه در این مجموعه حاضر شدم، با اصلاحاتی روبرو بودم که شخصیتی که من آن را ایفا کردم نیز دچار تحریف شد و نمی دانم چرا در ساخت یک اثر تاریخی چنین اتفاقی باید رخ دهد.

وی افزود: از زمانیکه در مجموعه «معمای شاه» بازی کرده ام بسیاری از نزدیکان من را تحت فشار قرار داده اند و از من دلیل حضورم در این مجموعه را می پرسند و حتی نزدیکانم از من برای حضور در این مجموعه گلایه می کنند.

بازیگر مجموعه «قاب های خالی» در ادامه خاطرنشان کرد: حضور در تلویزیون جناحی شده و هر کس از افراد جناح خود برای استفاده از عوامل سریال استفاده می کند. نمی دانم به چه دلیل اما یا ما از نظر هنری ورشکست شده ایم یا تلویزیون از لحاظ مالی ورشکست شده است. به همین دلایل هیچ رغبتی به دیدن تلویزیون ندارم و خیلی وقت است که آثار تلویزیونی را نگاه نکرده ام.

این بازیگر اظهار داشت: برای بازی در فیلمی سینمایی به کارگردانی اسماعیل میهن دوست قرارداد بسته ام که عنوان آن هنوز مشخص نیست و به زودی جلوی دوربین این کارگردان قرار خواهم گرفت.

وی با اشاره به دیگر فعالیت هایش گفت: در حال حاضر در موزه آزادی به عنوان بازیگر در تئاتری با عنوان «آپاردی سئلر سارانی» به معنی «سیل سارا را برد» ایفای نقش می کنم که از دو شب پیش ساعت ۸:۳۰ در این موزه روی صحنه رفته است. این اثر به کارگردانی و نویسندگی ایرج افشاری اصل روی صحنه می رود.

تقی پور در ادامه این بحث اظهار داشت: در این اثر نمایشی بنده، فاطمه شکری و بهاره محمودزاده ایفای نقش می کنیم. سیروس مهدی پور ساز می زند و گروه آیلار طراح رقص این نمایش است. «آپاردی سئلر سارانی» روایتگر یک داستان ترکی معروف است که در بین مردم آذربایجان بسیار شهرت دارد.

این بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: داستان «آپاردی سئلر سارانی» روایتگر قصه دختری است که با پسرعمویش رابطه ای عاشقانه دارد و با هم قرار ازدواج می گذارند که در این بین پسر خان تصمیم می گیرد این دختر را تصاحب کند و دختر در نهایت خود را در رودخانه ای غرق می کند. در این نمایش ترانه ای مشهور نیز پخش می شود.

گفتنی است آتش تقی پور در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی متعددی از جمله مجموعه های تلویزیونی «جلال الدین»، «شب دهم» و «مسافر» و فیلم های سینمایی «شب واقعه»، «دیدار در استانبول» و «مسافران» ایفای نقش کرده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آقای بازیگر: از بازی در «معمای شاه» پشیمانم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید