آخرین خبر

معرفی موسیقی خیابانی با «مزقونچی» رادیو صبا

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «مزقونچی» عنوان برنامه جدید موسیقی‌محوری است که از شبکه رادیویی صبا راهی آنتن می‌شود.

 

این برنامه با هدف معرفی موسیقی خیابانی به گفتگو با نوازندگانی که در خیابان‌ها موسیقی اجرا می‌کنند، می‌پردازد و این هنرمندان کمترشناخته شده را معرفی می‌کند.

 

«مزقونچی» این هفته به سراغ یکی دیگر از نوازندگانی که خیابان را به عنوان صحنه‌ای مهم و جدی برای اجرای موسیقی خود انتخاب کرده‌اند رفته است. سعید شمس متولد ۱۳۶۸، تهران، با نوازندگی ساز فلوت ریکوردر با موسیقی آشنا شد، وی سپس به نوازندگی ساز نی هفت‌بند پرداخت. وی ۲۲ سال داشت که وارد کنسرواتوار موسیقی تهران شد و ساز کلارینت را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کرد.

 

شمس از آن زمان به صورت تخصصی به نواختن قطعه‌های موسیقی جَز و جیپسی جَز می‌پردازد و همینطور نوازندگی ساز ساکسُفون تنور را در کنار کلارینت ادامه داده است. وی با گروه‌های متعددی، مانند گروه راک «عبور» -که یک گروه راک ایرانی است- همچنین «آنسامبل جیپسی جَز تهران» و «بُندَهِش» که یک گروه جَز است، همکاری کرده است.

 

وی در کنار نوازندگی برای اجراهای موسیقی، به اجرای موسیقی برای صحنه‌های نمایش تئاتر پرداخته است که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت در جشنواره‌های مختلف داخلی و همین‌طور فعالیت او در نقش آهنگساز و نوازنده در جشنواره تئاتر بین المللی پروکانترا کشور لهستان اشاره داشت. شمس به صورت مداوم به اجراهای خیابانی و کافه‌ای می‌پردازد که در آن بداهه‌پردازی، رویکرد اصلی و هدف او از نوازندگی است. این هنرمند در قطعه‌ها و آلبوم‌های ضبط‌شده‌ متعددی در کنار هنرمندان دیگر حضور پیدا کرده است.

 

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ با برنامه «مزقونچی» به رادیو صبا می‌آید.

 

«مزقونچی» روزهای جمعه ساعت ۱۹ به تهیه‌کنندگی انسیه شمس‌اللهی تقدیم مخاطبان می‌شود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معرفی موسیقی خیابانی با «مزقونچی» رادیو صبا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید