آخرین خبر

نامزدی بهترین فیلمبرداری جشنواره آمریکایی برای «حریم»

به گزارش آوای ایرانیان  فیلم کوتاه «حریم» به تهیه کنندگی پیمان شاه محمدی و علیرضا نظارت و کارگردانی حسین بابائیان، در شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی Red Rock (رد راک) آمریکا نامزد دریافت جایزه ویژه هیات داوران بهترین فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی در بخش بین المللی شد.

پیمان شاه محمدی، تهیه کننده و مدیر امور استودیویی و پخش بین المللی فیلم کوتاه «حریم» در این باره توضیح داد: فیلم کوتاه «حریم» در اولین حضور بین المللی خود نامزد کسب جایزه ویژه هیات داوران بهترین فیلمبرداری از شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی Red Rock آمریکا شده است. یونس سبزی مدیر فیلمبرداری این فیلم کوتاه با آثاری چون فیلم سینمایی «نفس» (گروه فیلمبرداری)، سریال «بچه مهندس» (فیلمبردار)، توانست در بین کاندیدای جشنواره بین المللی رد راک آمریکا حاضر شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در شانزدهمین دوره خود بیش از ۴۰ عضو کمیته پیش نمایش آثار به اضافه ۱۶ داور از صنعت فیلم امسال داشته است و بیش از ۱۰۰ فیلم در جشنواره و بازار فیلم رد راک پذیرفته شده اند. در مورد داوران سرشناس این جشنواره معتبر می توانم به بن پرادفوت نامزد اسکار اشاره کنم. این جشنواره هر ساله در یوتای جنوبی آمریکا برگزار می شود و در طول این سال ها به یک جشنواره بین المللی «با ارزش ورود بالا» تبدیل شد و در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ در فهرست جشنواره های برتر مجله معتبر «مووی مِیکر» قرار گرفته است. شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی Red Rock آمریکا به صورت رسمی از ۱۲ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۲۲ تا ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ در ستن جورجِ یوتای ایالات متحده برگزار شد. مراسم معرفی نامزدها و برندگان این جشنواره نیز در ۱۵ ژوئن در شهر سدار آمریکا برگزار شد.

شاه محمدی درباره ویژگی های «حریم» عنوان کرد: «حریم» یک دغدغه هنری مهم برای تمام عوامل آن به حساب می آید. خشکسالی و به موازات آن حقوق بشر و بحران زنان و کودکان فقیر از جمله مسایلی است که «حریم» به صورت مستقیم به آنها می‌پردازد.

وی در پایان اشاره کرد: دومین حضور بین المللی فیلم کوتاه «حریم» در ناپولی ایتالیا و در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه accordi @DISACCORDI بود که ۷ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در فیلم «حریم» مهرانه عزآباد، رضا رباط جزی، نریمان علی لیواری و نازنین زهرا احمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: حسین بابائیان، تهیه کنندگان: پیمان شاه محمدی، علیرضا نظارت، مدیر فیلمبرداری: یونس سبزی، مدیر صدابرداری: حمید زیباکلام، دستیار کارگردان: میلاد حسینی، برنامه ریز: غلامرضا آقایاری، منشی صحنه: سمیه جهانشاهی، آهنگساز: محمدرضا سیفی، طراح گریم: الدوز عزیزی، عکاس: کیمیا غفاری.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نامزدی بهترین فیلمبرداری جشنواره آمریکایی برای «حریم»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید