آخرین خبر

اصغر فرهادی: برای فاحشه‌ها احترام قائلم!

آوای ایرانیان: وکیل ملت نوشت: سایت مشرق در مطلبی مدعی شده که اصغر فرهادی گفته است روسپی ها تصمیم گرفته‌اند خرج زندگی‌شان را با استفاده از بدنشان دربیاورند، بنابراین من برای این آدم‌ها ارزش قائلم و می‌خواهم سعی کنم آنها را به شکل محتاطانه‌تر و منصفانه‌تری به تصویر بکشم.

مشرق اشاره کرده این بخشی از متن گفت و گوی اصغر فرهادی با یکی از رسانه های خارجی است.

اصغر فرهادی، کارگردان مشهور سینمای ایران که این روزها فیلم فروشنده او در ایران اکران شده است هر چند در برابر رسانه‌های داخلی ترجیح می‌دهد از وجه خانوادگی و انطباق مفاهیم با هنجارهای خانواده ایرانی سخن بگوید اما در برابر رسانه‌های خارجی چهره دیگری از خود به نمایش می‌گذارد که روشنفکرانه‌تر است.

او در گفت‌وگوی رسانه‌ای خود در خارج از ایران گفته است: «استفاده نکردن از میزانسن و طراحی لباس‌های تند و براق برای به تصویر کشیدن فاحشه موجود در فیلم به دلیل سانسور نبود. به علت احترامی بود که برای شخصیت این فاحشه قائل بودم و نمی‌خواستم درباره آدم‌هایی که چنین کاری می‌کنند درگیر کلیشه شوم. ترجیح دادم او را به عنوان یک آدم قابل احترام نشان بدهم، چون این برداشت من از روسپی‌گری است.

من به آنها به چشم افرادی که به دیگران صدمه می‌زنند نگاه نمی‌کنم؛ آنها از کسی دزدی نمی‌کنند یا به کسی غیر از خودشان آسیب نمی‌رسانند. آنها تصمیم گرفته‌اند خرج زندگی‌شان را با استفاده از بدنشان دربیاورند، بنابراین من برای این آدم‌ها ارزش قائلم و می‌خواهم سعی کنم آنها را به شکل محتاطانه‌تر و منصفانه‌تری به تصویر بکشم.

اگر مساله فقط سانسور بود فکر می‌کنم که اگر فاحشه‌ای را به شکل کلیشه‌ای یا اغراق‌آمیز نشان می‌دادم کمتر ایراد می‌گرفتند. هرچند، چیزی که در اینجا وجود دارد بسیار حساس‌تر، انسانی‌تر و پیچیده‌تر است. بنابراین من با روسپی‌گری، به عنوان یک مساله انسانی، مشکل بیشتری خواهم داشت تا با تصویری که از آن ارائه می‌شود.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اصغر فرهادی: برای فاحشه‌ها احترام قائلم!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید