آخرین خبر

گريم سنگين، گاه من را از حضور در “معمای شاه” پشيمان مي‌كرد

آوای ایرانیان: حمید منوچهری گفت: گریم سنگینی که در «معمای شاه» داشتم گاه من را از پذیرش نقش آیت‌الله کاشانی پشیمان می‌کرد.

حمید منوچهری بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون که در مجموعه «معمای شاه» نقش آیت‌الله کاشانی را ایفا کرده است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباجه اظهار داشت: آثاری چون «معمای شاه» به شکلی هستند که برخی آن را دوست دارند و برخی از آن بدشان می‌آید.

منوچهری اظهار داشت: تا امروز نقش یک روحانی را بازی نکرده بودم و درباره نتیجه کاری که کرده‌ام بسیاری آن را خوب دانسته و پسندیده‌اند. به نظر می‌رسد که کار من خوشبختانه در «معمای شاه» بد نبوده است.

دیباچه-حمید منوچهری-معمای شاه

وی درباره شناختش از شخصیت آیت‌الله کاشانی خاطرنشان کرد: من با نگاهی که به شخصیت آیت‌الله کاشانی داشتم و دیالوگ‌هایی که باید ادا می‌کردم با شخصیت ایشان آشنا شدم و این شخصیت برای من بسیار قابل احترام است. من نهایت سعی خود را کردم که به خوبی از پس ایفای نقش آیت‌الله کاشانی برآیم.

این بازیگر در ادامه افزود: حدود ۲۵ سال سن داشتم که آیت‌الله کاشانی از دنیا رفت و من آن زمان نیز کنجکاوی‌هایی درباره شخصیت وی داشتم. از نظر من انگلیس دشمن بشریت است و هر کس با این قوم و فرهنگ مبارزه کند انسانی بزرگ و شریف است. خیلی از عقاید و مبارزه‌های کاشانی همان چیزی است که در دل همه ایرانی‌ها وجود دارد.

منوچهری در ادامه اظهار داشت: وقتی این نقش را پذیرفتم فیلمنامه را به طور کامل نداشتم. سال ۹۰ یا ۹۱ کار من شروع شد و به صورت پراکنده تا سال ۱۳۹۴ درگیر بازی در این سریال بودم که فکر می‌کنم هنوز هم چند سکانس از بازی من در این مجموعه مانده است.

وی درباره دلیل حضورش در «معمای شاه» گفت و تأکید کرد: من در گذشته نیز در اثری به نام «سقوط» با محمدرضا ورزی همکاری داشتم و ایشان را خیلی دوست دارم اما در کارهای بعدی‌اش هیچگاه فرصت همکاری دوباره پیش نیامد، تا اینکه ورزی درباره شخصیت آیت‌الله کاشانی اصرار داشت که من آن را بازی کنم و من نیز این نقش را پذیرفتم اما از سختی‌های کار حدود ۳ ساعت و نیم گریم و پاک کردن آن بود که من را بسیار اذیت می‌کرد و به همین دلیل گاه از پذیرش این نقش پشیمان می‌شدم.

این دوبلور در ادامه اظهار داشت: من علاوه بر بازیگری کار دوبله نیز انچام می‌دهم. بسیاری از بازیگران پیشکسوت هستند که این روزها بیکار شده‌اند و این بیکاری که به یکباره سراغ آنها می‌آید بسیار وحشتناک است. من اگر در حیطه بازیگری جایی برای کار نداشته باشم به دوبله روی آورده و در آن کار می‌کنم اما کسانی که جز بازیگری حرفه دیگری ندارند و مثلاً حدود ۵۰ سال است فقط بازیگر هستند بیکاری برایشان بسیار سخت است.

منوچهری در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ روز پیش از من برای بازی در یک اثر دعوت شد و من از آنها خواستم که اجازه دهند شخص دیگری در این اثر بازی کند چرا که من احساس گناه دارم از اینکه بسیاری از بزرگان ما امروز بیکار شده‌اند. من از طریق رادیو و دوبله می‌توانم امرار معاش کنم. با وجود اینکه ۲۴ سال از بازنشستگی من در رادیو می‌گذرد هنوز عاشقانه در این عرصه فعالیت می‌کنم و تنها آرزوی من این است که پشت میکروفن خداحافظی کنم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گریم سنگین، گاه من را از حضور در “معمای شاه” پشیمان می‌کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید