آخرین خبر

کریستوفر نولان صاحب بالاترین نشان موسسه فیلم بریتانیا شد

به گزارش آوای ایرانیان «نولان» این جایزه را طی مراسمی در لندن در ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ به میزبانی «تیم ریچاردز» رئیس موسسه فیلم بریتانیا دریافت خواهد کرد.

آثار «کریستوفر نولان» تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته‌اند، از اولین فیلم کم‌هزینه‌اش در سال ۱۹۹۸ تا سه‌گانه شوالیه تاریکی از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ و «اوپنهایمر»که پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی تاریخ سینماست.

او همچنین ساخت فیلم‌های موفق «ممنتو»، «آغاز»، «بین ستاره‌ای» و درام جنگی «دانکرک» را نیز در کارنامه دارد.

دیوید لین، بت دیویس، آکی‌را کوروساوا، الیزابت تیلور، مارتین اسکورسیزی و اسپایک لی از جمله دیگر چهره‌هایی هستند که پیش‌تر جایزه فلوشیپ موسسه فیلم بریتانیا را دریافت کرده‌اند.

«تیم ریچاردز» رئیس موسسه فیلم بریتانیا در این باره گفت: «کریستوفر نولان یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌سازان قرن بیست و یکم است که فیلم‌های بسیار محبوبی خلق کرده که همگی برای نمایش بزرگ ساخته شده‌اند تا تماشاگران در سراسر جهان را به چالش بکشند و سرگرم کنند. تعهد و حمایت کریستوفر از صنعت سینما بی‌نظیر بوده است. او همچنین از طریق مشارکت با بنیاد فیلم در خط مقدم تلاش‌های برای حفظ سلولوئید بوده است. همه این کارها برای اطمینان از اینکه مخاطبان فعلی و آینده می توانند به لذت بردن و یادگیری از تاریخ فوق العاده غنی سینمای ما برای سال های طولانی ادامه دهند، انجام شده است.

«اوپنهایمر» جدیدترین ساخته نولان درباره شخصیت رابرت اوپنهایمر مشهور به پدر بمب اتمی جهان است که تاکنون در گیشه جهانی به فروشی نزدیک به یک میلیارد دلار دست یافته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کریستوفر نولان صاحب بالاترین نشان موسسه فیلم بریتانیا شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید