آخرین خبر

«قاب هنر» رونمایی شد/ صندوق هنر و توانمندسازی هنرمندان

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی روز یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ در حاشیه رونمایی از ویژند (قاب هنر) که در محل فرهنگسرای نیاوران برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین واقعه دردناک شهید و مجروع شدن بسیاری از هموطنان زائر حاضر در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل ها، گفت: امروز شاهد رونمایی یکی از پروژه‌های حوزه اقتصاد هنر صندوق اعتباری هنر هستیم که این مهم نشان می‌دهد، حاصل تلاش و فعالیت‌های زیر مجموعه‌های صندوق هنر به بار نشسته است.

وی ضمن قدردانی و تشکر از حضور همه هنرمندان و پیشکسوتان عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این مراسم، اظهار کرد: به حول و قوه الهی در راستای سیاست توانمندسازی هنرمندان و توجه به کسب و کارهای فرهنگ و هنر توانسته‌ایم پروژه‌ها و برنامه های مختلفی را طی یکی دوسال گذشته طراحی و تا حد زیادی به نتیجه برسانیم.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: تلاش ما در صندوق اعتباری هنر این است از رویکرد حمایتی به سمت توانمند سازی حرکت کنیم در این راستا شرکت های مختلفی ذیل این صندوق فعالیت می کنند که یکی از آنها شرکت پروانه است.

پوراحمدی ادامه داد: شرکت پروانه در حال حاضر پروژه های متنوعی را طراحی کرده است که انشالله در آینده در بخش آثار هنری و توجه به هنرمندان حوزه تجسمی برنامه های مختلفی را به اجرا خواهند گذاشت که امروز شاهد به بار نشستن یکی از این پروژه ها در قاب هنر هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با تشریح جزییاتی از پروژه ویژند (قاب هنر)، گفت: این پروژه در راستای توجه به آثار هنری هنرمندان میان‌رده در قالب طرح (قاب هنر) و ارایه هدایای هنری فاخر با شناسنامه به ارگان‌ها و مجموعه‌های علاقه‌مند به داشتن آثار هنری شناسنامه‌دار، طراحی شده است.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: انتظار داریم در آینده نزدیک شرکت پروانه به شرکتی موثر و مرجع در این زمینه تبدیل شود و بتواند هنرمندانی که عضو صندوق هنر هستند را مورد حمایت قرار دهد.

پور احمدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ نفر از هنرمندان این پروژه را شروع کرده و با آن همکاری می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: تا انتهای سال آینده، تعداد آنها به حداقل ۵۰۰ نفر برسد.

به گفته وی، این پروژه با همکاری هنرمندان حوزه تجسمی فعال در بخش نقاشی‌خط فعال شده است افزود: یکی از اهداف ما توجه به هنرمندان میان رده و رشد استعداد جوانان هنرمند ذیل این شرکت است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر همچنین ابراز امیدواری کرد: حرکتی که توسط صندوق آغاز شده است، امید را در دل همه هنرمندان این بخش و فعالان آن را فراهم کند.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه هدف و اساس این کار و راه‌اندازی این‌گونه پروژه‌ها را در واقع ایجاد و زمینه سازی رشد هنرمندان و فراهم نمودن رونق اقتصاد هنر برای این قشر دانست که هنرمندان به تدریج بازار خود را برای فروش و عرصه آثار خود بدست آورند.

پوراحمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر باخبر هستیم که تقاضاهای فراوانی برای تهیه و خرید آثار جذب شده است، پیش بینی کرد تا پایان سال جاری هنرمندان با توجه به تقاضاهای موجود حدود پنج هزار اثر را تولید کنند و همینطور کار تولید آثار هنری با سفارش و درخواست هایی که می‌رسد، ادامه‌دار شود.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر همچنین ابراز امیدواری کرد با سفارشی که به هنرمندان می شود رفته رفته کسب و کارهای آن‌ها نیز رونق بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این برنامه و انجام این‌گونه پروژه‌ها و طرح‌ها کاملا تحت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و لطف و عنایت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همواره از مجموعه صندوق اعتباری هنر حمایت‌های ویژه کرده و حمایت‌های ایشان باعث شده که ما در مجموعه صندوق هنر بتوانیم با فراق بال ادامه مسیر داده و شاهد رشد و رونق فعالیت‌ها و ارایه انواع خدمات به هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت در سراسر کشور باشیم. به نوبه خود از وی مزید تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه این مراسم محمدعلی کاروان معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هنر و رضا صالحی مدیرعامل شرکت توسعه اقتصاد هنرآتیه نیز با ایراد سخنانی به تشریح پروژه ویژند ( قاب هنر) پرداختند.

برش کیک ویژه رونمایی از نمایشگاه و آغاز به کار ویژند (قاب هنر) با حضور هنرمندان نامدار و برجسته کشور از برنامه های جانبی این مراسم بود.

در ادامه نیز مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به همراه شماری از مسئولان صندوق و هنرمندان حاضر از بخش‌های مختلف آثار به نمایش گذاشته شده در این گالری دیدن کردند.

در این نمایشگاه که ۳۲ اثر از هنرمندان به نمایش گذاشته شده تا پایان دی سال جاری در محل گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران همه روزه پذیرای علاقه مندان، دوستداران هنر و بازدید کنندگان در این مجموعه است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«قاب هنر» رونمایی شد/ صندوق هنر و توانمندسازی هنرمندان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید