آخرین خبر

پوستر متفاوت کنسرت کیهان کلهر و شجاعت حسین‌خان + عکس

آوای ایرانیان: کیهان کلهر نوازنده مطرح کمانچه همراه با شجاعت حسین خان نوازنده شناخته شده سی‌تار هند و ساندیپ داس نوازنده طبلا در سیزدهمین فستیوال موسیقی قونیه روی صحنه می‌روند.

بافرارسیدن ۱۷ دسامبر، سالگرد درگذشت مولانا مقامات فرهنگی و گردشگری ترکیه فستیوال موسیقی عرفانی را با حضور گروه‎های مختلف از کشورهای گوناگون جهان برگزار می‎کنند. این جشنواره موسیقی که به مدت یک هفته در شهر قونیه واقع در آناتولی، ادامه دارد، متعلق به همه دوستداران موسیقی و هنر عرفانی اعلام شده که به یادبود مولانا در سالمرگ او که ۱۷ دسامبر ۱۲۷۳ رخ داده است، برگزار می‎شود.

هزاران نفر از دوستداران هنر موسیقی و نیز دوستداران مولانا به مدت یک هفته برای بزرگداشت شب درگذشت او که به ترکی «عریس» یا «ازدواج با ابدیت» گفته می‌شود، با برگزاری مراسم مختلف ازجمله مراسم سماع درویشان چرخان، در این شهر گرد می‎آیند.

این جشنواره موسیقی به همت مرکز فرهنگی مولانا و شهرداری قونیه در تالار سلطان‌ولد برپا می‌شود و شرکت در این مراسم که هر شب ساعت ٩ آغاز می‌شود، برای عموم رایگان و آزاد اعلام شده است.

کیهان کلهر نوازنده کمانچه همراه با شجاعت حسین خان نوازنده شناخته شده سی‌تار هند و ساندیپ داس نوزانده طبلا روز ۲۴ دسامبر برابر با سوم مهرماه در سیزدهمین فستیوال موسیقی قونیه روی صحنه می‌روند

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پوستر متفاوت کنسرت کیهان کلهر و شجاعت حسین‌خان + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید