آخرین خبر

گفتگوی اختصاصی/ روایت “شطرنج عشق” در شرق تهران + عکس

آوای ایرانیان: نمایشگاه گروهی نقاشی خط هم اکنون در “گالری دید” واقع در شرق تهران با ارائه آثاری از  هنرمندان مطرح هنرهای تجسمی گشایش یافته است.

گفتنی است این نمایشگاه که تا ۹ آذرماه در گالری دید واقع در بزرگراه زین‌الدین شرق خ اتحاد خ۱۹غربی پ۱۸  برپا خواهد بود، آثاری خاص را شامل میشود که هرکدام با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، نگاه هر مخاطب را به خود جلب میکند که یکی از این آثار، تابلوی نفیس نقاشی خط “شطرنج عشق” کاری از احمد آریامنش (خطاط و نقاش) است.

%d8%a2%d8%b1%db%8c%d8%a7

احمد آریامنش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آوای ایرانیان در خصوص نمایشگاه نقاشی خط با عنوان (هنگام نو) که در گالری دید به روی دیوار رفته است،  گفت: تابلوی “شطرنج عشق” یکی از بهترین آثار من در حوزه نقاشی خط است که از اکریلیک روی بوم برای خلق آن استفاده کرده ام.

وی ادامه داد:با خلق اثر تابلوی شطرنج عشق نگاهی به قوانین شطرنج داشته ام که امروزه در مقوله عشق هم بکار می برند و در مقوله عشق بازی هم از قوانین شطرنج استفاده می کنند.

این نقاش و خطاط  افزود: امروزه برای عشق نیز منطق قائل می شوند تا نکند که از عشق خود ضرر کنند و با کشیدن تابلوی عشق به دنبال نقد این اتفاق در جامعه بودم.

آریامنش در ادامه  سخنانشان بیان داشت: با برگرفتن الهام از نکات مثبت و منفی “عشق” به خلق تابلوی شطرنج عشق پرداختم و از آثار اشل در آثارم بهره گرفته ام و سعی کرده ام که با خلاقیت و ترکیب بندی اثر جدیدی خلق کنم تا تکراری نباشید.

به گزارش آوای ایرانیان، این نمایشگاه با آثاری منتخبی از هنرمندانی چون محمد احصایی، سالار احمدیان، احمد آریامنش، نصرالله افجه ای، ابراهیم الفت، پیمان پیروی، صداقت جباری، هادی روشن ضمیر، محمود زنده رودی، مهرداد شوقی، علی شیرازی، عین الدین صادق زاده، مهدی فلاح، علیرضا کرمی، خلیل کوییکی، رضا مافی، احمد محمدپور، آرش میرزایی و عنایت الله نظری نوری است که  روی دیوار گالری دید رفته است.

لازم به ذکر است، ساعت بازدید گالری همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ خواهد بود و گالری یکشنبه ها تعطیل است.

گقتنی است، گالری دید در تهرانپارس، خ اتحاد، خ ۱۹ غربی، پ۱۸ واقع شده است که دو مسیر مختلف برای حضور در این نمایشگاه به علاقه مندان پیشنهاد میشود.

مسیر نخست با وسایل نقلیه عمومی: پایانه تاکسیرانی ایستگاه متروی فرهنگسرا ؛ تاکسی‌های “اتحاد”

مسیر دوم با وسلیه شخصی: بزرگراه زین الدین شرق خ اتحاد خ ۱۹ غربی

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گفتگوی اختصاصی/ روایت “شطرنج عشق” در شرق تهران + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید