آخرین خبر

برنامه گالری‌های تهران با حال‌وهوای محرم

آوای ایرانیان: گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران در روزهای عزاداری ماه محرم و سالروز شهادت سیدالشهدا (ع)، نمایشگاه‌هایی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش آوای ایرانیان، مجموعه‌ای از عکس‌های علیرضا شکاری با موضوع محرم و عزاداری امام حسین (ع) در نمایشگاهی با عنوان «ماه تابان» به‌نمایش گذاشته می‌شود.

این عکس‌ها به‌صورت غیرمستقیم به موضوع عزاداری محرم اشاره دارند. ساخت ضریح اباعبدالله (ع)، مشایعت آن در جاده شلمچه و قلمزنی‌اش در اصفهان از جمله موضوعات عکس‌های این نمایشگاه است.

نمایشگاه «ماه تابان» از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه «استاد میرمیران» خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

گالری نقش جهان

کیوان کاسب مجموعه‌ای از عکس‌های خود از سفر به مکان‌های مختلف دنیا را به‌نمایش گذاشته است. در نمایشگاه «رنگ خیال» ۲۰ قطعه عکس در ابعاد مختلف از سفرهای این عکاس به دور دنیا به‌نمایش گذاشته شده است.

این عکس‌ها تصاویری از مکان‌های شهری و طبیعت شهرهای مختلف هستند که با تکنیکی نو، پیش روی مخاطب قرار گرفته‌اند.

نمایشگاه این هنرمند تا ۱۵ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری لاله

نمایشگاه آثار تصویرسازی‌شده توسط ۲۰ هنرمند با موضوع عاشورا افتتاح می‌شود. این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر از ۲۰هنرمند تصویرگر فعال و شناخته‌شده است و تمام آثار در کارگاه یک روزه تصویرسازی عاشورا که در نگارخانه «لاله» برگزار شد، شکل یافته‌اند و قرار است با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان از آثار رونمایی شود.

اکبر نیکان‌پور، عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، پژمان رحیمی‌زاده، کیانوش غریب‌پور، نگین احتسابیان، راهله برخورداری، علی بوذری، ماهنی تذهیبی، هدا حدادی، سحر حق‌گو، مهکامه شعبانی، امیر شعبانی‌پور، نوشین صفاخو، حسام‌الدین طباطبایی، حسن عامه‌کن، علی‌رضا گلدوزیان، مانلی منوچهری و رضا مکتبی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

آیین گشایش نمایشگاه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در نگارخانه «لاله» به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله برگزار خواهد شد و برای بازدید تا چهارم آبان از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت.

گالری ایوان

گالری «ایوان» از ۱۶ مهرماه میزبان تعدادی از مجسمه‌های فیگوراتیو سهیل بسطامی است که برداشت فکری او را از انسان نمایش می‌دهد. بسطامی در نخستین نمایشگاه انفرادی خود ۱۰ مجسمه چوبی و یک اثر ویدئوآرت را به‌نمایش می‌گذارد که نمایانگر نگرش او به واژه «گذار» و مسیر انسان در طول زندگی است.

نمایشگاه «گذار» ۱۶ مهر تا ۵ آبان ۱۳۹۵ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

نگارخانه شیخ هادی

به‌مناسبت دهه اول ماه محرم، خانه فرهنگ شیخ هادی در اقدامی فرهنگی مطابق با اولویت موضوعی هویت دینی با موضوع محوری هنرهای تجسمی، نمایشگاه سوگواری روز عاشورا را برگزار خواهد کرد.

در این نمایشگاه، ۴۰ اثر در ابعاد ۵۰*۷۰ سانتی‌متر با هنرمندی محمدجواد مهمانی به‌نمایش درآمده‌اند که در آن‌ها شیوه‌های مختلف سوگواری از جمله تعزیه‌خوانی، نمایش‌های آیینی، موکب‌های عزاداری، مراسم خیمه‌سوزان، شمع‌افروزی و … از سراسر تهران به تصویر کشیده شده است.

نگارخانه شیخ هادی به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به سه‌راه جمهوری، خیابان شهید حسین سخنور، از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه مصادف با هفته اول محرم الحرام، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان برای بازدید از «نقش آزادگی» است.

گالری فردا

گالری «فردا» با نمایش آثار پیشگامان هنر معاصر ایران فعالیت خود را آغاز کرده است. گالری «فردا» در اولین برنامه هنری خود ۵۰ اثر از هنرمندانی را که در شکل‌گیری هنر معاصر و مدرن ایران نقش مهمی داشته‌اند، جمع‌آوری کرده و به‌نمایش درآورده است.

در این نمایشگاه آثاری از صادق تبریزی، فرامرز پیلارام، مهدی ویشکایی، منوچهر یکتایی، آیدین آغداشلو، محسن وزیری‌مقدم، فریده لاشایی، منوچهر نیازی، علیرضا دریابیگی، علی‌محمد حیدریان، صداقت جباری، تاها بهبهانی، ژازه تباتبایی، ناصر اویسی، مسعود عربشاهی، ابراهیم جعفری، نصرالله افجه‌ای، پرویز کلانتری، محمد احصایی، هانیبال الخاص، جلال شباهنگی، رضا درخشانی، جعفر روحبخش، رضا مافی، احمد اسفندیاری، حسین زنده‌رودی، حسین کاشیان، فریدون آو و سیراک ملکونیان به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از ۹ تا ۳۰ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «فردا» به نشانی خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، شماره دو، واحد ۲ برپاست.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی‌خط «آب حیات» شامل آثار نیر مصری‌پور و با نمایش ۲۱ تابلوی نقاشی‌خط افتتاح شده است. این تابلوها در ابعاد ۱۰۰*۱۰۰ سانتی‌متر، ۱۲۰*۱۲۰ سانتی‌متر، ۱۰۰*۱۴۰ سانتی‌متر، ۱۴۰*۹۰ سانتی‌متر ارائه شده و قیمت آن‌ها بین ۴ تا ۱۲ میلیون تومان است.

نمایشگاه نقاشی‌خط «آب حیات» تا ۱۸ مهرماه از ساعت ١٠ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ١۴ تا ۲۰ برپاست.

گالری ساربان

«شهر دل» عنوان نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار محمدسعید نقاشیان است که در مکان جدید گالری «ساربان» برپا شده است. این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر نقاشی‌خط است که در اندازه‌های حداقل ۱۱*۲۰ سانتی‌متر و حداکثر ۱۴۰*۲۰۰ سانتی‌متر با تکنیک‌های تلفیقی (رنگ روغن، اکریلیک و مرکب) روی بوم خلق شده‌اند.

این نمایشگاه تا ۱۹ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مکان جدید گالری ساربان به نشانی دسترسی شرقی: خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش خیابان شهید یوسفی، شماره ۱۳۰ یا دسترسی غربی: خیابان دکتر بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، خیابان هویزه شرقی، نبش خیابان شهید یوسفی، شماره ۱۳۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نگارخانه شهر کتاب فرشته

نمایشگاه هنر مفهومی «درخت» با یادی از عباس کیارستمی در نگارخانه شهرکتاب فرشته برپا شده است.

«درخت» آثار ۱۰ هنرمند جوان حوزه نقاشی را در کنار هم قرار داده و گردهمایی این آثار بهانه‌ای شده است برای یاد کردن از هنرمند از دست رفته سینمای ایران، عباس کیارستمی.

علی اتحاد، فریدون امیدی، مهناز پسیخانی، علی جدی، جمشید حقیقت‌شناس، ندا درزی، شهناز زهتاب، سپیده سحر، قدرت‌الله عاقلی و سیمین کرامتی هنرمندان این نمایشگاه هستند. این نمایشگاه تا چهارم آبان ادامه دارد.

گالری مس‌نگار

نمایشگاه گروهی آثار نفیس هنرمندان قلمزن ایران در گالری «مس‌نگار» برپا شده است. در این نمایشگاه آثار نفیسی از هنرمندان نامدار و استادان بزرگ این هنر دیرین، در کنار آثار بدیعی از هنرمندان جوان خلاق و با استعداد به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن» تا ۲۹ مهرماه در گالری «مس‌نگار» به نشانی تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ ادامه خواهد داشت.

گالری راه ابریشم

عکس‌های جاسم غضبانپور از پشت صحنه فیلم «زندگی و دیگر هیچ» ساخته عباس کیارستمی در گالری راه ابریشم روی دیوار رفته است. این مجموعه که سال ۱۳۶۹ عکاسی شده، لحظات درخشانی را از پشت صحنه این فیلم ثبت کرده است.

این نمایشگاه تا ۱۹ مهرماه در گالری «راه ابریشم» به نشانی خیابان لواسانی، بین آبکوه و آقایی، شماره ۱۰۳ واحد ۲ ادامه خواهد داشت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برنامه گالری‌های تهران با حال‌وهوای محرم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید