آخرین خبر

آرنولد در مقابل ترامپ

آوای ایرانیان: نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی آرنولد شوارتزنگر را از دست داد.

به دنبال انتشار یک نوار ویدیویی از صحبت‌های دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری که او در آن با کلمات رکیک درباره زنان صحبت کرده است، آرنولد شوارتزنگر ستاره سینما و و فرماندار سابق کالیفرنیا، به طور رسمی اعلام کرد برای اولین بار بعد از آنکه جمهوری‌خواه شد، به نامزد این حزب رأی نخواهد داد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، بازیگر سری فیلم‌های “نابودگر” در بیانیه‌ای که روز شنبه در صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: برای اولین بار از ۱۹۸۳ که شهروند ایالات متحده شدم، به نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری رأی نمی‌دهم.

شوارتزنگر ۶۹ ساله با اشاره به اینکه مانند بسیاری از آمریکایی‌ها درمورد اینکه در انتخابات پیش رو چگونه باید رأی بدهد، با تعارض روبروست، نوشت: هنوز تصمیم نگرفته‌ام در انتخابات ماه آینده دقیقاً چگونه رأی بدهم، اما همان‌طور که با افتخار برچسب یک جمهوری‌خواه را به خودم می‌زنم، برچسب دیگری هست که بالاتر از هر چیز به خود می‌زنم: آمریکایی. پس می‌خواهم امروز از این لحظه استفاده کنم و به دوستان جمهوری‌خواه خود یادآوری کنم که تنها قابل قبول نیست کشورتان را به حزبتان ترجیح بدهد، بلکه این وظیفه شماست.

آرنولد که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ دو دوره فرماندار کالیفرنیا بود، از ژانویه سال آینده به عنوان مجری برنامه “سلبریتی اپرنتیس” تولید شبکه ان‌بی‌سی که یک مجموعه مسابقه تلویزیونی واقع‌نماست، جایگزین ترامپ می‌شود. ان‌بی‌سی سال گذشته ترامپ را به خاطر اظهارات توهین‌آمیز درباره مهاجران مکزیکی اخراج کرد.

شوارتزنگر به فهرستِ در حال افرایش جمهوری‌خواهانی اضافه شده است که پس از انتشار نوار صحبت‌های ترامپ، نماینده حزب خود در انتخابات را محکوم کرده‌اند. این نوار که در ۲۰۰۵ ضبط شده، واکنش‌هایی گسترده در پی داشته است.

در این نوار که واشنگتن پست روز جمعه آن را منتشر کرد، ترامپ در حال گفت‌وگو با بیلی بوش مجری برنامه “اکسس هالیوود”، درمورد تلاش برای برقراری ارتباط با نانسی اودل – که اکنون یکی از مجری‌های برنامه “اینترتینمنت تونایت” است – می‌گوید. ترامپ همچنین به طور کلی درمورد زنان می‌گوید: “وقتی تو یه ستاره‌ای، اون‌ها بهت اجازه می‌دن… هر کاری می‌تونی بکنی.”

ترامپ روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای عذرخواهی کرد و گفت: این یک مکالمه خصوصی بوده که خیلی سال‌ پیش اتفاق افتاد. بیل کلینتون در زمین بازی گلف خیلی بدتر از این را به من گفت. اگر کسی از این حرف‌ها رنجیده است، عذرخواهی می‌کنم.

ترامپ بعداً یک پیام ویدیویی هم منتشر کرد و گفت: من هیچ‌وقت نگفته‌ام یک آدم بی‌عیب و نقص هستم و به چیزی که نیستم تظاهر نکرده‌ام. چیزهای گفته‌ام و کارهایی کرده‌ام که به خاطر آن‌ها متاسفم و حرف‌هایی که در این ویدیویِ مربوط به بیش از یک دهه قبل زده‌ام، یکی از آن‌هاست.

او روز شنبه قسم خورد با وجود توفان رسانه‌ای همچنان در رقابت بماند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آرنولد در مقابل ترامپ”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید