آخرین خبر

اعتراض به حذف هنرمندان موسیقی از ایام سوگواری

محسن رجب‌پور اعتقاد دارد با حذف اهالی موسیقی از ایام سوگواری محرم و صفر، میدان دست افرادی بی‌هنر افتاده است که نازل‌ترین قطعات داخلی و خارجی را با مضامین موهن و ریتم‌هایی نامناسب در همه‌جا اجرا می‌کنند.

به گزارش هنرآنلاین، به نقل از خبرآنلاین، محسن رجب‌پور، تهیه‌کننده موسیقی و مدیر شرکت ترانه شرقی، با اشاره به ضرورت تعطیلی کنسرت‌ها در ماه‌های محرم و صفر، ایام فاطمیه و ماه مبارک رمضان می‌گوید: «اما گله من این است که چرا در طول دو ماه محرم و صفر، ایام فاطمیه و ماه مبارک رمضان، طبق قانونی نانوشته از اجرای زنده مفاهیم عاشورایی و مذهبی توسط خوانندگان پاپ جلوگیری می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «البته در دورانی که من مدیر اجرایی ارکستر ملی بودم، رپرتوار موسیقی متن سریال «شب دهم» اثر فردین خلعتبری را چندین بار اجرا کردیم. انجام چنین کارهایی بسیار مفید است و جای تاسف دارد که به مدت چند ماه گوش شنیداری مخاطبان را بلاتکلیف بگذاریم.»

این تهیه کننده موسیقی می‌افزاید: «تاکید می‌کنم منظور من به هیچ عنوان این نیست که در ایام سوگواری کنسرت اجرا شود، اما چرا نباید مراسم‌های عاشورایی با اشعار و سازبندی متناسب با این ایام به صورت زنده اجرا شود؟»

رجب‌پور تاکید می‌کند: «آیا این موضوع اسف‌بار نیست که قطعات و ترانه‌هایی از خوانندگان داخلی یا لس‌آنجلسی با مضامین بسیار نازل با همان ریتم نامناسب توسط افرادی بی هنر و کم سواد به صورت نوحه خوانده می‌شوند؟ آیا این اتفاق حرمت‌شکنی نیست؟ چرا چنین چیزهایی نباید فیلتر شود؟ در بعضی از نوحه‌ها مفاهیمی استفاده می‌شود که هیچ ربطی به عظمت واقعه عاشورا ندارد و صرفا چون به نام دین هستند کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد.»

او در پایان می‌گوید: «معتقدم هنر موسیقی در تمامی ارکان زندگی و در تمامی ماه‌ها می‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد. روی کلام من با کسانی‌ است که نمی‌دانند سازبندی‌های عاشورایی کاملا می‌توانند با موسیقی پاپ هم‌خوانی داشته باشند. با امکانات موسیقی پاپ بسیار راحت‌تر و بهتر از موسیقی سنتی می‌توان مفاهیم عاشورایی را نواخت و منتقل کرد.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اعتراض به حذف هنرمندان موسیقی از ایام سوگواری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید