آخرین خبر

کنسرت و سخنرانی مجید ناظم‌پور در کشور تونس

آوای ایرانیان: به دعوت وزارت فرهنگ کشور تونس و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مجید ناظم پور نوازنده عود و پژوهشگر موسیقی، درتاریخ سی‌ام مهر و دوم آبانماه در دانشگاه موسیقی کشور تونس به نوازندگی و سخنرانی خواهد پرداخت.

به گزارش آوای ایرانیان، فارس نوشت: مجید ناظم‌پور نوازنده عود و پژوهشگر موسیقی سی‌ام مهرماه در کشور تونس به اجرای موسیقی پرداخته و در موضوع «مروری بر تاریخ موسیقی شرق» و «اشتراکات و اختلافات بین موسیقی عربی و ایرانی» سخنرانی خواهد کرد.

ناظم‌پور در این اجرا با ساز «بربت» با همراهی «دف» به نوازندگی سمیرا آمیزطبع قطعاتی از ساخته‌های خود از جمله: تصنیف «وداع» به خوانندگی خود، «تمدن خراسان» «راز ساحل»  «رهگذر» «تابلوهای یک زندگی» و بخشی نیز با «بداهه نوازی» در دستگاه‌های ایرانی به روی صحنه خواهد رفت.

این نوازنده عود در ادامه برنامه خود به سخنرانی در دو بخش «مروری بر تاریخ موسیقی شرق» و «اشتراکات و اختلافات بین موسیقی عربی و ایرانی» خواهد پرداخت.

این برنامه به دعوت وزارت فرهنگ کشور تونس و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور در تاریخ سی‌ام مهر و دوم آبانماه در دانشگاه موسیقی کشور تونس  برگزار می‌شود.
مجید ناظم‌پور تاکنون درکشور های مختلف سخنرانی و کنسرت داشته است. وی تاکنون آلبوم‌ها و کتابهای متعددی از جمله کتاب «داستان بربت» (مروری بر تاریخ پنج هزار ساله ساز عود) «کاربرد موسیقی در هیپنوتیزم درمانی و مراقبه» «مهارت عودنوازی» (آموزش نوازندگی عود در ۶جلد) «مجموعه قطعاتی برای ساز عود» و آلبوم‌های «فلسفه» «حکمت» «راز ساحل» «کنسرت بربت» «زریاب» و «مردی برای تمام فصول» را منتشر کرده است.

از جمله فعالیت‌های شاخص این هنرمند می‌توان به داوری بین‌المللی مسابقات عود در کشور های عربی، سخنرانی و نوازندگی در فستیوال های تخصصی عود در کشور های سوریه، مراکش، عمان، قطر، الجزایر، تونس، لبنان و اتریش و نیز بازسازی سازهای فراموش شده قدیم ایران اشاره کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کنسرت و سخنرانی مجید ناظم‌پور در کشور تونس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید