آخرین خبر

آینده سینمای ایران در دست بچه‌های شهرستان‌ها

به گزارش آوای ایرانیان محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: سلام به پیشگاه همه سروران، مدیران فرهنگی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه،  نمایندگان مجلس و خانواده بزرگ سینمای کوتاه کشور. همه مدیران عامل انجمن سینمای جوانان ایران و همه هنرمندان فرهنگی که امشب آمدند. من از نزدیک شاهد برگزاری این جشنواره بودم و جشنواره‌‌ای باشکوه، پیشرو و خلاق دیدم. تاسیس کانون فارغ‌التحصیلان این انجمن هم از نقاط عطف بود. آقای اسماعیلی به من گفت دوست داشتم در جشنواره باشم و از نزدیک فیلم‌ها را ببینیم و از من خواست آثار را برای ایشان بفرستم. شما مجاهدت کردید و جشنواره ای باشکوه برگزار کردید.

وی افزود: از مهدی آذرپندار و همه هنرمندانی که اثر فرستادند و دیگر هنرمندان تشکر می‌کنم. چند نکته می‌گویم و بحث را جمع می‌کنم. نگاه جدی سازمان سینمایی بر اساس ماموریت‌مان در حوزه عدالت فرهنگی توجه به مناطق محروم است. معتقدم آینده سینمای ایران در شهرستان‌هاست. معتقدم اگر قرار است کادرسازی کنیم باید نگاه جدی به هنرمندان شهرستان داشته باشیم. البته در کنار توجه به هنرمندان تهرانی، در سفرهای استانی توجه به کشف استعدادهای جدید، تجهیز دفاتر انجمن و… ماحصل این سفرها بود. باید بگویم بودجه تولید فیلم کوتاه نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر شده و در این انجمن شاهد تولید ۵۰۰ فیلم خواهیم بود.

 

خزاعی تصریح کرد: این نگاه عدالت محور است. دغدغه بعدی فیلمسازان در شهرستان فراهم کردن فرصتی برای کلید زدن فیلم‌هاست. پس سهمیه خاص برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده که هر فیلمی که فیلمنامه خوب داشته و باکیفیت باشد، ساخته شود امسال سه فیلمساز کوتاه داریم که فیلمشان مورد حمایت قرار گرفته و در فجر دیده می‌شود از جمله برنامه‌های دیگر ما آموزش رایگان در استان‌های کم برخوردار است. در سفرها با مدیران صحبت کردم و واقعیت این است که این انجمن برای کشف استعداد شکل گرفته است؛ برای همه آنهایی که استعداد دارند اما شرایط بروز و ظهور ندارند.

وی ادامه داد: آموزش حداقل در ۱۰ استان در سال بعد رایگان خواهد شد و انجمن مأموریت پیدا خواهد کرد به دنبال کشف استعداد باشد تا آینده خوبی رقم بزنیم. با وجود شما فیلمسازان جوان نباید نگران حیات فرهنگی کشور باشیم. این را در فیلم‌های شما دیدم با وجود شما هیچ چیزی نباید منزوی دیده شود خیلی از کشورها سرمایه دارند. اما فیلمساز و استعدادهای هنری ندارند وقتی در کشور خود چنین گوهرهایی داریم، باید قدرشان را بدانیم. از هیات داوران داخلی و خارجی که روزهای فشرده‌ای داشتند و شبانه روز وقت گذاشتند، تشکر می‌کنم.
رییس سازمان سینمایی با ذکر خاطره ای بیان کرد: از دو شهید فیلمساز یادی شد و خاطره‌ای می‌گویم یکی از دوستان ما در مرکز گسترش سینمای تجربی فیلمی درباره شهدای بهزیستی گرفته بود. دوست ما می‌گفت تنها بند مکتوب که در پرونده او نوشته بود این بود که دوست جانبازی داشت به سراغ آن جانباز رفتم و یک روز مادر آن جانباز گفت درباره چه صحبتی می‌کنید. ما گفتیم درباره آن شهید، مادر گفت خواب دیدم آن شهید می‌گوید به کارگردان بگویید من نه پدر دارم و نه مادر، من هیچ‌وقت هیچ‌کس را نداشتم. این یک خاطره واقعی است. شهدا زنده هستند و ناظر بر اعمال ما. مواظب باشید در قم روی سنگ قبر شهیدی دیدم نوشته بود در این امانت الهی خیانت نکنید. خدا نکند حواس ما پرت شود و از این فضای معنوی، شهدا، جانبازان و …غافل بمانیم. شهید آوینی می‌گوید زمانه «ای کاش» گذشته است.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آینده سینمای ایران در دست بچه‌های شهرستان‌ها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید