آخرین خبر

«استاپ موشن» به بازی‌های رومیزی شباهت دارد/ فرصت خودسنجی

به گزارش آوای ایرانیان شعیب حسینی یکی از اعضای شورای سیاستگذاری تخصصی دومین رویداد ملی استاپ موشن درباره این رویداد گفت: جان‌بخشی به اشیا کاری است که یک نوجوان با انجام آن احساس پویایی می‌کند از این رو رویداد ملی استاپ موشن این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا با تولیدات ساده استاپ موشن دست به خلاقیت و جان‌بخشی به اشیا را تجربه کند. حوزه هنری کودک و نوجوان با راه‌اندازی این رویداد و درگیر کردن نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان تلاش کرد تا استعدادهای نسل آینده انیمیشن ایران را برانگیزد و علاقه‌مندی‌ها به آن را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: استاپ موشن در سطح مبتدی با ساده‌ترین ابزار امکان‌پذیر است از این رو نوجوانان با کمترین مشقت و دشواری می‌توانند به این رشته ورود کنند اما آنچه برای ما در دومین رویداد ملی استاپ موشن اهمیت دارد آن هنر و جزئیاتی است که بچه‌ها باید به مرور آن را دریافت کنند و در خود پرورش دهند. از این رو حوزه هنری کودک و نوجوان تصمیم گرفت به سوی آثار دانش‌آموزی حرکت کند و استعدادهای شناسایی شده را تا تحصیلات دانشگاهی و بازار کار حرفه‌ای هدایت و حمایت کند. نوجوانان حاضر در این رویداد فرصت خودسنجی را پیدا می‌کنند و درک خواهند کرد که آیا به این رشته علاقه‌مند هستند یا خیر یا اینکه توانای‌های درونی خود را کشف کنند و به کار گیرند.

حسینی مطرح کرد: رویداد ملی استاپ موشن به خاطر ماهیت تولیدات گروهی آن به بازی‌های رومیزی شباهت دارد از این رو در دنیایی که اکثر آدم‌ها به مدد گوشی‌های تلفن همراه به انجام بازی‌های فردی و یا انجام امورات یک نفره خود هستند این امکان را فراهم می‌کند تا نوجوانان دست به کار گروهی برای یک هدف مشخص و خلاقانه بزنند. استاپ موشن در مقابل بازی‌های رومیزی به زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن نیاز دارد پس نوجوانان درگیر آن علاوه بر تقویت خلاقیت‌های خود و افزایش روحیه کار گروهی به تمرین صبوری و حفظ آرامش در کار می‌پردازند چرا که استاپ موشن با ترکیب مجموعه‌ای از رفتارهای دسته جمعی خلق می‌شود. نوجوانان در رویداد ملی استاپ موشن که با برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده حوزه هنری کودک و نوجوان شکل گرفته است آینده واقعی را تجربه می‌کنند که باید به زودی وارد آن شوند و زمام امور کشور را به دست بگیرند پس این رویداد به پرورش و توانمندسازی نسل آینده کشور نه تنها در رشته استاپ موشن و انیمیشن کمک بسزایی می‌کند. رویداد ملی استاپ موشن زندگی‌آموز است به این ترتیب شرکت‌کنندگان آن حتی اگر این رشته را ادامه ندهند به توانایی‌های دست می‌یابند که در زندگی شخصی‌شان اثرات مثبت خواهد داشت.

این عضو شورای سیاست گذاری اظهار کرد: نوجوانان در این رویداد حس خوب خلق یک اثر قابل ارائه به مخاطب‌های اطراف خود که خانواده آنها هستند را در مرحله اول به دست می‌آوردند و همین امر علاوه بر کسب توانایی‌های تخصصی در استاپ موشن منجر به تحکیم خانواده و انسجام بیشتر آنها می‌شود. به عنوان مثال در یکی از برنامه‌ها و رویدادهای استانی استاپ موشن سال گذشته حوزه هنری کودک و نوجوان که در تهران برگزار شد خانواده‌های کارکنان وزارت ارتباطات به تولید آثار استاپ موشن به صورت دسته جمعی و خانوادگی پرداختند. در این رویداد هر خانواده با حضور پدر، مادر و فرزندان نوجوان و حتی کودک خود به خلق یک اثر استاپ موشن مشغول شد و اثری را تولید کرد که بی‌شک خاطره آن سال‌ها در ذهنشان باقی خواهد ماند و تجربه کار گروهی حاصل از آن روی آینده این خانواده تاثیرات مثبت و سازنده‌ای خواهد گذاشت. اتفاقی که با حضور خانواده‌های وزارت ارتباطات شکل گرفت می‌تواند با حضور دیگر ارگان‌ها نیز انجام شود که شاید این کار در سال جاری از سوی حوزه هنری برنامه‌ریزی و به زودی اجرایی شود. یکی دیگر از نتایج مثبت رویداد ملی استاپ موشن ارتباط‌گیری و فرصت گسترش دوستی‌ها میان نوجوانان است که در پی آن فرصت همکاری‌های آنها با یکدیگر را فراهم می‌کند و در نهایت به پختگی و سرزندگی هر یک از نوجوانان می‌انجامد.

دومین رویداد ملی استاپ موشن به محسن مشرقی پس از برگزاری رویدادهای استانی، از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«استاپ موشن» به بازی‌های رومیزی شباهت دارد/ فرصت خودسنجی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید