آخرین خبر

انتشار ۲ آلبوم از موسیقی مازندران/ شنونده رنگین کمان صداها باشید

به گزارش آوای ایرانیان ۲ آلبوم «انارتتی» و «روجین» عنوان آثار جدید موسیقایی در بخش تولیدات مرتبط با موسیقی نواحی کشورمان هستند که در قالب اجرای موسیقی بخش‌هایی از مناطق مختلف استان مازندران در اختیار علاقه مندان موسیقی اقوام ایرانی قرار گرفته است.

«انارتتی» عنوان یکی از این آلبوم های جدید است که با تنظیم و موسیقی پرویز عبدالهی و خوانندگی محمدابراهیم عالمی، سیدپرویز سیاهدشتی، حسین زمانی، میثم یاری، ولی عبدالهی و اسماعیل عبدی منتشر شده است.

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است: آواهای بومی هر سرزمین آغشته به غم و شادی آن سرزمین است. آلبوم موسیقی «انارتتی» رنگین کمانی از صداهاست که کوشش شده تا با تنظیم نو و دوری از حاشیه پردازی در تصنیف ها، مخاطبان بیشتری را جذب کند.

یکی از اهداف تولید این آلبوم بازسازی آثار فولکلور و روایت گران شاخص موسیقی مازندران و معرفی ساز «کش دمبک» که یکی از سازهای کوبه ای مازندران بوده، است. نیاز به یادآوری است که پیش نوازی، برگرفته از قطعات ویژه سرنا است که با کمی تغییر، حذف میزان های اضافی، اجرای پیوسته و سرضرب قطعه ها و بدون مترونوم، تنظیم و انجام شد.

انتشار ۲ آلبوم از موسیقی مازندران/ شنونده رنگین کمان صداها باشید

«پیش نوازی»، «سرکوه وارش» با شعر شعبان نادری رجه و اسدالله عمادی، «کتولی» با روایت نورمحمد طالبی، خوانندگی میثم یاری، «طیبه جان» با خوانندگی اسماعیل عبدی، «چکل» اسماعیل عبدی، «کتولی» با شعر شعبان نادری رجه، «روجا» با شعر شعبان نادری رجه و خوانندگی پرویز سیاهدشتی، «فاطمه غریبم» با روایت زبیده محمدی، شعر شعبان نادری رجه و خوانندگی ولی عبداللهی، «گلی جان – کتولی» با شعر شعبان نادری و اسدالله عمادی و خوانندگی محمدابراهیم عالمی و روایت ماری محمدی، «انارتتی – آواز شوشتری» با خوانندگی پرویز سیاهدشتی و شعر مبین اکبرنژاد و «ته بلازه» با خوانندگی محمدابراهیم عالمی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

سامان نوروزیان نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، یحیی قدیری نوازنده لَله وا، نبی ذبیحی نوازنده تمبک، ضرب محلی و کش دمبک، سعدی صادقی نوازنده لَله وا، جمشید نیکوزاد نوازنده دست دایره و دهل، فرزاد محمدنژاد نوازنده تار و عود، حمیدرضا زمانی نوازنده دو تار، پرویز عبداللهی نوازنده سرنا، هوراسا و آبد درخشان هم خوانان، امیرارسلان عبداللهی نوازنده دوتار و گلدسته زارع نوازنده دسرکوتن گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

آلبوم «روجین» هم یکی دیگر از آثار منتشر شده در حوزه موسیقی مازندران است که با تنظیم جمشید نیکوزاد و خوانندگی اسماعیل عبدی پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

«لاره لاره» با شعر سیفعلی درخشان، «وارش» با شعر رشید بابازاده، «کتولی» با شعر شعبان نادری رجه، «برادر شهیدم» با شعر غلامرضا کبیری، «زین سوار» با شعر رشید بابازاده، «طیبه جان» با شعر شعبان نادری رجه، «لیلی جان ضربی»، «نجما»، «جان یار» با شعر سیفعلی درخشان، «ونوشه» با شعر شعبان نادری و «نوروزخوانی» با شعر رضا رحمانی قطعاتی هستند که در این آلبوم منتشر شده اند.

انتشار ۲ آلبوم از موسیقی مازندران/ شنونده رنگین کمان صداها باشید

جمشید نیکوزاد نوازنده ضرب، نقاره و دهل، کریم کمالی‌فرد نوازنده کمانچه، سعید زارع نوازنده دوتار، علیرضا زمانی نوازنده عود، پرویز عبداللهی نوازنده سرنا، یحیی قدیری نوازنده لَله وا نیز گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می دهند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انتشار ۲ آلبوم از موسیقی مازندران/ شنونده رنگین کمان صداها باشید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید