آخرین خبر

خوانندگان مطرح موسیقی اصیل این روزها چه می‌کنند؟

آوای ایرانیان: شهرام ناظری، همایون شجریان،حسام‌الدین سراج، سینا سرلک، و… این روزهای خود را چگونه می‌گذرانند؟

به گزارش آوای ایرانیان، هنرآنلاین نوشت: این روزها در ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر قرار داریم و حوزه موسیقی در سراسر ایران هیچ اثر یا کنسرتی را ارائه نمی‌دهد. خوانندگان موسیقی سنتی از این تعطیلات استفاده کرده و فرصت آن را پیدا کرده‌اند که به کارهای عقب‌افتاده‌شان رسیدگی کنند. در گزارش زیر اوضاع و احوالات برخی از بهترین آوازخوان‌های موسیقی اصیل ایرانی در روزهای اخیر را مشاهده خواهید کرد:

پرواز همای، آماده برای تور جدید خود در آمریکا

پرواز همای خواننده گیلانی گروه مستان که تاکنون سابقه چند اجرای بزرگ بین‌المللی همراه با ارکستر سمفونیک در شهرهای مختلف اروپا داشته، ماه آینده برای برگزاری تور جدید کنسرت‌هایش به کشور آمریکا سفر می‌کند. این خواننده قرار است همراه با ارکستر بزرگی به رهبرى انریکو جرولا ایتالیایی و با حضور نوید مصطفی‌پور به عنوان سولیست، عازم آمریکا شود و در روزهای ۱۲، ۱۳، ۲۶ و ۲۷ نوامبر به ترتیب در شهرهای سن ماتئو، سن‌ دیه‌گو، ایروین و لس‌آنجلس روی صحنه برود. همای طی روزهای اخیر به شدت مشغول تمرین با ارکستر انریکو جرولاست و اواسط آبان همراه با اعضای این ارکستر ایران را به مقصد آمریکا ترک خواهد کرد.

سینا سرلک، همچنان در کالیفرنیا

سینا سرلک خواننده موسیقی اصیل ایرانی که دائماً در حال رفت‌وآمد به ایران و آمریکاست، از بهار امسال با پایان یافتن پروژه فصل یک “شهرزاد” به آمریکا سفر کرده و همچنان در ایالت کالیفرنیای این کشور اقامت دارد. سرلک طی یک سال گذشته یکی از موفق‌ترین سال‌های حضورش در عرصه موسیقی را می‌گذراند که این موفقیت شامل محبوبیت بالا بعد از همخوانی در سریال “شهرزاد” با محسن چاوشی و موفقیت در کنسرت‌های آمریکایی‌اش است. البته سرلک این روزها چندان رابطه خوبی با چاوشی ندارد و بعید است که در فصل دوم این پروژه به عنوان همخوان حضور داشته باشد. این خواننده طی روزهای اخیر در کالیفرنیا به استراحت می‌پردازد و معمولاً اوقات فراغتش را با انتشار یک ویدئوی اینستاگرامی با هوادارانش تقسیم می‌کند.

شوالیه همراه با ارکستر سمفونیک چک مشغول ضبط آلبوم جدید

استاد شهرام ناظری که زمستان سال گذشته بعد از مدت‌ها دو آلبوم رسمی روانه بازار موسیقی کرد، هم‌اکنون به همراه اعضای ارکستر سمفونیک جمهوری چک که متشکل از ۷۰ نفر است، روی جدیدترین پروژه موسیقیایی خود کار می‌کند که بهمن‌ماه امسال به بازار عرضه خواهد شد. این پروژه موسیقیایی “عاشق کیست” نام دارد که رهبری و آهنگسازی آن توسط امیر پورخلجی انجام گرفته و به همت اردوان جعفریان مدیر و تهیه‌کننده مؤسسه پردیس معاصر منتشر خواهد شد. آلبوم “عاشق کیست” متشکل از گلچینی از دوبیتی‌های ابوسعید ابوالخیر است که با صدای شهرام ناظری و تنظیم ارکستر سمفونیک در مرحله ضبط قرار دارد. شوالیه آواز ایران علاوه بر “عاشق کیست”، مشغول تمرین با ارکستر حافظ ناظری برای آغاز تور جدید کنسرت‌های این پدر و پسر بعد از ماه‌های محرم و صفر است.

حسام‌الدین سراج و “هیهات”

حسام‌الدین سراج آوازه‌خوان باسابقه موسیقی اصیل ایرانی این روزها در مقام خواننده فیلم‌ سینمایی “هیهات” را روی پرده سینماها دارد. “هیهات” به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تولید شده و دانش اقباشاوی، هادی نائیجی، هادی مقدم‌دوست و روح‌الله حجازی اپیزودهای مختلف آن را کارگردانی کرده‌اند، اما نکته جالب آن برای سراج، قطعه موسیقی است که او در این فیلم خوانده است. حسام‌الدین سراج تیتراژ پایانی فیلم “هیهات” را با شعری از عبدالجبار کاکائی خوانده که با نگاهی مدرن و متناسب با حال و هوای عاشورایی فیلم ساخته شده است. در این فیلم سینمایی حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی احمدی و خسرو شهراز به عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازد.

همایون شجریان و مراقب از پدر

همایون شجریان که طی چند ماه اخیر درصدد ضبط آثار جدید و ساماندهی ارکستر خود بود، بعد از بازگشت استاد محمدرضا شجریان به کشور، از فعالیت‌های خود کاسته و به مراقبت از پدر می‌پردازد. استاد شجریان اواخر شهریورماه پس از چند ماه بستری بودن در خارج از کشور، بالأخره با بهبود وضعیت جسمی‌شان به ایران برگشتند و هم‌اکنون در منزل شخصی‌شان در حال گذراندن دوران نقاهت خود هستند. در این بین همایون بیش از هر کس دیگری به پدرش سر می‌زند و مراقب حال ایشان است. آلبوم موسیقی “خداوندان اسرار” با موسیقی سهراب پورناظری آخرین اثری است که از همایون در بازار موسیقی منتشر شده و احتمالاً هواداران او برای شنیدن آلبومی دیگر از پسر استاد شجریان باید تا اوایل سال آینده صبر کنند.

مثلت معتمدی، علیزاده و خلعتبری، در استودیو کنگان پارسه

در اتفاقی جالب، برای نخستین بار مهیار علیزاده و فردین خلعتبری آلبومی را به صورت مشترک در دست تهیه دارند که محمد معتمدی خواننده خوش‌آواز موسیقی ایران آن را اجرا می‌کند. البته در این آلبوم قرار نیست که علیزاده و خلعتبری آثار را به صورت مشترک بنویسند، بلکه هر کدام آن‌ها به صورت جداگانه چند اثر موسیقیایی ساخته‌اند که این آثار در یک آلبوم قرار خواهند گرفت. در این آلبوم فردین خلعتبری بیشتر آثارش را با انتخاب اشعار معاصر تولید کرده، اما مهیار علیزاده به سمت اشعار کهن و کلاسیک رفته است. انتظار می‌رود که این آلبوم موسیقیایی که هم‌اکنون مراحل نهایی تولید و اخذ مجوز را می‌گذراند، بلافاصله پس از ایام محرم و صفر روانه بازار موسیقی شود. همچنین علاوه بر آن محمد معتمدی چند پروژه موسیقیایی دیگر در حال تولید دارد که مهم‌ترینش آلبومی با آهنگسازی خود اوست که احتمالاً بعد از پروژه مشترک با علیزاده و خلعتبری منتشر خواهد شد.

وحید تاج و آغاز فصلی نو از فعالیت‌های هنری‌اش

وحید تاج خواننده جوان موسیقی سنتی که از شاگردان مکتب استاد شجریان بوده، در شش ماهه نخست سال جاری با برگزاری چند کنسرت جدید، پس از چند ماه سکوت به صف اول موسیقی کشور بازگشت. این خواننده هم‌اکنون در ادامه روزهای موفقیتش در حال تولید آلبومی است که می‌تواند او را بیش‌ از پیش سر زبان‌ها بیندازد. اجرای موسیقی فیلم سینمایی “آذر، شهدخت، پرویز و دیگران” و انتشار آلبوم موسیقیایی از “روزگار رنگ‌آمیز” از آخرین فعالیت‌های این خواننده جوان است که اخیراً در جشن خانه موسیقی به عنوان آلبوم برگزیده دو سال اخیر از آن یاد شد. تاج طی یک ماه گذشته با حضور در برنامه “دورهمی” با اجرای مهران مدیری در شبکه نسیم، بیش از پیش بر محبوبیتش افزوده است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خوانندگان مطرح موسیقی اصیل این روزها چه می‌کنند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید